Motywacja do pracy spada
2014-05-30 12:38
Przeczytaj także: Satysfakcja Polaków z pracy 2010
Wyniki przeprowadzonych badań mogą być dla pracodawców bodźcem do zdiagnozowania tych obszarów w firmie, które wymagają zmian. Postawa pracowników, wynikająca z odczuwanej przez nich satysfakcji i zadowolenia, stanowi kapitał, który w prosty sposób przekłada się na wyniki firmy, dlatego nie może być zlekceważony. Nie tylko podnoszenie umiejętności pracownika i egzekwowanie postawionych zadań powinno być więc dla pracodawcy kluczowe – równie ważne jest nagradzanie i motywowanie.Zaangażowanie i motywacja do pracy
Co trzeci badany kojarzy pracę z obowiązkiem, przy czym częściej są to mężczyźni niż kobiety. Ponad połowa badanych czuje się bardzo lub za bardzo zaangażowana w swoją pracę, natomiast 1/3 odczuwa spadek motywacji do jej wykonywania. Obszary, z których respondenci są najbardziej zadowoleni, to relacje z przełożonym i atmosfera w pracy. Natomiast działania firm, które najczęściej oceniane były jako niewystarczające, dotyczą głównie zarządzania talentami, pakietu dodatkowych świadczeń dla pracowników oraz podnoszenia umiejętności zatrudnionych.
fot. mat. prasowe
Opinie pracowników na temat swojej firmy
Co trzeci badany kojarzy pracę z obowiązkiem, natomiast rutynę wykonywanych czynności odczuwa 14 proc. zatrudnionych
fot. mat. prasowe
Zaangażowanie w pracę
Ponad połowa badanych czuje się bardzo lub nawet za bardzo zaangażowana w swoją pracę. Jedynie 2% twierdzi, że nie czuje zaangażowania
fot. mat. prasowe
Motywacja do pracy
Spadek motywacji do pracy odczuwa 32% badanych. 59% badanych twierdzi, że ich motywacja pozostaje na takim samym poziomie.
Stres i nadgodziny zjawiskami powszechnymi
Blisko połowa badanych określiła poziom stresu w pracy jako wysoki. Odczuwają go częściej kobiety, kierownicy zespołów, pracownicy firm zatrudniających do 250 pracowników oraz osoby zatrudnione w firmach i organizacjach państwowych. Tempo pracy i ilość obowiązków sprawiają, że praca w nadgodzinach jest powszechnym zjawiskiem – jedynie 11% ankietowanych twierdzi, że nigdy nie zdarza im się pracować dłużej. Respondenci najczęściej pracują w weekendy lub wieczorami. Dla ponad 40% badanych nieobca jest praca w święta czy podczas urlopu. Jednak częsta praca po godzinach niekoniecznie przekłada się na brak satysfakcji z pracy. Co piąty badany, którego dotyczy praca w wymiarze dłuższym niż standardowy, jest ogólnie zadowolony z takiego stanu rzeczy.
![Polacy o pracy. Jak do niej podchodzą? [© pixabay.com] Polacy o pracy. Jak do niej podchodzą?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/praca/Polacy-o-pracy-Jak-do-niej-podchodza-245657-150x100crop.jpg)
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (2)
-
leolew / 2014-05-30 17:07:54
Najbardziej popularna forma motywacji pracowników, to negatywna, czyli kara. Praca według pracodawców jest obowiązkiem, a osiągnięcia kwalifikacyjne nie są premiowane, bo to w gestii pracownika jest być najlepszym. Jak być dobrze wykształconym nie mając środków na rozwój? Jeżeli pracodawca nie pomoże finansowo i jeszcze nie doceni wysiłku samofinansującego to zniechęcenie do działania spada. W pogoni za wskaźnikami w pracy dominuje wyścig szczurów, atmosfera jest stresująca i niekorzystnie wpływa na kolektywne relacje. Nadmierna eksploatacja siły roboczej degeneruje i zniechęca do pójścia do pracy. [ odpowiedz ] [ cytuj ]
-
migel233 / 2014-05-31 23:27:12
Komentarz edytowany 1 raz (ostatnio 2014-05-31 23:27:29)
A mnie się wydaje, że pracodawcy zaczynają powoli dostrzegać że bardziej się opłaca mieć zmotywowanego pracownika bo to przecież sama korzyść dla firmy dlatego coraz więcej z nich wprowadza systemy e-learningowe jak meminder żeby móc nie tylko doszkalać pracowników ale i monitorować efekty. Zresztą kiedy ktoś sam widzi swoje postępy i może się ciągle udoskonalać to i rośnie jego satysfakcja z pracy. [ odpowiedz ] [ cytuj ]