Promocja sklepu internetowego: najczęstsze błędy
2014-05-28 10:44
Przeczytaj także: E-sklepy wybierają SEO i SEM
Błąd 3. Brak personalizacji reklamy
Klienci e-sklepów są coraz bardziej wymagający. Przez lata zdążyli się już przyzwyczaić do ogromnej ilości reklam i powoli przestają je zauważać – tzw. ślepota banerowa. Kampanie reklamowe kierowane do szerokich grup odbiorców nie przynoszą więc już takich efektów, jak kiedyś. Dlatego firmy na całym świecie coraz częściej skłaniają się ku ich personalizacji, czyli dostosowaniu kreacji do indywidualnych potrzeb każdego klienta z osobna. Korzystają przy tym ze wspomnianych wcześniej systemów CRM, które dostarczają im wartościowych danych na temat zainteresowań i upodobań klientów. Jest to tzw. reklama osobista. Według badań przeprowadzonych przez ResearchNow, taki sposób prezentacji oferty jest nawet 2-krotnie skuteczniejszy od tradycyjnych banerów. Co więcej, aż 70 procent internautów czuje się komfortowo oglądając takie reklamy. Personalizację przekazu można zastosować także w e-mail marketingu. Tutaj podobnie, jak w przypadku banerów, użytkownik również otrzymuje oferty dostosowane do swoich preferencji. Dodatkowo, można je wzbogacić o jego imię, by wiadomość była jeszcze bardziej osobista.
Błąd 4. Brak automatyzacji działań reklamowych
Dostarczanie indywidualnych reklam, wymaga wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych. – Z pomocą przychodzą systemy, które w czasie rzeczywistym analizują dane na temat klientów sklepu, np. te pochodzące z CRM. Na tej podstawie tworzą spersonalizowane reklamy. Dzięki technologii RTB możliwy jest też zakup powierzchni display na aukcjach. Wszystko odbywa się oczywiście w czasie rzeczywistym i na poziomie użytkownika, co gwarantuje zakup wg rzeczywistej stawki rynkowej, a co za tym idzie optymalizację kosztów – wyjaśnia Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. Prognozuje się, że w Stanach Zjednoczonych wydatki na taki rodzaj kampanii reklamowych, wzrosną w tym roku aż o 43,4% i osiągną kwotę 4,66 miliarda dolarów.
Błąd 5. Brak rozwiązań mobilnych
Zaniedbywanie użytkowników smartfonów i tabletów, to kolejny „grzech” polskich e-sprzedawców. Nie tylko w kwestii reklamy mobilnej, ale również w kwestii dostosowywania swoich stron do ich potrzeb. Wdrożenie rozwiązań mobilnych, takich, jak strony oraz aplikacje umożliwiające proste i szybkie kupowanie w sklepach internetowych przez smartfony czy tablety, może okazać się jedną z najlepszych inwestycji na najbliższą przyszłość, z szansą na szybki zwrot. Według najnowszych szacunków ekspertów, Polacy w tym roku wydadzą aż miliard złotych na zakupy w e-sklepach za pomocą smartfonów i tabletów . Potwierdzeniem tego, może być dynamiczny wzrost sprzedaży tych urządzeń, które są coraz częściej wykorzystywane do robienia zakupów w sieci. Już dziś 44 proc. telefonów w Polsce to smartfony. Ostatnie badania dowodzą, że 5 proc. ich użytkowników wykorzystuje najczęściej właśnie te urządzenia jako podstawowe narzędzia do łączenia się z siecią.
Umiejętne połączenie wymienionych elementów i wprowadzenie ich do strategii marketingowej, może przełożyć się na konkretne efekty sprzedażowe w e-sklepie. Wykorzystanie właściwych narzędzi w celu poznania preferencji klientów, spersonalizowania przekazu reklamowego oraz dostosowanie sklepu do wszystkich możliwych kanałów sprzedaży, to zadania stojące przed właścicielami sklepów internetowych, zainteresowanych większymi zyskami.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)