Mikropożyczki online - wizerunek w Internecie w I kw. 2014
2014-04-29 10:18
Przeczytaj także: Mikropożyczki online - wizerunek w Internecie
O czym dyskutują Polacy?
W I kwartale 2014 roku na forach ukazało się 1113 wątków dotyczących badanych marek firm pożyczkowych. Polacy dyskutowali głównie na portalach dotyczących tematów finansowych i prawnych, ale rozmowy o pożyczkach pojawiały się również na witrynach ogólnoinformacyjnych, budowlanych i parentignowych.
Jednym z głównych wątków dyskusji był temat Biura Informacji Kredytowej i przy okazji, często nieodróżnianych od BIK-u, Biur Informacji Gospodarczej. Internauci pytają innych użytkowników, które z firm sprawdzają pożyczkobiorcę w BIK-u, jakie informacje znajdują się w bazach i jaki mają one wpływ na przyszłe korzystanie z usług finansowych. Wątki na forach ukazują także chęć zachowania anonimowości Polaków przy zaciąganiu pożyczek. Obok szybkości i wygody, przewagą pożyczek online nad tymi udzielanymi w tradycyjnym kanale sprzedaży jest możliwość zachowania anonimowości gwarantowana przez sieć.
W dyskusjach internautów widać wzrost wiedzy Polaków o rynku mikropożyczek. Więcej korzystamy z pożyczek online, przez co więcej wiemy o samych firmach, procesie zaciągania pożyczki, ale także o samym rynku. Internauci udzielają sobie porad odnośnie ofert firm pożyczkowych, w kwestiach formalnych czy w sytuacjach problemów ze spłatami zaciągniętych pożyczek. Dużą rolę we wzroście poziomu merytoryki dyskusji z pewnością odgrywają obecni na forach finansowych eksperci, służący internautom fachowymi radami.
Informacje o badaniu
W celu stworzenia raportu przeanalizowano 7004 wątki, które pojawiły się w Internecie pomiędzy 1 stycznia a 31 marca 2014 roku. W badaniu wzięto pod uwagę 15 wiodących na rynku marek firm oferujących krótkoterminowe zobowiązania finansowe w sieci: Vivus, Wonga, Ekspres Kasa, NetCredit, Ofin, Pożyczkaplus, SMS365, Lendon, MiniCredit, SMS Kredyt, Kasomat, Kredito24, OKMoney, SohoCredit oraz ViaSMS. Zebrane materiały zostały podzielone na 8 kategorii: Facebook, mikroblogi, blogi, fora internetowe, newsy, video, foto oraz inne. Na tej podstawie wyłoniono zwycięzców w 5 kategoriach – kanałach najczęściej stosowanych w komunikacji branży. Do stworzenia raportu wykorzystano możliwości Brand24, narzędzia skupiającego się na monitoringu marek w Internecie, wsparciu sprzedaży, ochronie reputacji marek, badaniu efektów kampanii reklamowych i promocji w social mediach, ich analizie, a także tworzeniu automatycznych raportów uwzględniających podstawowe dane na temat monitorowanej firmy. Chcąc sprawdzić tendencję aktywności firm pożyczkowych, porównano wyniki badania do wcześniejszej jego edycji – „Mikropożyczki online. Aktywność firm pożyczkowych w sieci”, podsumowującego obecność ww. marek w Internecie w IV kwartale 2013 roku.
![Ranking pożyczek online III 2014 [© Voyagerix - Fotolia.com] Ranking pożyczek online III 2014](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/pozyczki-online/Ranking-pozyczek-online-III-2014-134288-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)