Dzień Czekolady: ile kosztuje reklama?
2014-04-11 12:17
Kto wydał 6 milionów na czekoladę? © Africa Studio - Fotolia.com
Przeczytaj także: Gazetki promocyjne bez promocji
Słodka, gorzka, biała, mleczna, z nadzieniem lub orzechami… CZEKOLADA! Nie potrzebna jest specjalna okazja, by cieszyć się jej różnorodnymi smakami przez cały rok, ale już w sobotę, 12 kwietnia będziemy mieli okazję świętować Dzień Czekolady oficjalnie i bez zbędnych skrupułów. Aby sprostać oczekiwaniom podniebień konsumentów - producenci czekolady prześcigają się wzajemnie w tworzeniu unikalnych na rynku słodkości. Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, ile reklamodawcy wydali w pierwszym kwartale 2014 roku na płatną promocję swoich czekoladowych produktów i jaki odzew miały poszczególne marki w Internecie.Według danych IMM z monitoringu internetu aMI wynika, że najlepsze rezultaty w kategorii: publikacje w portalach i social media, uzyskały czekolady: Milka (1,2 tys. wzmianek) i Wedel (1,1 tys. wzmianek) znacznie wyprzedzając konkurencję.
fot. mat. prasowe
TOP 5 reklamodawców
Natomiast dane reklamowe z amonit wskazały, że w badanym okresie najwięcej na reklamę wydała firma Ferrero inwestując ponad 6,1 mln w markę Kinder, ale nie przełożyło się to bezpośrednio na wysoką liczbę publikacji w internecie. To najbardziej znacząca dysproporcja pomiędzy wydatkami a wzmiankami wśród wszystkich badanych reklamodawców. Milka (Mondelez) i Wedel (Lotte Wedel) natomiast nie tylko mogą cieszyć się mianem najczęściej wspominanych marek czekoladowych w portalach i mediach społecznościowych, ale również najwyższym stopniem równowagi pomiędzy wydatkami na reklamę, a wzmiankami w internecie.
W czołówce rankingu najwyższych wydatków reklamowych w prasie, radio i telewizji w pierwszym kwartale 2014 roku, znalazło się pięciu reklamodawców: Ferrero (Kinder), Lotte Wedel (Wedel), Lindt & Sprungli (Lindt), Ludwig Schokolade GmbH & Co KG (Schogetten) oraz Mondelez z dwoma markami: Milka i Alpen Gold. Wysokość inwestycji została zaplanowana przez reklamodawców z różnym natężeniem w poszczególnych miesiącach kwartału. Mondelez położył przede wszystkim nacisk na promocję Milki, szczególnie w lutym, wydając łącznie 3,5 mln złotych na reklamę, podczas gdy w Alpen Gold zainwestował 3 razy mniej. Obie marki znacznie słabiej były promowane w marcu, podobnie jak Wedel przez Lotte Wedel, za to w tym samym czasie reklamodawcy promujący: Kinder, Lindt i Schogetten postanowili wydać więcej i zaznaczyć wyraźnie swoją obecność na rynku.
fot. mat. prasowe
TOP 5 reklamodawców - wydatki vs wzmianki
Internauci chętnie dzielili się informacjami o nowościach produktowych i ulubionych smakach czekolad poszczególnych producentów:
- „Noworoczna czekolada w trzech smakach @ Wedel!” Twitter
- „Nie ma co się rozpisywać. Pychotka nad pychotami” bangla.pl (wypowiedź na temat czekolady Wedel „Bajeczny”)
- „Co mu kupic na Walentynki?” - „Czerwone lub różowe bokserki i dużą czekoladę najlepiej z milki.” Zapytaj.onet.pl
- „Cherry Cream, Czekolada (Milka). Ogólnie nie przepadam za wiśniami w czekoladzie, ale ta jest pyszna.” bangla.pl
- „Creation Creme Brulee (Lindt). Stanowczo za słodka” bangla.pl
- „A ja uwielbiam wszystkie rodzaje czekolad Alpen Gold mmm ... pycha” kafeteria.pl
- „#czekolada #milka #oreo #nareszcie #zdobyłam #suprise #schowek #toyoty #naprawdę #znakomita #omnomnom” instagram.com
fot. mat. prasowe
Zestawienie wydatków reklamowych z liczbą publikacji w Q1 2014 r.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)