eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeSocial media i marketing treści pomogą osiągnąć sukces

Social media i marketing treści pomogą osiągnąć sukces

2014-04-11 00:49

Social media i marketing treści pomogą osiągnąć sukces

Social media i marketing treści pomogą osiągnąć sukces © ra2 studio - Fotolia.com

Jeśli zrealizujesz zadanie, polegające na połączeniu content marketingu i mediów społecznościowych, Twój biznes może wznieść się na wyżyny. Aby osiągnąć taki cel, należy poważnie podejść do działalności w obu tych obszarach. Bardzo łatwo zejść z właściwej ścieżki i trwonić czas na najnowsze, często niesprawdzone taktyki marketingowe. Odniesienie sukcesu przy użyciu content marketingu i mediów społecznościowych wymaga opracowania solidnej strategii. Powinna ona być przemyślana, oparta o konkretne dane, zawierać specyficzne cele, zdefiniowaną publiczność, do której chcesz dotrzeć oraz mierzalne wyniki, które nieustannie monitorujesz i optymalizujesz.

Przeczytaj także: Social media i marketing treści: jak zwiększyć ich skuteczność?

W tym artykule znajdziesz trzy proste pomysły, które pozwolą Ci uwolnić się od wszystkich „najnowszych i najbardziej skutecznych” taktyk i skoncentrować się na tym, co najważniejsze dla biznesu.

1. Zrozum cykl informacyjno-sprzedażowy, przez który przechodzą klienci

Marketing treści powinien osiągać trzy podstawowe cele - przyciągać, angażować i konwertować potencjalnych klientów. Zamierzenia te mogą zostać osiągnięte poprzez zrozumienie relacji, jaka występuje między kupującymi a rodzajem informacji używanym przez nich, podczas procesu zakupowego.

Wspomniane cele powinny odpowiedzieć na najważniejsze pytania ukazujące to, w jaki sposób strategia content marketingowa przyciągnie, zaangażuje i ostatecznie skonwertuje odwiedzających. Dzięki temu, o wiele łatwiej będzie osiągnąć rezultat w postaci pozyskania potencjalnego klienta lub doprowadzenia do sprzedaży.

Warto zastanowić się nad tym, w jaki sposób Twój idealny klient zdobywa informacje, podczas poszukiwania możliwych rozwiązań (uwzględniając tutaj każdy etap procesu zakupowego - od świadomości potrzeby, poprzez rozważanie opcji, aż do zakupu). Jakiego języka klienci używają, aby opisać swój problem? Jaki jest cel, który chcą osiągnąć? Czego szukają i o czym mówią w mediach społecznościowych? Co w ostateczności prowadzi ich do znalezienia właściwych rozwiązań?

Oprócz tego, należy zastanowić się nad preferencjami klientów w obszarze konsumpcji treści. Co liczy się dla nich najbardziej? Wideo, dłuższe artykuły, proste wskazówki czy może studia przypadków? Określając preferencje, warto również wziąć pod uwagę to, z jakich urządzeń korzystają konsumenci - laptop, tablet, telefon czy może inny rodzaj urządzenia mobilnego?

W ostatecznym rozrachunku, ścieżka informacyjna powinna doprowadzić potencjalnych odbiorców do podjęcia akcji. Od publikacji wpisu na Facebooku, poprzez zapisanie się na newsletter, aż do zapytania ofertowego. Każdy z tych elementów musi być dokładnie przemyślany, tak aby ułatwić użytkownikom przejście przez poszczególne fazy zainteresowania i ostatecznie doprowadzić do zakupu.

fot. ra2 studio - Fotolia.com

Social media i marketing treści pomogą osiągnąć sukces

Odniesienie sukcesu przy użyciu content marketingu i mediów społecznościowych wymaga opracowania solidnej strategii. Powinna ona być przemyślana, oparta o konkretne dane, zawierać specyficzne cele, zdefiniowaną publiczność, do której chcesz dotrzeć oraz mierzalne wyniki, które nieustannie monitorujesz i optymalizujesz.


2. Zwiększ zasięg publikowanych treści, przy pomocy mediów społecznościowych

Najlepiej zawczasu zdecydować, z jakich kanałów będziesz korzystać, w celu wypromowania publikowanych artykułów. Wiele firm stosuje po prostu płatne metody promocji w mediach społecznościowych. Nie uwzględniają jednak przy tym preferencji grupy odbiorców, której pragną służyć.

W jaki sposób uwzględnić social media w procesie planowania działań, związanych z marketingiem treści? Wszystko zależy od tego, z jaką publicznością masz do czynienia. Poniżej znajdują się jednak trzy wskazówki, które mogą okazać się pomocne.

Partycypacja

Zaangażuj członków społeczności w proces tworzenia contentu. Wspólne tworzenie treści, niezależnie od tego, czy współpracujesz z klientami czy ze znanymi blogerami, wpłynie na znaczne zwiększenie zaangażowania wśród publiczności.

Budowanie oczekiwań

Plan content marketingowy powinien uwzględniać sekwencje wpisów, które wzajemnie się uzupełniają. Może to być seria artykułów na ten sam temat lub relacje z najważniejszych konferencji branżowych. Niezależnie od tematyki, sekwencyjne publikowanie treści z pewnością przyciągnie uwagę wielu użytkowników.

Koordynacja

Cel budowania społeczności to nie tylko osiągnięcie dowodu społecznego, poprzez posiadanie dużej liczby fanów, przyjaciół i komentarzy pod publikowanymi wpisami. Najważniejsze jest zbudowanie zaangażowania wśród uczestników publiczności. Właśnie dlatego należy słuchać tego, co komunikują użytkownicy. Pozwoli to na dopracowanie planu publikacji treści, tak aby jak najlepiej służył potrzebom kluczowych odbiorców.
Przeczytaj także: Wyzwania CMO 2014 Wyzwania CMO 2014

 

1 2

następna

Podrasowany III filar

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: