Najcenniejsze marki świata 2014 - telekomunikacja
2014-06-12 12:37
AT&T, Verizon i China Mobile no najcenniejsze marki świata z branży telekomunikacyjnej © Andrey Armyagov - Fotolia.com
Przeczytaj także: Najcenniejsze marki świata 2012 - telekomunikacja
Przykłady ekspansji marek telekomunikacyjnych to m.in. sektor bankowy, usługi przechowywania danych w chmurze czy rozrywka, a także bliższe im sektorowo zintegrowane usługi telekomunikacyjne.Dzięki poszerzaniu oferty najlepiej wypadające marki wyprzedziły konkurencję, a wartość marek z pierwszej dziesiątki firm telekomunikacyjnych wzrosła o 8%, podczas gdy wzrost dla całego sektora wyniósł zaledwie 1,3%.
Najlepszym przykładem tego trendu jest BT, notujące największy przyrost (o 61%) i wchodzące po raz pierwszy do dziesiątki najcenniejszych marek telekomunikacyjnych z wartością 15,4 mld USD. BT awansowało w globalnym rankingu aż o 30 pozycji, plasując się na miejscu 64. dzięki nowo zunifikowanej marce oraz niedawnej decyzji o wejściu w branże rozrywkową.
Inni gracze wykonali analogiczne ruchy: na przykład rosyjska MTS z powodzeniem przekroczyła granice telefonii komórkowej, wchodząc w sektor bankowości i handlu detalicznego, a przy okazji notując wzrost o 14% przy wartości marki wynoszącej 12,2 mld USD. Kilka marek – w tym BT i Verizon – ukierunkowało się na osiąganie wysokich marż i bardzo obiecujące perspektywy wzrostu w usługach związanych z technologią chmury.
Innym źródłem wzrostów są fuzje i przejęcia – firma Vodafone ma w planie zakup operatorów TV kablowej w Hiszpanii i Niemczech w celu konsolidacji swojej pozycji jako lidera europejskich firm telekomunikacyjnych. Wartość marki Vodafone spadła o 9% do poziomu 36,3 mld USD, lecz jest to efekt tymczasowy związany ze sprzedażą pakietu akcji w firmie Verizon w USA.
I wreszcie Movistarowi udało się osiągnąć dobre wyniki mimo utrzymujących się kłopotów hiszpańskiej gospodarki. Stało się to za sprawą utworzenia Movistar Fusion – jednolitej taryfy obejmującą usługi telefonii stacjonarnej, komórkowej, Internetu szerokopasmowego i telewizji. W kraju, w którym konsumenci nieustannie poszukują zniżek i promocji, Movistar pozyskał 2,5 mln konsumentów dla swojej oferty Fusion w ciągu zaledwie jednego roku, co pozwoliło mu na zwiększenie wartości marki o 56% do poziomu 20,1 mld USD.
fot. Andrey Armyagov - Fotolia.com
AT&T, Verizon i China Mobile no najcenniejsze marki świata z branży telekomunikacyjnej
Dwie najwyższe pozycje zajmują AT&T i Verizon (odpowiednio 77,9 i 63,5 mld USD), co świadczy o powrocie optymizmu konsumenckiego w USA oraz – w przypadku marki Verizon, która odnotowała wzrost o 20% rok do roku – o większym optymizmie co do przyszłości tej marki po wyklarowaniu się sytuacji właścicielskiej.
„Marki z sektora telekomunikacji muszą bardzo się starać, aby utrzymać pozycję rynkową i bazę klientów. Muszą w szybkim tempie włączać do swojej oferty nowe technologie i z roku na rok być coraz bardziej aktywne. Zwycięzcy tegorocznej pierwszej dziesiątki firm telekomunikacyjnych podjęli wszystkie tego typu wysiłki oraz poszerzyli swój horyzont biznesowy, poszukując nowych sektorów i ofert. Różni operatorzy wybrali rozmaite możliwości, ale wszyscy skorzystali na posiadaniu wizji poszerzania swojej oferty” – stwierdziła Anastasia Kourovskaia, wiceprezes na region EMEA w instytucie Millward Brown Optimor.
fot. mat. prasowe
Najcenniejsze telekomunikacyjne marki świata w rankingu BrandZ Top 10 w 2014 r.
Informacje o badaniu
Badanie najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100, realizowane na zlecenie WPP przez Millward Brown Optimor, obecnie weszło w dziewiąty rok swojej historii. Jest to jedyny ranking biznesowy, w którym przy obliczaniu wartości marek bierze się pod uwagę nie tylko dane finansowe, lecz także opinie potencjalnych i obecnych nabywców danej marki.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)