Przeczytaj także: Co 4 internauta robi zakupy spożywcze w Internecie
80% proc. badanych przyznaje, że kupuje w sieci odzież, dodatki i akcesoria. Trochę mniejszy odsetek (77%) decyduje się pozyskiwać tą drogą książki, płyty czy filmy. Sprzęt RTV i AGD kupuje przez Internet 66% ankietowanych. Wśród produktów najrzadziej wskazywanych znalazły się ubezpieczenia (22%), produkty spożywcze (24%) i artykuły dla kolekcjonerów (26%).fot. mat. prasowe
Produkty kupowane w sieci przez Polaków
Największa liczba polskich konsumentów kupuje w sieci odzież, dodatki i akcesoria, najmniejsza - ubezpieczenia i produkty spożywcze
E-konsumenci wydają najwięcej na dobra trwałe, tj. sprzęt RTV/AGD (590 zł), meble i wystrój wnętrz (301 zł) oraz obuwie (133 zł). Najmniejsze kwoty przeznaczają na produkty farmaceutyczne (49 zł), kosmetyki (50 zł) i multimedia (56 zł).
fot. mat. prasowe
Wydatki Polaków na zakupy w sieci
Polacy największe kwoty pieniędzy przeznaczają na sprzęt RTV i AGD. Na drugim miejscu znalazły się meble i wystrój wnętrz.
Badania pokazują także, że w sieci mężczyźni wydają więcej niż kobiety. Jak podaje Michał Kot, dyrektor ds. badań w Interaktywnym Instytucie Badań Rynkowych (IIBR), panie częściej niż panowie kupują w sieci obuwie, jednak na zakup wydają 112 zł, podczas gdy mężczyźni ponad 160 zł. Inny przykład to biżuteria, którą kupuje 50 proc. kobiet i 29 proc. mężczyzn, ale jednostkowo kobieta wydaje 52 zł, natomiast mężczyzna ponad 160 zł.
fot. mat. prasowe
Wydatki kobiet na zakupy w sieci
Kobiety są w sieci mniej rozrzutne, niż mężczyźni. Jedynie na farmaceutyki oraz odzież i akcesoria wydają nieznacznie więcej pieniędzy.
fot. mat. prasowe
Wydatki mężczyzn na zakupy w sieci
Mężczyźni wydają w sieci większe kwoty pieniędzy, niż kobiety. Przykładowo biżuterię kupuje 29% panów (przy 50% pań), ale wydają na nią 160 zł (panie - 52 zł)
Informacje o badaniu
Celem badania było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Badanie zostało zrealizowane przy pomocy ankiet CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview) na grupie 1500 internautów powyżej 15 roku życia. Dane zebrano między 26 lutego a 7 marca 2014 roku.
Wyniki pochodzą z raportu „E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska”, który już niebawem zostanie opublikowany na stronach: i
![Aplikacje zakupowe z Chin zorganizują nam prezenty świąteczne? [© Christian Schröder z Pixabay] Aplikacje zakupowe z Chin zorganizują nam prezenty świąteczne?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Boze-Narodzenie/Aplikacje-zakupowe-z-Chin-zorganizuja-nam-prezenty-swiateczne-260372-150x100crop.jpg)
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)