Najcenniejsze marki świata 2014 - sektor ubezpieczeń
2014-06-17 10:52
Najcenniejsze marki świata 2014 - sektor ubezpieczeń © OlegD - Fotolia.com
Przeczytaj także: Najcenniejsze marki odzieżowe świata 2014
Na rynku, na którym historia ubezpieczeń jest stosunkowo krótka, a konsumenci mają bardzo ograniczoną znajomość marek z tego sektora, marki takie jak Ping An czy China Life musiały podejmować wielkie starania, żeby przekonać konsumentów do siebie. Z kolei wiele marek zachodnich znalazło się w ślepym zaułku, ponieważ na chińskim rynku ubezpieczeniowym rządzi cena, co sprawia, że bardzo trudno jest im budować silną tożsamość w oczach konsumentów.Marka Ping An po raz pierwszy znalazła się w rankingu BrandZ Global Top 100 w roku 2011, kiedy to jej wartość wynosiła 10 540 mln USD. W roku 2014 Ping An został najcenniejszą marką ubezpieczeniową świata, osiągając wartość12 409 mln USD. W przypadku Ping An jest to wzrost o 18%, natomiast cała kategoria ubezpieczeń w tym samym okresie odnotowała przyrost jedynie o 11%.
Odmienne podejście do rynku pozwoliło chińskim gigantom ubezpieczeniowym na zajęcie czołowych globalnych miejsc w rankingach swojej branży. Nowy lider sektora, Ping An, osiągnął wartość 12,4 mld USD (do góry o 18%), a jego rywal, China Life, uplasował się na drugiej pozycji z wyceną na poziomie 12,0 mld USD.
Jednym z kluczowych czynników sukcesu Ping An jest umiejętność stworzenia silnej marki w ramach całej oferty ubezpieczeniowej przy wsparciu ze strony niedawno zakupionego oddziału bankowego. Dzięki temu Ping An jest w stanie wyróżnić się w sposób istotny dla konsumentów i osiągnąć lepszą renomę w porównaniu z konkurentami z innych krajów świata. Inne inicjatywy Ping An to m.in. umowa o współpracy z firmami Tencent i Alibaba mająca na celu szerokie wykorzystanie szybko rozwijających się platform internetowych do sprzedaży produktów ubezpieczeniowych.
fot. OlegD - Fotolia.com
Najcenniejsze marki świata 2014 - sektor ubezpieczeń
Najlepsze wyniki wśród firm zachodnich osiągnęły Allianz i Axa, które odnotowały wzrost przekraczający czterdzieści procent (odpowiednio 48% i 44%), lecz nadal pozostają znacząco mniejsze niż ich chińscy koledzy po fachu.
Firma Allianz osiągnęła wartość 5,3 mld USD i miejsce 6. w rankingu sektora ubezpieczeniowego, natomiast Axa jest obecnie wyceniana na 5,6 mld USD (miejsce nr 5).
Azjatycki gigant ubezpieczeniowy AIA awansował na miejsce 3. (wzrost o 22%) z wartością marki na poziomie 8,3 mld USD. W ten sposób zamienił się on miejscami z amerykańskim gigantem State Farm, który urósł zaledwie o 6%.
W ujęciu globalnym sektor ubezpieczeń jeszcze nie odczuł w pełni korzyści wynikających z zakończenia recesji, natomiast skumulowana wartość marek z pierwszej dziesiątki wzrosła o 11% do 66,2 mld USD łącznie. Było to wzrost niższy od średniej dla całego rankingu wynoszącej +12%.
Najgorzej poradziła sobie marka China Life, tracąc miejsce nr 1 z powodu 21-procentowego spadku wartości. Firma ucierpiała wskutek intensywnej konkurencji z strony Ping An i jej podobnych, a także konkurencyjnych produktów bankowych w segmencie wealth management oferowanych przy wyższych stopach zwrotu.
fot. mat. prasowe
Najcenniejsze marki świata sektora ubezpieczeń w rankingu BrandZ Top 10 w 2014 r.
„Siłę marki wyraźnie widać na przykładzie wyników Ping An, który z powodzeniem oferuje konsumentom nieznane im dotąd produkty. Wizja Ping An polega na poszukiwaniu możliwości sprzedaży ubezpieczeń poprzez nowe kanały elektroniczne oraz na integrowaniu swojej oferty ubezpieczeniowej z usługami bankowymi” – stwierdziła Elspeth Cheung, kierująca działem wyceny marek na potrzeby rankingu BrandZ w instytucie Millward Brown Optimor.
Informacje o badaniu
Badanie najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100, realizowane na zlecenie WPP przez Millward Brown Optimor, obecnie weszło w dziewiąty rok swojej historii. Jest to jedyny ranking biznesowy, w którym przy obliczaniu wartości marek bierze się pod uwagę nie tylko dane finansowe, lecz także opinie potencjalnych i obecnych nabywców danej marki.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)