Instytucje finansowe a wydatki na reklamę I kw. 2014 r.
2014-05-30 09:45
Przeczytaj także: Instytucje finansowe a wydatki na reklamę IV kw. 2013 r.
W ujęciu miesięcznym firmy z czołowej dziesiątki najchętniej reklamowały się w marcu. Może to zwiastować ożywienie w wydatkach i intensywności kampanii w drugim kwartale roku. BZ WBK na marcową promocję przeznaczył 12,5 mln zł, ING - 8,2 mln zł, a Euro Bank - 7,6 mln zł, niemal ex aequo ze SKOK-iem Stefczyka.
fot. mat. prasowe
Top ten reklamodawców w podziale na miesiące
Korzystając z aplikacji Admonit sprawdziliśmy również, na promocję jakich produktów finansowych reklamodawcy najchętniej przeznaczali pieniądze w pierwszym kwartale. Liderem są ponownie banki i instytucje udzielające pożyczek. Pożyczki gotówkowe promowano łącznie za 58 mln zł. Liderem wydatków w tym segmencie jest Vivus, przed SKOK-iem i Providentem. Reklamy kont osobistych i kredytów gotówkowych pochłonęły niemal 39 mln zł. Czołową piątkę zamykają ubezpieczyciele, wśród których najaktywniejszy był sektor ubezpieczeń samochodowych: przodowały AXA, Liberty Direct, Proama i Link4.
fot. mat. prasowe
Top 5 produktów finansowych w Q1 2014 pod względem wydatków reklamowych
Konto od celebryty
Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że od stycznia do marca przeciętny Kowalski siadając przed telewizorem w prime time trafił najprawdopodobniej na reklamy ING Banku Śląskiego, Banku Zachodniego WBK, Liberty Direct i Eurobanku. Na szklanym ekranie ich kreacje emitowane były najczęściej – w badanym okresie pojawiły się od 8 do 11 tysięcy razy. Tak jak w poprzednim kwartale często można było rozpoznać w nich twarze znane z kina czy teatru. ING nadal emitował promujące konta osobiste i oszczędnościowe spoty z udziałem Marka Kondrata, Agaty Kuleszy i Jacka Braciaka, a Eurobank nie rozstawał się z Piotrem Adamczykiem, polecającym m.in. konta osobiste. BZ WBK kontynuował serię spotów z Kevinem Spacey, a Artur Żmijewski reklamował SKOK Stefczyka. W radiu najczęściej można było usłyszeć spoty 4Life Direct, mBanku oraz Loyalty Partner (właściciela programu PayBack). W prasie łatwo było trafić na reklamy Pomocnej Pożyczki, Providenta oraz Inwestycji Alternatywnych Profit (firmy zajmującej się obrotem metalami szlachetnymi i numizmatyką). Cała branża przeznaczyła na promocję w telewizji ponad 220 mln zł, czyli lwią część budżetów. Prasie i rozgłośniom radiowym przypadło sprawiedliwie po ok. 27 mln zł.
O raporcie:
Analizie poddano ponad 42 tysiące wzmianek w internecie wraz z mediami społecznościowymi, w których pojawiały się nazwy TOP 10 głównych reklamodawców z branży finansowej w okresie od 01.01 do 31.03.2014 r. Wydatki reklamowe zbadano za pomocą aplikacji admonit w 30 stacjach telewizyjnych, 65 stacjach radiowych oraz 470 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów. Pod uwagę brane były publikacje i reklamy, które ukazały się między 01.01.2014 a 31.03.2014.
Łukasz Jadaś,
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)