Najcenniejsze marki świata 2014 - handel detaliczny
2014-06-05 10:11
Najcenniejsze na świecie marki handlowe © Gina Sanders - Fotolia.com
Przeczytaj także: Najcenniejsze marki świata 2013 - handel detaliczny
Choć wartość marki WalMart spadła o 2%, firma utrzymała się na 2. miejscu w rankingu sektora detalicznego z wyceną na poziomie 35 mld USD. Rezygnując z dużej przestrzeni na rzecz szybkości, WalMart z powodzeniem odpowiedział na wszechobecną potrzebę wygody i związane z tym oczekiwania nabywców, dzieląc niektóre spośród swoich 3,3 tys. wielkich marketów w USA na mniejsze sklepy z położonymi w pobliżu centrami dystrybucji, co pozwoliło mu na uzyskanie wyższej marży na artykułach przemysłowych dostarczanych do konsumentów wraz z zakupami spożywczymi.Asda – marka brytyjska należąca do właścicieli sieci WalMart (nr 20 w globalnym rankingu detalistów, wartość marki: 4.6 mld USD) przetestowała ideę odbioru towarów tego samego dnia na kilku stacjach metra. Klienci dojeżdżający metrem do pracy składali zamówienia rano, a w drodze powrotnej mogli odebrać zamówione zakupy.
Tesco, którego wartość w rankingu spadła o 9%, i które obecnie zajmuje miejsce 6., z wartością marki na poziomie 14,8 mld USD, również wprowadziło lokalizacje typu „odbiór za jednym kliknięciem” niedaleko bibliotek i innych obiektów użyteczności publicznej.
„Detaliści ukierunkowani na przyszłość już odpowiedzieli na zmiany w zachowaniach konsumentów dotyczące miejsca i sposobu robienia zakupów. Firmy te myślą globalnie o budowaniu wartości bez względu na kanał sprzedaży, odpowiadając na potrzeby konsumentów zmagających się z niedoborem czasu i gotówki” – skomentował Peter Walshe, Global BrandZ Director w instytucie Millward Brown. „Rozwój wielu detalistów hamują ich własne sklepy wielkoformatowe zaprojektowane z myślą o cotygodniowych zakupach dla uzupełnienie zapasów, co rozmija się z podejściem pokolenia „milenialsów”, których mottem jest „kupuję, kiedy potrzebuję”. Obecnie znacznie ważniejsza niż w przeszłości jest dla detalistów koncentracja na maksymalnym ułatwieniu życia konsumentom w trakcie zakupów oraz na zyskaniu udziału w ich życiu zamiast dążenia do zwiększania udziału w portfelu wydatków”.
fot. Gina Sanders - Fotolia.com
Najcenniejsze na świecie marki handlowe
W rankingu marek z sektora handlu detalicznego największy wzrost odnotowała IKEA, zwiększając wartość swojej marki aż o 61% i osiągając pułap 19,4 mld USD dzięki dużej sprzedaży w Chinach, Rosji i USA, gdzie sieć kontynuuje swoją ekspansję. IKEA awansowała także aż o 24 pozycje w globalnym zestawieniu Top 100, przesuwając się na miejsce 50.
fot. mat. prasowe
Najcenniejsze marki świata sektora handlu detalicznego
Informacje o badaniu
Badanie najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100, realizowane na zlecenie WPP przez Millward Brown Optimor, obecnie weszło w dziewiąty rok swojej historii. Jest to jedyny ranking biznesowy, w którym przy obliczaniu wartości marek bierze się pod uwagę nie tylko dane finansowe, lecz także opinie potencjalnych i obecnych nabywców danej marki.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)