Do galerii handlowej po odzież i obuwie
2014-05-08 10:55
Do galerii handlowej po odzież i obuwie © Andrey Kiselev - Fotolia.com
Warszawskie centra handlowe są odwiedzane w przeważającej mierze przez klientów planujących zakupy modowe - takiej oferty poszukuje aż 96 procent odwiedzających, którzy przy okazji zakupów często korzystają również z oferowanej na miejscu oferty gastronomicznej i rozrywkowej. Z drugiej zaś strony, ci, którzy wybierają się do galerii w celu zakupienia produktów spożywczych z rzadka zaglądają do sklepów z odzieżą lub obuwiem. To niektóre z wniosków płynących z badania zrealizowanego przez instytut GfK Polonia.
Przeczytaj także: Czy galerie handlowe przegrają z e-commerce?
W 2013 roku budżet na odzież i obuwie (siła nabywcza) przeciętnego mieszkańca Warszawy wyniósł około 1350 zł. Natomiast mieszkaniec całej aglomeracji warszawskiej miał do wydania na tę kategorię w całym roku średnio około 100 zł mniej. Najbardziej aktywni klienci warszawskich centrów handlowych deklarują, że wydali na modę znacznie więcej, czyli około 2000 zł (w przeliczeniu na 1 osobę w gospodarstwie domowym).Mieszkańcy Warszawy realizują w galeriach handlowych około 40 proc. budżetu przeznaczonego na odzież i obuwie. Pozostała część zakupów tej kategorii realizowana jest w innych miejscach, w tym – przynajmniej od czasu do czasu – w hipermarketach lub na bazarach. Połowa aktywnych klientów centrów handlowych deklaruje, że kupuje odzież i obuwie przez internet. Wraz ze wzrostem zamożności nabywców, wzrasta znaczenie galerii handlowych i sklepów internetowych jako miejsc zakupu odzieży i obuwia. Maleje natomiast znaczenie hipermarketów, bazarów czy sklepów kanału tradycyjnego.
Jeżeli głównym celem wizyty klienta centrum handlowego są zakupy odzieży lub obuwia, to najczęściej korzysta on również z oferty gastronomicznej oraz oferty typu zdrowie i uroda. Bardzo rzadko przy tej okazji odwiedza zlokalizowany w galerii handlowej sklep spożywczy.
Z kolei znaczna część osób wybierających się do centrum handlowego w celu dokonania zakupów spożywczych odwiedza równocześnie sklepy odzieżowe (25 proc.).
fot. mat. prasowe
Współużytkowanie oferty modowej z innymi częściami oferty
Agnieszka Kowalewska, analityk instytutu GfK Polonia, mówi: „Można spodziewać się, że wraz ze wzrostem nasycenia nowoczesną powierzchnią handlową, będziemy obserwować zmiany w pozycjonowaniu galerii handlowych. Będą one musiały przystosować się także do zmian w modelach zakupowych konsumentów. Dla klienta oznaczać to będzie najprawdopodobniej wzrost atrakcyjności oferty, szerszy wybór produktów dostępnych na rynku, zwiększenie wygody zakupów oraz wyższy poziom obsługi, ewoluującej w kierunku doradztwa”.
Informacje o badaniu
Wyniki pochodzą z badania instytutu GfK Polonia przeprowadzonego w 2013 roku na próbie 2109 klientów warszawskich centrów handlowych. Badanie zostało zrealizowane na platformie GfK Access Panel metodą CAWI (Computer-Assisted Web Interview).
Przeczytaj także:
Jakie opony letnie wybierają konsumenci?
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
konsumenci, badania konsumentów, zachowania konsumentów, preferencje konsumentów, zakupy centra handlowe, galerie handlowe
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)