Kieszonkowe naszych dzieci
2005-09-09 00:04
Przeczytaj także: 2/3 Polaków nagradza dzieci za wyniki w nauce
Według połowy respondentów, ich dzieci odkładają cześć pieniędzy na jakiś konkretny cel albo po to, aby mieć pieniądze w zapasie. W tym zakresie nie ma zasadniczych różnic w poszczególnych grupach wiekowych.
Oprócz dysponowania swoimi pieniędzmi, dzieci biorą czynny udział w wydawaniu pieniędzy rodziców. W zdecydowanej większości badanych rodzin, dzieci towarzyszą swoim rodzicom podczas zakupów. Najczęściej, bo w jednej trzeciej wypadków, dzieci chodzą z rodzicami na zakupy kilka razy w tygodniu, a blisko w jednej czwartej – raz w tygodniu. Zaledwie 4% respondentów przyznało, że ich dzieci nigdy nie towarzyszą im w zakupach. Z kolei niemal jedna trzecia respondentów (30%) deklaruje, że ich dzieci kilka razy w tygodniu samodzielnie robią zakupy dla pozostałych członków rodziny.
Spośród badanych kategorii produktów, dzieci najczęściej mają wpływ na wybór marek jogurtów i serków. Następne w kolejności są płatki śniadaniowe i pasta do zębów, ale także sprzęt grający (odtwarzacze, wieże, magnetofony itp.) oraz odzież i obuwie dla dzieci, przy zakupie których pociechy decydują bądź współdecydują o wyborze marki u blisko dwóch trzecich badanych.
fot. mat. prasowe
Generalnie im starsze dziecko, tym jego udział w wyborze marek/produktów wzrasta. Szczególnie widoczne jest to w zakresie zakupów sprzętu nowoczesnych technologii jak telefony komórkowe, komputery i oprogramowanie czy gry komputerowe. Starsze dzieci (11-18 lat) w znacznej mierze pełnią już rolę głównych doradców w tych zakupach.
fot. mat. prasowe
![Kieszonkowe czyli daj dziecku poznać wartość pieniądza [© pegbes - Fotolia.com] Kieszonkowe czyli daj dziecku poznać wartość pieniądza](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/edukacja-ekonomiczna/Kieszonkowe-czyli-daj-dziecku-poznac-wartosc-pieniadza-142706-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl