Plany finansowe internautów 2005
2005-09-10 13:38
Przeczytaj także: Internauci odczuwają kryzys finansowy
Cechą, która została uznana przez osoby objęte badaniem za największą zaletę karty kredytowej jest brak konieczności noszenia przy sobie gotówki, a zatem wygoda i większe poczucie bezpieczeństwa. Z punktu widzenia planowania strategii sprzedaży kart kredytowych istotne mogą być uwzględnione w raporcie dane na temat tego, jakich informacji w pierwszej kolejności poszukują potencjalni klienci. Raport wskazuje również na limity pieniężne dostępne w ramach tego produktu wskazywane przez zainteresowanych posiadaniem karty.
Z produktów finansowych dających możliwość pomnażania oszczędności najpopularniejsza wśród internautów posiadających konto bankowe okazała się lokata terminowa.
Bezpieczeństwo najważniejsze
Temat ubezpieczeń poruszony w opracowaniu Gemius wydaje się o tyle istotny, że już 46 proc. respondentów posiadających konto bankowe posiada ubezpieczenie dodatkowe, nie będące obowiązkowym. Najczęściej jest to indywidualne ubezpieczenie na życie i takie też ubezpieczenie ma w planach największy odsetek osób zamierzających zakupić jakichkolwiek ubezpieczenie. Wśród powodów zainteresowania dodatkowymi ubezpieczeniami wskazywano najczęściej zapewnienie bezpieczeństwa najbliższym.
Z opracowania dowiadujemy się również, że mężczyźni nieznacznie częściej niż kobiety deklarowali chęć wykupienia w najbliższym czasie dodatkowego ubezpieczenia (kobiety 7,2 proc., mężczyźni 12,5 proc.).
fot. mat. prasowe
Badanie zrealizowano za pomocą ankiet emitowanych na witrynach internetowych korzystających z bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Ankiety emitowane były losowo w okresie od 18. do 23. sierpnia 2005 roku. W ramach badania zebrano 8 400 kwestionariuszy wypełnionych do końca. Większość analiz prezentowanych w raporcie obejmuje 5 715 respondentów, którzy deklarowali, że posiadają konto bankowe. Aby dane były reprezentatywne dla całej populacji internautów, odpowiedzi analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej, skonstruowanej na podstawie danych o płci i wieku internautów oraz o ich częstotliwości korzystania z internetu w Polsce, pochodzących z badania Interbus TNS OBOP.
Przeczytaj także:
Produkty finansowe: co wybierają internauci?
![Produkty finansowe: co wybierają internauci? [© Scanrail - Fotolia.com] Produkty finansowe: co wybierają internauci?](https://s3.egospodarka.pl/grafika/produkty-finansowe/Produkty-finansowe-co-wybieraja-internauci-apURW9.jpg)
1 2
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
plany finansowe internautów, finanse, produkty finansowe, internauci, badania internautów