Wskaźniki marketingowe na które warto zwrócić uwagę
2014-06-05 00:21
Przeczytaj także: 7 korzyści z zastosowania automatyzacji marketingu
#6 - Źródła ruchu na stronie
Musisz dowiedzieć się kto odwiedza Twoją stronę oraz w jaki sposób udało im się ją znaleźć. Te wskaźniki należy sprawdzać przynajmniej raz w tygodniu!
Sprawdzanie źródeł ruchu pozwala na zrozumienie, które rodzaje kampanii marketingowych osiągają najwyższy zwrot z inwestycji. Raport powinien zawierać informacje na temat najważniejszych źródeł ruchu pochodzących z wykorzystywanych kanałów marketingowych.
Najważniejsze źródła ruchu to:
- Wyszukiwania organiczne: Odwiedziny pochodzące z wyników wyszukiwania Google, Bing czy Yahoo.
- Polecenia (referrals): Odwiedziny pochodzące z linków zamieszczonych na innych stronach.
- Media społecznościowe: Odwiedziny z portali społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, Goldenline czy Google+.
- E-mail: Odwiedziny uzyskane dzięki wysyłanym e-mailom.
- Płatny ruch: Odwiedziny pochodzące z reklam PPC.
- Ruch bezpośredni: Odwiedziny przez osoby które bezpośrednio wpisały adres Twojej strony w przeglądarce.
#7 - Miesięczne cele marketingowe
Na najważniejsze wskaźniki warto spoglądać przynajmniej raz w tygodniu, jednak nigdy nie należy spuszczać wzroku z miesięcznych celów marketingowych. Kroki, które podejmujesz aby na co dzień zoptymalizować podejście, powinny w ostateczności prowadzić do osiągnięcia większych celów strategicznych. Dzięki temu będziesz w stanie uniknąć przesadnie strategicznego podejścia i rozpraszania zasobów na mało istotne działania.
Jak pewnie się domyślasz, nie ma jednak jednego sekretu prowadzącego do poprawy wymienionych powyżej wskaźników. Wszystko zależy od branży, w której działasz. Właśnie dlatego warto cały czas trzymać rękę na pulsie i monitorować wyniki uzyskane z poszczególnych kampanii marketingowych.
![Tam, gdzie Customer Intelligence spotyka Marketing Automation [© Brian Jackson - Fotolia.com] Tam, gdzie Customer Intelligence spotyka Marketing Automation](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Customer-Intelligence/Tam-gdzie-Customer-Intelligence-spotyka-Marketing-Automation-155224-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Grupa TENSE
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)