Marketing mobilny w Polsce 2014
2014-06-05 13:37
Marketing mobilny staje się coraz istotniejszym narzędziem dotarcia do klienta © rangizzz - Fotolia.com
Przeczytaj także: Multiscreen - antidotum na nudny program TV
Jak już wspomniano we wstępie, dla 89 procent badanych mobile marketing to istotny kanał komunikacji. Zdecydowana większość - 86 procent - uważa, że znaczenie mobile marketingu będzie stale i istotnie rosnąć. Co ciekawe, wśród badanych dominuje przekonanie, że popularne formy reklamy niekoniecznie są skuteczne. I tak na pytanie „Jakie są najpopularniejsze formy mobile marketingu”, większość osób wskazała SMS/MMS (69 proc.), formy statycznej reklamy (43 proc.) oraz wyszukiwanie mobilne (33 proc.). Jednocześnie respondenci odmówili tym formą wysokiej skuteczności i jako najbardziej efektywne wskazywali formaty rich media, które posiadają największy potencjał w zakresie angażowania odbiorców, ale nie są jeszcze w pełni docenione. Podobnie rzecz się ma z formatami wideo, które notują dość niskie wskazania w obszarze popularności, ale wysokie w obszarze skuteczności.fot. mat. prasowe
Mobile marketing z punktu widzenia marketerów
- To bardzo ciekawe, że respondenci tak wyraźnie oddzielają to co jest popularne, od tego co jest skuteczne. Jednocześnie wskazując, że te najbardziej efektywne formy komunikacji w marketingu mobilnym - jak rich media czy wideo - potrzebują stosunkowo niewiele, by zaczęto po nie sięgać śmielej i częściej. - mówi Paweł Milcarz, partner zarządzający w sieci Interactions Europe.
Osoby biorące udział w badaniu wyraźnie określiły główne bariery w rozwoju mobile marketingu. I tak najistotniejszym czynnikiem spowalniającym jest ograniczona liczba mobilnych wersji stron internetowych, następnie mała prędkość przesyłu danych mobilnych oraz ich względnie wysokie ceny. Co ciekawe, skuteczność komunikacji (niska responsywność), efektywność kosztowa czy stopień interakcji nie są przez respondentów postrzegane jako istotna przeszkoda! Badani widzą natomiast szansę na rozwój mobile marketingu w coraz niższych cenach urządzeń, rozwoju m-commerce i nowych technologiach emisji reklam.
fot. mat. prasowe
Główne bariery w rozwoju
Marketing mobilny, mimo wyraźnych zmian rynkowych, znajduje się jeszcze na dość wczesnym etapie rozwoju. Dla wszystkich stron rynku najistotniejsza okazuje się być obecnie potrzeba poradzenia sobie z podstawowymi barierami w rozwoju (ceny, zasięg, nowe technologie), a obszary, w których bezwzględnie liczy się skuteczność i efektywność zaczną być szerzej poruszane przez ekspertów w miarę wzrostu potencjału komunikacyjnego. Potwierdzają to także dane regularnie publikowane przez IAB w ramach raportu AdEx Benchmark - silne, trwałe, dwucyfrowe wzrosty mobilnych wydatków reklamowych.
- Nadejście ery marketingu mobilnego, tak przez wielu wyczekiwane, przesuwane jest z roku na rok. Wszystko jednak wskazuje na to, że zbliża się nieuchronnie i niewiele zostało barier do pokonania. Te, na które zgodnie wskazują wszyscy uczestnicy rynku - wydawcy, reklamodawcy i marketerzy -, nie są przeszkodami z którymi nie można sobie dać rady. - dodaje Paweł Milcarz.
fot. mat. prasowe
Kluczowe aktywatory wzrostu
Informacje o badaniu
Raport został opracowany na podstawie sondażu, jaki sieć Interactions Europe przeprowadziła wśród marketerów (dyrektorzy marketingu, dyrektorzy komunikacji marketingowej lub specjaliści ds. komunikacji online), domów mediowych (planerzy online), agencji interaktywnych, wydawców oraz brokerów reklamy online. Badanie miało postać anonimowego sondażu internetowego, który przeprowadzono na wybranej próbie 266 osób w okresie od 3 kwietnia do 9 maja 2014 roku.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)