eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeReklama na Twitterze: jak wybrać grupę docelową?

Reklama na Twitterze: jak wybrać grupę docelową?

2014-06-18 00:59

Reklama na Twitterze: jak wybrać grupę docelową?

Twitter © cienpiesnf - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Jeżeli prowadzisz kampanie reklamowe w social media, wiesz, że kluczem do osiągnięcia długoterminowych rezultatów jest ciągła optymalizacja. Jeśli pragniesz osiągnąć znakomite wyniki wykorzystując reklamy na Twitterze, musisz upewnić się, że poszczególne kampanie są skierowane wyłącznie do ściśle określonej grupy docelowej. Twitter Ads zapewniają specjalistom ds. marketingu wiele wskaźniki pomagające w procesie optymalizacji. Czasami trudno jest jednak przebrnąć przez wszystkie dane i zwrócić uwagę na informacje które rzeczywiście się liczą. W tym artykule postaramy się odrobinę rozjaśnić całą kwestię.

Przeczytaj także: Tweeter: jak zautomatyzować publikację treści?

Jako przykład, możemy wziąć osoby zainteresowane ogólną tematyką marketingową. Poniżej zobaczysz jak można zawęzić poszukiwania i wybrać najlepsze ustawienia dotyczące grupy docelowej. Na początku należy wykorzystać opcję „Interests and Followers” ("Zainteresowania i Obserwujący") aby wybrać grupę docelową na podstawowym poziomie. Dopiero później możesz zastosować wskazówki wymienione w dalszej części tekstu!

Poprawa opcji "Zainteresowania i Obserwujący"

Wybranie grupy docelowej na podstawie zainteresowań i obserwujących może przysporzyć na początku wielu problemów ponieważ nie masz pewności, czy wybrane przez Ciebie zainteresowania i nazwy użytkowników na pewno będą właściwe.

Jeśli jednak pragniesz osiągnąć wyższy zwrot z inwestycji dzięki kampaniom marketingowym przeprowadzanym na Twitterze, musisz jak najszybciej dowiedzieć się, które nazwy użytkowników i zainteresowania prowadzą na najwyższego zaangażowania ze strony odbiorców. Dzięki temu, będziesz w stanie wyeliminować reklamy o niskiej skuteczności i dotrzeć do właściwych grup odbiorców.

Chcąc poprawić wybór grupy docelowej, wejdź w panel przedstawiający skuteczność kampanii. Aby to zrobić, kliknij na kampanię w głównym panelu sterowania. Zobaczysz obraz podobny do poniższego, a następnie wybierz jedną z opcji paska bocznego:

fot. mat. prasowe

Panel przedstawiający skuteczność kampanii

Chcąc poprawić wybór grupy docelowej, wejdź w panel przedstawiający skuteczność kampanii. Aby to zrobić, kliknij na kampanię w głównym panelu sterowania.


Wyeliminuj nazwy użytkowników („handles”) o niskiej skuteczności

Po kliknięciu na "Handles", zobaczysz tabelkę podobną do tej znajdującej się poniżej. Wewnątrz, sprawdzisz wszystkie nazwy użytkowników, które zostały wybrane dla kampanii, ich wskaźniki zaangażowania (akcje związane z reklamą - liczbę kliknięć, re-tweetów, dodania do ulubionych lub obserwujących - podzieloną przez totalną liczbę impresji reklamy) oraz ogólny poziom zaangażowania w kampanii.

Rzuć okiem na poniższą kampanię i zobacz jak wyglądają poszczególne dane. Dla poniższej kampanii, ogólny poziom zaangażowania wynosił 2,5%. Jak widzisz, wskaźnik zaangażowania różni się w zależności od nazw użytkowników:

fot. mat. prasowe

Wskaźniki zaangażowania

Wewnątrz, sprawdzisz wszystkie nazwy użytkowników, które zostały wybrane dla kampanii, ich wskaźniki zaangażowania (akcje związane z reklamą - liczbę kliknięć, re-tweetów, dodania do ulubionych lub obserwujących - podzieloną przez totalną liczbę impresji reklamy) oraz ogólny poziom zaangażowania w kampanii.


Aby zoptymalizować tą kampanię, należałoby wyeliminować wszystkie nazwy użytkownika o zaangażowaniu niższym niż 2,5 %. Przeprowadzenie tej prostej akcji spowoduje, że zaczniesz koncentrować się wyłącznie na użytkownikach, którzy potencjalnie będą zainteresowani Twoją ofertą.

 

1 2

następna

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: