Rynek poligraficzny w Polsce 2014
2014-06-10 09:47
Przeczytaj także: Rynek poligraficzny w Polsce 2013
Z badania KPMG wynika, że branża poligraficzna patrzy optymistycznie w przyszłość. Blisko 60% badanych firm wierzy, że w 2014 r. uda im się zwiększyć sprzedaż, ze spadkiem liczy się jedynie 14%.
fot. mat. prasowe
Ocena sytuacji na rynku poligraficznym w Polsce
Z badania KPMG wynika, że branża poligraficzna patrzy optymistycznie w przyszłość. Blisko 60% badanych firm wierzy, że w 2014 r. uda im się zwiększyć sprzedaż, ze spadkiem liczy się jedynie 14%.
Branża poligraficzna dąży do modernizacji i innowacji
Niezwykle ważnym zjawiskiem dla branży poligraficznej jest dążenie przedsiębiorstw do modernizacji i innowacji. Blisko połowa badanych firm wdrożyła w ciągu ostatnich lat istotne innowacje, a prawie 40% poniosło wydatki na działalność badawczo-rozwojową.
Nie tylko średnie i duże, ale także małe przedsiębiorstwa coraz częściej wdrażają kompleksowe rozwiązania informatyczne, usprawniające wiele obszarów ich działalności. Działania te przyczynią się także do dalszego rozwoju eksportu: - Polskie przedsiębiorstwa poligraficzne zdają sobie sprawę z tego, że sama przewaga cenowa nie wystarczy, aby w dłuższej perspektywie odnosić sukcesy na rynkach zagranicznych. Dlatego branża od lat stawia na inwestycje – wymienia park maszynowy, wprowadza nowoczesne rozwiązania technologiczne i procesy produkcyjne. Starania te doceniają klienci zagraniczni, którzy powierzają polskim przedsiębiorstwom nawet najbardziej kompleksowe i wymagające zlecenia - podkreśla Jacek Bajger, Partner w dziale Doradztwa Podatkowego w KPMG w Polsce.
fot. mat. prasowe
Działania firm poligraficznych w ciągu ostatnich 2-3 lat
Blisko połowa badanych firm wdrożyła w ciągu ostatnich lat istotne innowacje, a prawie 40% poniosło wydatki na działalność badawczo-rozwojową.
Informacje o raporcie:
„Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce” jest czwartą edycją raportu prezentującego analizę rynku poligraficznego w Polsce. Powstał on we współpracy firmy doradczej KPMG w Polsce z Polskim Bractwem Kawalerów Gutenberga. Analiza opiera się na 300 wywiadach przeprowadzonych wśród zarządzających polskimi firmami poligraficznymi. Badanie przeprowadzono przy użyciu dwóch metod: CATI (Computer Assisted Telephone Interviews) za pośrednictwem firmy badawczej Norstat oraz ankiety papierowej rozsyłanej za pośrednictwem PBKG. Wywiady miały miejsce w marcu oraz kwietniu 2014 roku. W raporcie zostały wykorzystane również dane wtórne z baz Eurostat oraz publikacji Głównego Urzędu Statystycznego.
![Jak się miewa polska poligrafia? [© industrieblick - Fotolia.com] Jak się miewa polska poligrafia?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/poligrafia/Jak-sie-miewa-polska-poligrafia-210210-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)