Utrata danych problemem każdego nośnika
2014-06-19 08:10
Dysk twardy © Remains - Fotolia.com
Przeczytaj także: Kroll Ontrack: odzyskiwanie danych w 2013
Niemal 3/4 respondentów badania Kroll Ontrack przyznaje, że ostatni przypadek związany z utratą danych, jakiej doświadczyli, dotyczył dysku twardego z komputera stacjonarnego lub laptopa, będącego w ich posiadaniu. Ankietowani wymieniali także dyski SSD (15 procent) i macierze RAID lub środowiska wirtualne (13 procent). Pytani o przyczyny ostatniej utraty danych, uczestnicy badania wskazywali przede wszystkim na uszkodzenia lub awarie sprzętu. Tak odpowiedziało aż 66 procent z nich, podczas gdy w 2010 ten powód wskazywało jedynie 29 procent. Kolejnymi wymienianymi przyczynami były: błędy ludzkie (14 procent, podczas gdy w 2010 – 27 procent) oraz awarie oprogramowania (6 procent).– Według IHS iSuppli Storage Market Tracker Report, liczba zamówień dysków HDD spada, ale prognozy pokazują, że do końca 2014 roku utrzyma się tendencja, zgodnie z którą aż trzykrotnie będą one przewyższać liczbę zamawianych dysków SSD. Dyski HDD są popularne, ponieważ ich cena jest korzystna, a producenci stale je udoskonalają. Duża liczba dysków na rynku – przekłada się też w jakiś sposób na liczbę przypadków utraty danych, jakie trafiają do naszych laboratoriów. Warto jednak pamiętać, że uszkodzeniom ulegają wszystkie rodzaje nośników. Odpowiednia dbałość o urządzenia pozwala zabezpieczyć się przed tym zagrożeniem. W przypadku technologii HDD należy np. regularnie defragmentować dysk, kontrolować jego pojemność i korzystać z oprogramowania antywirusowego oraz monitorującego dysk twardy. Użytkownicy, zarówno prywatni jak i biznesowi, powinni również pamiętać o systematycznym backupie oraz opracować plan działania na wypadek utraty danych tak, aby zminimalizować ewentualne straty spowodowane np. przerwą w ciągłości działania firmy – mówi Paweł Odor, główny specjalista polskiego oddziału Kroll Ontrack.
fot. Remains - Fotolia.com
Dysk twardy
Awarie laptopów i komputerów stacjonarnych były wskazywane jako główna przyczyna utraty danych zarówno przez ankietowanych użytkowników biznesowych (tak odpowiedziało 71 procent badanych), jak i użytkowników prywatnych (72 procent). Na awarie nośników SSD wskazało 18 procent użytkowników domowych i 10 procent użytkowników biznesowych. Aż 27 procent badanych przyznało, że ostatni przypadek utraty danych zakłócił ciągłość pracy i uniemożliwił przedsiębiorstwu realizację usługi czy zamówienia. Kolejne 15 procent doświadczyło utraty prywatnych danych z służbowych urządzeń, a 7 procent – utraty danych biznesowych z prywatnych urządzeń domowych.
– Tworzymy coraz więcej danych, zwiększa się także liczba miejsc, w których je przechowujemy. Kluczowe dane biznesowe gromadzimy często zarówno na urządzeniach firmowych, jak i prywatnych. Dostępność do tych informacji stanowi podstawę funkcjonowania wielu osób i przedsiębiorstw, dlatego wymagają szczególnej dbałości i świadomości ze strony użytkowników – podsumowuje Paweł Odor.
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono wśród 1066 aktualnych klientów Kroll Ontrack z 10 krajów na całym świecie: w Ameryce Północnej, Europie i Azji. 48 procent z badanych byli to klienci biznesowi, 32 procent – użytkownicy prywatni, 13 procent – partnerzy Kroll Ontrack a 3 procent badanych stanowiły jednostki samorządu terytorialnego.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)