Reklama na Twitterze: jak wybrać grupę docelową?
2014-06-18 00:59
Twitter © cienpiesnf - Fotolia.com
Przeczytaj także: Tweeter: jak zautomatyzować publikację treści?
Jako przykład, możemy wziąć osoby zainteresowane ogólną tematyką marketingową. Poniżej zobaczysz jak można zawęzić poszukiwania i wybrać najlepsze ustawienia dotyczące grupy docelowej. Na początku należy wykorzystać opcję „Interests and Followers” ("Zainteresowania i Obserwujący") aby wybrać grupę docelową na podstawowym poziomie. Dopiero później możesz zastosować wskazówki wymienione w dalszej części tekstu!Poprawa opcji "Zainteresowania i Obserwujący"
Wybranie grupy docelowej na podstawie zainteresowań i obserwujących może przysporzyć na początku wielu problemów ponieważ nie masz pewności, czy wybrane przez Ciebie zainteresowania i nazwy użytkowników na pewno będą właściwe.
Jeśli jednak pragniesz osiągnąć wyższy zwrot z inwestycji dzięki kampaniom marketingowym przeprowadzanym na Twitterze, musisz jak najszybciej dowiedzieć się, które nazwy użytkowników i zainteresowania prowadzą na najwyższego zaangażowania ze strony odbiorców. Dzięki temu, będziesz w stanie wyeliminować reklamy o niskiej skuteczności i dotrzeć do właściwych grup odbiorców.
Chcąc poprawić wybór grupy docelowej, wejdź w panel przedstawiający skuteczność kampanii. Aby to zrobić, kliknij na kampanię w głównym panelu sterowania. Zobaczysz obraz podobny do poniższego, a następnie wybierz jedną z opcji paska bocznego:
fot. mat. prasowe
Panel przedstawiający skuteczność kampanii
Wyeliminuj nazwy użytkowników („handles”) o niskiej skuteczności
Po kliknięciu na "Handles", zobaczysz tabelkę podobną do tej znajdującej się poniżej. Wewnątrz, sprawdzisz wszystkie nazwy użytkowników, które zostały wybrane dla kampanii, ich wskaźniki zaangażowania (akcje związane z reklamą - liczbę kliknięć, re-tweetów, dodania do ulubionych lub obserwujących - podzieloną przez totalną liczbę impresji reklamy) oraz ogólny poziom zaangażowania w kampanii.
Rzuć okiem na poniższą kampanię i zobacz jak wyglądają poszczególne dane. Dla poniższej kampanii, ogólny poziom zaangażowania wynosił 2,5%. Jak widzisz, wskaźnik zaangażowania różni się w zależności od nazw użytkowników:
fot. mat. prasowe
Wskaźniki zaangażowania
Aby zoptymalizować tą kampanię, należałoby wyeliminować wszystkie nazwy użytkownika o zaangażowaniu niższym niż 2,5 %. Przeprowadzenie tej prostej akcji spowoduje, że zaczniesz koncentrować się wyłącznie na użytkownikach, którzy potencjalnie będą zainteresowani Twoją ofertą.
oprac. : Grupa TENSE
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)