Banki tracą klientów
2005-09-20 00:04
Z badań, które przeprowadził Pentor wynika, że klienci banków są wobec nich coraz mniej lojalni. Rezygnują z usług dotychczasowego banku kuszeni przez inną instytucję finansową obietnicą atrakcyjniejszej oferty - czytamy w "Rzeczpospolitej".
Przeczytaj także: UE i polskie banki
Odsetek osób rezygnujących z usług jednego banku na rzecz innego w pierwszym półroczu 2005 roku wyniósł 4 proc. To dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Zdaniem autorów opracowania "Audyt bankowości detalicznej" coraz więcej osób decyduje się na zmianę banku nie tylko z powodu agresywnych kampanii reklamowych innych banków, ale także dlatego, że ludzie mają coraz większą wiedzę na temat usług finansowych i kredytów.Same banki, powołując się na tajemnicę bankową, bardzo niechętnie udzielają informacji na temat ilości utraconych klientów. Dane udostępniły tylko te banki, w których przybywa klientów. Na przykład w ING Banku Śląskim w ubiegłym roku odeszło 174 tys. klientów, a przybyło 116 tys., a w tym roku odeszło 94 tys. a przybyło 170 tys. W Lukas Banku w 2004 roku zrezygnowało 17 tys. klientów, a przybyło 70 tys., w 2005 odeszło 13 tys., a przybyło 82 tys. Więcej klientów zyskuje niż traci także mBank czy Pekao S.A.
Z badań Pentora wynika także, że coraz więcej Polaków korzysta z usług bankowych, wskaźnik "ubankowienia" wzrósł z 55 proc. w ubiegłym roku do 59 proc. Z 16 do 21 proc. zwiększyła się liczba osób korzystających z kredytów. Więcej osób korzysta z kredytu odnawialnego w rachunku (wzrost z 11 do 17 proc.) i kart kredytowych (z 2 do 4 proc.) Nie przybywa natomiast osób korzystających z kont osobistych.
Przeczytaj także:
Karty płatnicze są problemem banków. Dlaczego?
![Karty płatnicze są problemem banków. Dlaczego? [© Freepik] Karty płatnicze są problemem banków. Dlaczego?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/banki/Karty-platnicze-sa-problemem-bankow-Dlaczego-265395-150x100crop.jpg)
oprac. : Marta Kamińska / Polska.pl