Dzień Czekolady: ile kosztuje reklama?
2014-04-11 12:17
Przeczytaj także: Gazetki promocyjne bez promocji
Z analizy wpisów na forach i w social media przeprowadzonej przez IMM wynika, że wysokie noty marce Wedel zapewniły szczególnie rozmowy na temat produktów serwowanych w Pijalniach Czekolady Wedla. Przede wszystkim rodzice nawzajem polecali sobie te miejsca, jako ciekawy sposób na spędzenie czasu z dziećmi. Milka natomiast często była rekomendowana jako prezent lub jako składnik rozmaitych przepisów kulinarnych.
Najbardziej czekoladowymi serwisami internetowymi, w których IMM odnalazł najwięcej wzmianek o badanych markach okazały się: wizaz.pl, ask.fm, facebook.com, bangla.pl, photoblog.pl. Na forach i stronach social media użytkownicy chętnie dzielili się zdjęciami ulubionych czekolad lub chwalili, na którą z nich skusili się danego dnia. Zdecydowanym liderem w tej tematyce jest wizaz.pl, na drugim miejscu znalazł się ask.fm, a trzecie miejsce na podium zajął Facebook. Do czołowej piątki nie zakwalifikował się w tym zestawieniu Twitter, najwyraźniej o zaletach czekolady nie sposób opowiedzieć w 140 znakach.
fot. mat. prasowe
TOP 5 reklamodawców wg miesięcy
O badaniu:
Wydatki reklamowe zbadano za pomocą aplikacji admonit w 30 stacjach telewizyjnych, 65 stacjach radiowych oraz 470 tytułach prasowych. Analizie poddanych zostało pięciu reklamodawców, których wydatki na reklamę były najwyższe w pierwszym kwartale 2014 roku. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów. Pod uwagę brane były publikacje i reklamy, które ukazały się między 1 stycznia a 31 marca 2014 roku. Analizie poddano również prawie 3 tysiące ogólnodostępnych wzmianek w internecie wraz z mediami społecznościowymi, w których pojawiały się nazwy czekoladowych marek, przynależnych do danego reklamodawcy, w kontekście czekolady: Kinder, Milka, Wedel, Lindt, Schogetten, Alpen Gold. Nie brano pod uwagę własnych kanałów komunikacyjnych poszczególnych marek i reklamodawców, ani publikacji, które nie dotyczyły czekolady.
Monika Tomsia,
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)