Plany finansowe internautów 2005
2005-09-10 13:38
Najpopularniejszym produktem finansowym wśród internautów posiadających konto bankowe jest karta kredytowa - wynika z najnowszego raportu Gemius SA. Prognozy wskazują, że jej popularność będzie dynamicznie rosła wraz ze wzrostem wykorzystania elektronicznego kanału płatności oraz rozwojem e-commerce.
Przeczytaj także: Internauci odczuwają kryzys finansowy
Za cel główny raportu „Plany finansowe internautów 2005” przyjęto określenie, jaka część polskich internautów w ciągu kolejnych 6 miesięcy zdecyduje się na przynajmniej jeden produkt finansowy, tj.: karta kredytowa, kredyty (różne rodzaje), lokata, fundusz inwestycyjny lub dodatkowe ubezpieczenie. Ponadto w liczącym prawie sto slajdów raporcie dokonano analizy kryteriów, którymi kierują się użytkownicy internetu przy wyborze danego produktu finansowego.Według raportu Gemius, informacji o produktach finansowych respondenci bardzo często poszukują właśnie w internecie – prawie 44 proc. z nich odwiedza w tym celu strony banków i instytucji finansowych, 31,5 proc. serwisy finansowe, a 20,6 proc. inne strony www. Coraz częściej więc efekt sprzedażowy zależał będzie od łatwości znalezienia wyczerpujących opisów poszczególnych produktów, czy też możliwości szybkiego kontaktu z konsultantami. Ponadto mało czasochłonna możliwość porównania oferty banków i instytucji finansowych on-line będzie czynić elektroniczny kanał pozyskiwania informacji jeszcze bardziej popularnym.
fot. mat. prasowe
Jak przekonać do zakupu?
Blisko 70 proc. polskich internautów posiada konta bankowe, z czego 36,7 proc. z nich dysponuje kartą kredytową (dla porównania 16,8 proc. korzysta z kredytu konsumpcyjnego). W ciągu kolejnych sześciu miesięcy na kartę zdecyduje się kolejne kilka procent respondentów, którzy posiadają już konto bankowe.
Przeczytaj także:
Produkty finansowe: co wybierają internauci?
![Produkty finansowe: co wybierają internauci? [© Scanrail - Fotolia.com] Produkty finansowe: co wybierają internauci?](https://s3.egospodarka.pl/grafika/produkty-finansowe/Produkty-finansowe-co-wybieraja-internauci-apURW9.jpg)
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
plany finansowe internautów, finanse, produkty finansowe, internauci, badania internautów