eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyNajcenniejsze marki technologiczne świata 2014

Najcenniejsze marki technologiczne świata 2014

2014-06-01 00:55

Najcenniejsze marki technologiczne świata 2014

Google, Apple oraz IBM to czołówka rankingu © violetkaipa - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Google, Apple oraz IBM to czołówka tegorocznego rankingu najcenniejszych marek technologicznych BrandZ Top 100. Okazuje się zatem, że gigantowi z Cupertino nie udało się obronić pozycji lidera sprzed roku.

Przeczytaj także: Najcenniejsze marki technologiczne B2B w 2013 r.

W roku 2014 sukcesy odnosiły spółki oferujące usługi z branży technologicznej, natomiast przedsiębiorstwa koncentrujące się na sprzedaży produktów z trudem radziły sobie na rynku. Wśród najcenniejszych marek globalnych z rankingu BrandZTM Top 100 opracowywanego przez instytut Millward Brown pierwsza dwudziestka marek technologicznych świadczących usługi odnotowała wzrosty wartości średnio o ponad 40%, natomiast marki koncentrujące się na wytwarzaniu produktów osiągnęły znacznie niższy wzrost – zaledwie o 10%.

Najdobitniejszymi przykładami tej prawidłowości są Apple i Google. Wzrost w przypadku Google’a wyniósł 40%, co dało mu miejsce nr 1 na świecie, natomiast Apple spadł o 20%, tracąc pozycję lidera, którą utrzymywał przez ostatnie trzy lata.

Ten sam trend można zauważyć w przypadku marek takich jak Samsung, HP czy Sony – są to firmy ukierunkowane na produkty, i wszystkie one wypadły słabiej niż gracze typu Tencent, Facebook czy Baidu. Ta ostatnia trójka odnotowała wzrosty odpowiednio o 97%, 68% i 46%, natomiast poprzednie trzy firmy zmieniły swoją wartość o +21%, +19% oraz 1%.

Nowymi uczestnikami pierwszej setki marek globalnych oraz Top 20 dla sektora technologii są dwie nowe platformy usług bazujących na rozwiązaniach technologicznych, a mianowicie Twitter (wartość marki: 14 mld USD) oraz LinkedIn (12 mld USD).

„Marki usług cyfrowych, takie jak Google, Facebook, Twitter, Tencent czy LinkedIn, są obecnie czymś więcej niż tylko narzędziami – trwale wpisały się juz w nasze życie. Oferują one nowe formy komunikacji, które angażują uwagę i wyobraźnię użytkowników , a jednocześnie pomagają im organizować inne sfery życia. Aby uzyskać silniejszą obecność w ludzkich umysłach, marki typu Google kreślą ambitne plany, wychodząc poza granice dotychczasowych kategorii” – zauważył Peter Walshe, Global BrandZ Director w instytucie Millward Brown.

fot. violetkaipa - Fotolia.com

Google, Apple oraz IBM to czołówka rankingu

Nowymi uczestnikami pierwszej setki marek globalnych oraz Top 20 dla sektora technologii są dwie nowe platformy usług bazujących na rozwiązaniach technologicznych, a mianowicie Twitter (wartość marki: 14 mld USD) oraz LinkedIn (12 mld USD).


Mimo iż niektóre marki technologiczne przeżywają trudniejszy okres, „Technologia” pozostaje największym sektorem w zestawieniu BrandZ Top 100, a jego łączna wartość w 2014 r. wynosi 841 mld USD – oznacza to wzrost całkowitej wartości pierwszej dwudziestki marek o 16%.

Liderem sektora jest Google z wartością marki na poziomie 159 mld USD, a swój sukces zawdzięcza on innowacjom takim jak Google Glass, inwestycjom w sztuczną inteligencję oraz licznym umowom partnerskim, dzięki którym wymyślony przez Google’a system operacyjny Android trafia do różnych urządzeń, w tym nawet do samochodów.

Najszybszy wzrost w tym roku ma na swoim koncie chińska marka internetowa Tencent, która może pochwalić się imponującym skokiem wartości aż o 97% do poziomu 54 mld USD i 14. miejscem w całkowitym rankingu Top 100. Za nią plasuje się Facebook notujący wzrost o 68% do 36 mld USD, co uplasowało go na pozycji 21. w pierwszej setce. Łączna liczba spółek technologicznych wynosi poniżej jednej piątej zestawienia Top 100, jednak pod względem wyceny są one odpowiedzialne za niemal jedną trzecią wartości wszystkich marek z rankingu BrandZ Top 100.

IBM, lider sektora B2B, utrzymał pozycję nr 3 (wartość marki: 108 mld USD), ale rosnąca konkurencja ze strony produktów bazujących na idei chmury oraz Big Data spowolniła tempo wzrostu, choć także odbiła się niekorzystnie na sytuacji konkurentów, tzn. firm SAP i Oracle.

fot. mat. prasowe

Najcenniejsze marki technologiczne świata w rankingu BrandZ Top 20 w 2014 r.

Google to najcenniejsza marka świata i lider wśród marek technologicznych w rankingu BrandZ Top 100 instytutu Millward Brown


Informacje o badaniu
Badanie najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100, realizowane na zlecenie WPP przez Millward Brown Optimor, obecnie weszło w dziewiąty rok swojej historii. Jest to jedyny ranking biznesowy, w którym przy obliczaniu wartości marek bierze się pod uwagę nie tylko dane finansowe, lecz także opinie potencjalnych i obecnych nabywców danej marki.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: