BMW zwycięzcą Global Randstad Award 2014
2014-05-13 12:08
BMW zwycięzcą Global Randstad Award 2014 © alphaspirit - Fotolia.com
BMW triumfuje w pierwszym ogólnoświatowym rankingu najlepszych pracodawców Global Randstad Award 2014. Zwycięzcę doceniono m.in. za atrakcyjny system wynagrodzeń i benefitów oferowanych pracownikom, przyjazną atmosferę w pracy oraz silne kierownictwo. Na podium znalazły się również firmy Sony i Samsung.
Przeczytaj także: Mercedes-Benz zwycięzcą Randstad Award 2014
Międzynarodowy koncern BMW zdobył wręczaną w tym roku po raz pierwszy nagrodę Global Randstad Award 2014 dla najbardziej atrakcyjnego pracodawcy na ogólnoświatowym rynku pracy. W gronie nominowanych znalazło się 50 największych międzynarodowych pracodawców, którzy byli oceniani przez blisko 200.000 potencjalnych pracowników z 23 krajów na pięciu kontynentach. BMW zdobyło największe poparcie ankietowanych – 61% wskazało, że chciałoby być zatrudnionym przez ten koncern samochodowy. BMW prześcignęło pozostałe firmy w aż trzech z dziesięciu kryteriów oceny: wynagrodzeń i benefitów oferowanych pracownikom, tworzonej przyjaznej atmosferze pracy oraz silnego kierownictwa. Drugie miejsce na podium zajęła firma Sony, a trzecie Samsung.Mocne marki pracodawców
W skali światowej badania, sektor motoryzacyjny zajął dopiero 4. miejsce w zestawieniu atrakcyjności branż - po IT, biotechnologii (life sciences) i doradztwie biznesowym. Dlatego zwycięstwo BMW w ogólnoświatowym badaniu Randstad Award jest dowodem bardzo silnej pozycji marki pracodawcy niemieckiego koncernu.
fot. alphaspirit - Fotolia.com
BMW zwycięzcą Global Randstad Award 2014
Widoczna jest też jednak rosnąca z roku na rok ocena całego sektora motoryzacyjnego w oczach potencjalnych pracowników. Przed kilkoma tygodniami miało miejsce ogłoszenie wyników polskiej edycji Randstad Award 2014, którego zwycięzcą został Mercedes-Benz Polska. Drugie miejsce w naszym kraju zajęła z kolei Toyota Motor Manufacturing Polska. Zwycięstwo firmy z branży motoryzacyjnej miało miejsce również w Wielkiej Brytanii i na Węgrzech, a w Argentynie, Niemczech i Rosji firmy tego obszaru zajęły wręcz wszystkie trzy czołowe miejsca rankingu.
Obok zwiększenia atrakcyjności sektora motoryzacyjnego, obserwujemy ogólny wzrost ocen pracodawców w oczach potencjalnych pracowników. We wszystkich badanych krajach średnio firmy otrzymywały oceny o 4% wyższe w porównaniu do roku ubiegłego. Taka poprawa ogólnej oceny pracodawców, która miała miejsce również w Polsce, wynika ze zwiększenia się optymizmu respondentów i przekonania o poprawie sytuacji ekonomicznej na rynkach zarówno lokalnie, jak i międzynarodowo.
Zarobki równie ważne dla wszystkich krajów
Wyniki ogólnoświatowe badania Randstad Award są również spójne z wynikami polskimi w obszarze podstawowych oczekiwań pracowników od pracodawców. Po dwóch latach skupienia przede wszystkim na poszukiwaniu bezpieczeństwa i stabilności zatrudnienia, obecnie aż 27% badanych przyznało, że jeśli o atrakcyjności pracodawcy ma decydować tylko jeden czynnik, to jest to wysokość wynagrodzenia. Jak się okazuje, jest to tendencja charakterystyczna dla niemal wszystkich badanych krajów - wynagrodzenie (wzrost z 17% do 23%) staje się dla zatrudnionych ważniejsze niż bezpieczeństwo pracy (spadek z 19% w 2013 roku do 14% w 2014 roku).
Przeczytaj także:
KGHM Polska Miedź zwycięzcą Randstad Award 2013
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
tendencje na rynku pracy, sytuacja na rynku pracy, pracodawcy, pracownicy, Global Randstad Award, BMW
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)