Samochody dostawcze VIII 2005
2005-09-10 01:17
Przeczytaj także: Samochody dostawcze VIII 2006
W rankingu popularności poszczególnych marek na polskim rynku pierwszą lokatę zajmuje niezmiennie Fiat, który sprzedał w ciągu ośmiu miesięcy 4.956 aut, o 13,9 procent (799 sztuk) mniej niż w analogicznym okresie 2004 roku. W sierpniu sprzedaż Fiata wyniosła 563 pojazdy, o 13,9 procent mniej niż rok wcześniej.Drugie miejsce zajmuje Volkswagen, z wynikiem tegorocznej sprzedaży w wysokości 3 tys. 469 sztuk, z czego 458 samochodów sprzedał w sierpniu. Oba rezultaty wykazały wzrost w stosunku do poprzedniego roku - sumaryczny o 56,4 procent, a miesięczny - o 14,2 proc.
Sierpniowa sprzedaż przyniosła zmianę na trzeciej pozycji, na którą zakwalifikował się - z minimalną przewagą jednego auta - Ford. Wynik skumulowany tej marki to 2 tys. 137 pojazdów sprzedanych od początku roku czyli o 2 proc. mniej niż w ubiegłym roku. Miesięczny rezultat w sierpniu wyniósł 243 sztuki, o 1,2 procent mniej niż rok wcześniej.
Czwartą lokatę zajmuje Renault. Sprzedaż francuskich pojazdów dostawczych wyniosła od początku roku 2 tys. 136 sztuk, co oznacza spadek o 8,1 procent w ciągu roku (w sierpniu 169 aut, spadek o 25,2 procent).
Dalsze pozycje należą kolejno do Mercedesa (1.793 auta, 20,2 proc. spadku), Opla (1.456 aut, spadek o 3,6 procent), Peugeota (1.405 sztuk, wzrost o niespełna 0,1 proc.), Intralla (1.146 sztuk, spadek o 4 proc.) i Citroena (1.039 aut, spadek o 32,4 procent).
Pierwszą dziesiątkę polskiego rynku zamyka marka Iveco, której sprzedaż sumaryczna w wysokości 828 aut jest o 75,8 procent większa niż przed rokiem, mimo że miesięczna w sierpniu - 51 sztuk - wykazała spadek o 23,9 procent.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl