Mikropożyczki online - wizerunek w Internecie w I kw. 2014
2014-04-29 10:18
![Mikropożyczki online - wizerunek w Internecie w I kw. 2014 [© wojost11 - Fotolia.com] Mikropożyczki online - wizerunek w Internecie w I kw. 2014](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/pozyczki-online/Mikropozyczki-online-wizerunek-w-Internecie-w-I-kw-2014-136349-200x133crop.jpg)
Mikropożyczki online - wizerunek w Internecie w I kw. 2014 © wojost11 - Fotolia.com
Przeczytaj także: Mikropożyczki online - wizerunek w Internecie
„Mikropożyczki w sieci” to druga już fala badania, przy realizacji którego „Loan Magazine” współpracował z Ferratum Bank i Sferą Group. Przy pomocy narzędzia do monitoringu Internetu i mediów społecznościowych Brand24 poddano analizie pojawiające się w I kwartale 2014 roku 7004 wątki dotyczące czołowych marek firm pożyczkowych działających online. Pod uwagę wzięto następujące marki: Vivus, Wonga, Ekspres Kasa, NetCredit, Ofin, Pożyczkaplus, SMS365, Lendon, MiniCredit, SMS Kredyt, Kasomat, Kredito24, OKMoney, SohoCredit oraz ViaSMS. Zebrane materiały zostały podzielone na 8 kategorii: Facebook, mikroblogi, blogi, fora internetowe, newsy, video, foto oraz inne. Na tej podstawie wyłoniono zwycięzców w 5 kategoriach – kanałach najczęściej stosowanych w komunikacji branży. Chcąc sprawdzić tendencję aktywności firm pożyczkowych, wyniki badania zestawiono z wynikami jego wcześniejszej edycji, podsumowującej obecność ww. marek w Internecie w IV kwartale 2013 roku.fot. wojost11 - Fotolia.com
Mikropożyczki online - wizerunek w Internecie w I kw. 2014
W I kwartale 2014 roku najdynamiczniej w sieci działał Vivus, który pojawił się w Internecie 1692 razy, zajmując pierwsze miejsce w 4 z 5 kategorii.
Liderzy komunikacji
W I kwartale 2014 roku najdynamiczniej w sieci działał Vivus, który pojawił się w Internecie 1692 razy, zajmując pierwsze miejsce w 4 z 5 kategorii. Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się kolejno Kredito24 i Netcredit, z odpowiednio 869 i 805 wpisami.
Najpopularniejszym kanałem komunikacji wśród pożyczkodawców jest Facebook. Łącznie marki firm pożyczkowych zostały wymienione w 1822 wątkach na portalu społecznościowym. Oprócz wzmożonej aktywności samych pożyczkodawców i ich „fanów”, duży ruch został stworzony przez pośredników kredytowych, którzy traktują Facebook jako kanał promocji swoich usług. Największa liczba wpisów na Facebooku dotyczyła Vivusa. Internauci i sama firma wspomnieli o marce aż 636 razy. Następne pod względem aktywności były Netcredit i Ekspres Kasa, z kolejno 280 i 270 wpisami.
Wzrosła również aktywność marek firm pożyczkowych w kategorii newsy. W analizowanym kwartale powstały 783 wątki, a więc o 314 więcej niż w poprzednim kwartale. Po części jest to wynikiem działalności samych pożyczkodawców, którzy informowali media o swoich działaniach. Inicjatorem wielu artykułów są jednak także inne podmioty działające na rynku finansowym oraz redakcje portali, na których pojawiały się newsy.
fot. mat. prasowe
Największa aktywność
Największa liczba wpisów na Facebooku dotyczyła Vivusa. Internauci i sama firma wspomnieli o marce aż 636 razy. Następne pod względem aktywności były Netcredit i Ekspres Kasa, z kolejno 280 i 270 wpisami.
13 z 15 marek dużo aktywniej
Porównując wyniki badania za pierwszy kwartał 2014 roku z rezultatami za ostatni kwartał 2013 roku, można zauważyć wyraźnie znaczny wzrost aktywności marek firm pożyczkowych w sieci. 13 z 15 analizowanych marek zwiększyło swoją aktywność w Internecie. Łącznie marki firm pożyczkowych pojawiły się w sieci w analizowanym kwartale 7004 razy, czyli o ponad 50% częściej niż w ostatnim kwartale 2013 roku. Największy wzrost obecności widać na Facebooku. Znacznie więcej ukazało się również wątków na forach oraz materiałów z kategorii newsy. Największy wzrost aktywności zanotował Netcredit.
![Ranking pożyczek online III 2014 [© Voyagerix - Fotolia.com] Ranking pożyczek online III 2014](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/pozyczki-online/Ranking-pozyczek-online-III-2014-134288-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)