eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyNajcenniejsze marki świata 2014 - sektor ubezpieczeń

Najcenniejsze marki świata 2014 - sektor ubezpieczeń

2014-06-17 10:52

Najcenniejsze marki świata 2014 - sektor ubezpieczeń

Najcenniejsze marki świata 2014 - sektor ubezpieczeń © OlegD - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Ping An oraz China Life znalazły się na szczycie tegorocznego rankingu najcenniejszych ubezpieczeniowych marek świata BrandZTM sporządzonego przez instytut Millward Brown. Okazuje się zatem, że chińskie firmy ubezpieczeniowe potrafią budować głębsze i silniejsze więzi z konsumentami niż ich zachodni rywale.

Przeczytaj także: Najcenniejsze marki odzieżowe świata 2014

Na rynku, na którym historia ubezpieczeń jest stosunkowo krótka, a konsumenci mają bardzo ograniczoną znajomość marek z tego sektora, marki takie jak Ping An czy China Life musiały podejmować wielkie starania, żeby przekonać konsumentów do siebie. Z kolei wiele marek zachodnich znalazło się w ślepym zaułku, ponieważ na chińskim rynku ubezpieczeniowym rządzi cena, co sprawia, że bardzo trudno jest im budować silną tożsamość w oczach konsumentów.

Marka Ping An po raz pierwszy znalazła się w rankingu BrandZ Global Top 100 w roku 2011, kiedy to jej wartość wynosiła 10 540 mln USD. W roku 2014 Ping An został najcenniejszą marką ubezpieczeniową świata, osiągając wartość12 409 mln USD. W przypadku Ping An jest to wzrost o 18%, natomiast cała kategoria ubezpieczeń w tym samym okresie odnotowała przyrost jedynie o 11%.

Odmienne podejście do rynku pozwoliło chińskim gigantom ubezpieczeniowym na zajęcie czołowych globalnych miejsc w rankingach swojej branży. Nowy lider sektora, Ping An, osiągnął wartość 12,4 mld USD (do góry o 18%), a jego rywal, China Life, uplasował się na drugiej pozycji z wyceną na poziomie 12,0 mld USD.

Jednym z kluczowych czynników sukcesu Ping An jest umiejętność stworzenia silnej marki w ramach całej oferty ubezpieczeniowej przy wsparciu ze strony niedawno zakupionego oddziału bankowego. Dzięki temu Ping An jest w stanie wyróżnić się w sposób istotny dla konsumentów i osiągnąć lepszą renomę w porównaniu z konkurentami z innych krajów świata. Inne inicjatywy Ping An to m.in. umowa o współpracy z firmami Tencent i Alibaba mająca na celu szerokie wykorzystanie szybko rozwijających się platform internetowych do sprzedaży produktów ubezpieczeniowych.

fot. OlegD - Fotolia.com

Najcenniejsze marki świata 2014 - sektor ubezpieczeń

Ping An oraz China Life znalazły się na szczycie tegorocznego rankingu najcenniejszych ubezpieczeniowych marek świata BrandZTM sporządzonego przez instytut Millward Brown.


Najlepsze wyniki wśród firm zachodnich osiągnęły Allianz i Axa, które odnotowały wzrost przekraczający czterdzieści procent (odpowiednio 48% i 44%), lecz nadal pozostają znacząco mniejsze niż ich chińscy koledzy po fachu.

Firma Allianz osiągnęła wartość 5,3 mld USD i miejsce 6. w rankingu sektora ubezpieczeniowego, natomiast Axa jest obecnie wyceniana na 5,6 mld USD (miejsce nr 5).

Azjatycki gigant ubezpieczeniowy AIA awansował na miejsce 3. (wzrost o 22%) z wartością marki na poziomie 8,3 mld USD. W ten sposób zamienił się on miejscami z amerykańskim gigantem State Farm, który urósł zaledwie o 6%.

W ujęciu globalnym sektor ubezpieczeń jeszcze nie odczuł w pełni korzyści wynikających z zakończenia recesji, natomiast skumulowana wartość marek z pierwszej dziesiątki wzrosła o 11% do 66,2 mld USD łącznie. Było to wzrost niższy od średniej dla całego rankingu wynoszącej +12%.

Najgorzej poradziła sobie marka China Life, tracąc miejsce nr 1 z powodu 21-procentowego spadku wartości. Firma ucierpiała wskutek intensywnej konkurencji z strony Ping An i jej podobnych, a także konkurencyjnych produktów bankowych w segmencie wealth management oferowanych przy wyższych stopach zwrotu.

fot. mat. prasowe

Najcenniejsze marki świata sektora ubezpieczeń w rankingu BrandZ Top 10 w 2014 r.

Azjatycki gigant ubezpieczeniowy AIA awansował na miejsce 3. (wzrost o 22%) z wartością marki na poziomie 8,3 mld USD. W ten sposób zamienił się on miejscami z amerykańskim gigantem State Farm, który urósł zaledwie o 6%.


„Siłę marki wyraźnie widać na przykładzie wyników Ping An, który z powodzeniem oferuje konsumentom nieznane im dotąd produkty. Wizja Ping An polega na poszukiwaniu możliwości sprzedaży ubezpieczeń poprzez nowe kanały elektroniczne oraz na integrowaniu swojej oferty ubezpieczeniowej z usługami bankowymi” – stwierdziła Elspeth Cheung, kierująca działem wyceny marek na potrzeby rankingu BrandZ w instytucie Millward Brown Optimor.

Informacje o badaniu
Badanie najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100, realizowane na zlecenie WPP przez Millward Brown Optimor, obecnie weszło w dziewiąty rok swojej historii. Jest to jedyny ranking biznesowy, w którym przy obliczaniu wartości marek bierze się pod uwagę nie tylko dane finansowe, lecz także opinie potencjalnych i obecnych nabywców danej marki.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: