eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyBranża wydawnicza a e-mail-marketing

Branża wydawnicza a e-mail-marketing

2014-05-25 00:20

Przeczytaj także: Kampania e-mail: co warto wiedzieć?


Tylko 56% z nich korzysta z modelu subskrypcji za potwierdzeniem (wysyła – na podany przez subskrybenta adres – wiadomość zawierającą link potwierdzający chęć subskrypcji). A już jedynie niecałe 4% wydawnictw budujących listę mailingową prosi subskrybentów o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.

Newsletter

Z analizy poszczególnych elementów newslettera wynika, że:
  • 13,5% wydawnictw wysyłających newslettery umieszcza w nich przyciski social media (zarówne te promujące ich firmowe kanały social media, jak i te umożliwiające dzielenie się wiadomościami w poszczególnych portalach społecznościowych),
  • 15,5% badanych umieszcza w newsletterach link umożliwiający otworzenie wiadomości w przeglądarce,
  • 29,5% umieszcza w stopce wiadomości link umożliwiający rezygnację z subskrypcji,
  • w 12% wiadomościach zastosowano przyciski wzywające do działania (ang. call to action) ułatwiające odbiorcy nawigację

Zwroty i słowa, które najczęściej powtarzały się w adresach email, znajdujących się w polu nadawcy:
  • promocja@....
  • mailing@....
  • newsletter@...
  • subskrypcja@...
  • kontakt@...
  • redakcja@...

Wysyłane newslettery najczęściej dotyczą:
  • nowości wydawniczych
  • rabatów i promocji na wybrane publikacje
  • ogólnie oferty wydawniczej

fot. mat. prasowe

Częstotliwość wysyłki - wydawnictwa

68% z przebadanych wydawnictw buduje swoją bazę mailingową za pomocą formularza zapisu umieszczonego na stronie internetowej.


SZCZEGÓŁOWE WYNIKI BADANIA - księgarnie i megastory

Subskrypcja

Aż 70% z przebadanych księgarni buduje swoją listę mailingową za pomocą umieszczanego na stronie formularza zapisu. A 65,5% z nich wykorzystuje model subskrypcji za potwierdzeniem. Niestety, ale już tylko 11,5% księgarni budujących listę mailingową prosi subskrybentów o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.

Newsletter

Z analizy poszczególnych elementów newsletterów płyną następujące wnioski:
  • tylko 11,5% księgarni korzysta z integracji email marketingu z social media
    niewiele więcej, bo 14% badanych, umożliwia subskrybentom otwieranie wiadomości w przeglądarce za pomocą specjalnego linka umieszczanego zazwyczaj w sekcji preheader,
  • 31,5% księgarń ma na względzie dobre praktyki email marketingu i umieszcza w stopce wiadomości link umożliwiający rezygnację z subskrypcji
  • przyciski wzywające do działania można znaleźć w 14% wiadomości wysyłanych przez księgarnie.

Wszystkie analizowane wiadomości były stricte sprzedażowe – promowały produkty znajdujące się w ofercie księgarni. Żadna badana księgarnia nie wysłała ani jednej wiadomości, która miałaby inny cel niż sprzedażowy, np. budowanie relacji z odbiorcami.

Zwroty i słowa, które najczęściej powtarzały się w adresach email, znajdujących się w polu nadawcy:
  • mailing@...
  • powiadomienia@...
  • newsletter@...
  • księgarnia@...

fot. mat. prasowe

Częstotliwość wysyłki - księgarnie i megastory

Aż 70% z przebadanych księgarni buduje swoją listę mailingową za pomocą umieszczanego na stronie formularza zapisu.


Badanie zostało przeprowadzone w okresie 15.02 - 31.03.2014.



poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: