Marki godne zaufania 2014
2014-06-17 13:30
Marki godne zaufania 2014 © vege - Fotolia.com
Znane są już wyniki polskiej edycji badania European Trusted Brands. Wśród laureatów znalazły się m.in. Visa, ING TFI, Play, Falvit, Nivea, Rossmann oraz Nestlé.
Przeczytaj także: Marki godne zaufania 2012
Rezultaty badania European Trusted Brands to w naszym kraju podstawa do przyznania nagród Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednego wyróżnienia nie wyklucza możliwości otrzymania drugiego. Złote Godło to nagroda przyznawana markom, które w swojej kategorii zdobyły najwięcej spontanicznie oddanych głosów. Kryształowe Godło otrzymują zaś marki, które uzyskały najwyższe oceny konsumentów według 5 kryteriów: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta i społeczna odpowiedzialność.Laureaci wielu kategorii
W 14. edycji badania European Trusted Brands pięć marek otrzymało oba wyróżnienia – Złote oraz Kryształowe Godło. Zdobywcami obydwu tytułów są: Visa (w kategorii Karta płatnicza), ING TFI (Fundusz inwestycyjny), Play(Operator telefonii komórkowej), Falvit (Suplement diety) oraz Nestlé (Płatki śniadaniowe). Marki Falvit i Nestlé zdobyły oba wyróżnienia kolejny rok z rzędu. W tegorocznym zestawieniu znalazły się również marki, które Kryształowe Godło otrzymały w więcej niż jednej kategorii: Super-Pharm (w kategoriach: Drogeria oraz Apteka), Falvit (Witaminy i Suplement diety) oraz ING (laureat Kryształowego Godła w 3 kategoriach: Bank, Fundusz inwestycyjny i Towarzystwo ubezpieczeniowe). Złote Godło w więcej niż jednej kategorii zdobyła jedynie marka Nivea (Kosmetyk do pielęgnacji skóry oraz Kosmetyk do pielęgnacji włosów).
fot. vege - Fotolia.com
Marki godne zaufania 2014
Ponowni zdobywcy Złotego Godła
Wśród laureatów Złotego Godła European Trusted Brands 26 marek powtórzyło swój sukces z ubiegłego roku. Uwzględniając wszystkie kategorie badania, Polacy największym zaufaniem obdarzyli markę Rossmann. Marka ta została tegorocznym laureatem Złotego Godła w kategorii Drogeria, otrzymując 67% głosów. Kolejnymi najczęściej wymienianymi markami były: Visa – zwycięzca w kategorii Karta płatnicza (57%), Nestlé – zwycięzca w kategorii Płatki śniadaniowe (56%) i Ludwik – zwycięzca w kategorii Płyn do mycia naczyń (49%). Marki te − uzyskując zbliżone wyniki − wygrywały w swoich kategoriach w trzech ostatnich edycjach badania. Dużym zaufaniem Polaków cieszą się również marki: PZU –zwycięzca w kategorii Towarzystwo ubezpieczeniowe (45%), Nokia – zwycięzca w kategorii Telefon komórkowy/smartfon (41%), TVN – zwycięzca w kategorii Stacja telewizyjna (41%), Orlen – zwycięzca w kategorii Stacja benzynowa (39%), Colgate – zwycięzca w kategorii Pasta do zębów (39%), Olej Kujawski – zwycięzca w kategorii Olej jadalny/margaryna (38%), Biedronka – zwycięzca w kategorii Sklep spożywczy (35%) i Algida – zwycięzca w kategorii Lody (35%). Marki te pokonały konkurencję również w ubiegłym roku.
W opinii co trzeciego ankietowanego Polaka na tytuł marki najbardziej godnej zaufania zasługują: Nivea (zwycięzca w kategorii Kosmetyk do pielęgnacji skóry), Żywiec Zdrój (Woda), Itaka (Biuro podroży), Vizir (Proszek do prania) iApart (Zegarki i biżuteria). Do grona marek, które powtórzyły sukces z ubiegłego roku należą także: PKO BP (Bank),Gripex (Preparat na przeziębienie), Bosch (Urządzenie AGD), ING TFI (Fundusz inwestycyjny), H&M (Sklep z odzieżą),Centrum (Witaminy), Nivea (Kosmetyk do pielęgnacji włosów), Dbam o Zdrowie (Apteka) i Falvit (Suplement diety).
Nowi zdobywcy Złotego Godła
W tegorocznym zestawieniu pojawiły się jednak i takie marki, które w roku ubiegłym nie zdobyły wyróżnienia: Apap (w kategorii Preparat przeciwbólowy), Play (Operator telefonii komórkowej), Canon (Aparat fotograficzny), Biovital(Preparat na serce), E. Wedel (Ciasta/desery), Avon (Kosmetyk zapachowy/kolorowy), UPC (Firma internetowa),Samsung (Komputer osobisty), Sokołów (Producent żywności) i Volkswagen (Samochód).
Jakość godna zaufania – tegoroczni zdobywcy Kryształowego Godła
Kryształowe Godło to nagroda przyznawana markom, które uzyskały najwyższe noty konsumentów pod względem 5 kryteriów: jakość, wizerunek, stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta, społeczna odpowiedzialność. Wśród wszystkich nominowanych marek najwyższą ocenę otrzymała w tym roku Ziaja (zwycięzca w kategorii Kosmetyk do pielęgnacji skóry), która była liderem również w zeszłorocznym zestawieniu. Ubiegłoroczny laureat Złotego Godła w kategorii Samochód, marka Audi, w tym roku zdobyła Kryształowe Godło. Sukces z poprzedniego roku powtórzyły: Winiary (laureat Kryształowego Godła w kategorii Producent żywności), Aspirin (Preparat na przeziębienie), TVN24 (Stacja telewizyjna), Acard (Preparat na serce), Koral (Lody), Delma (Olej jadalny/margaryna),Reserved (Sklep z odzieżą), Lidl (Sklep spożywczy), Play (Operator telefonii komórkowej), Casio (Zegarki i biżuteria),Nestlé (Płatki śniadaniowe) oraz Falvit (Suplement diety). W tegorocznej edycji badania laureatami Kryształowego Godła zostały również marki: Fairy (Płyn do mycia naczyń), Samsung (Urządzenie AGD), Falvit (Witaminy), Pantene(Kosmetyk do pielęgnacji włosów), Super-Pharm (Apteka oraz Drogeria), L'Oréal (Kosmetyk zapachowy/kolorowy),Elmex (Pasta do zębów), Kropla Beskidu (Woda), Nurofen (Preparat przeciwbólowy), Dr. Oetker (Ciasta/desery), LG(Telefon komórkowy/smartfon), Apple (Komputer osobisty), Nikon (Aparat fotograficzny), ING (Bank, Fundusz inwestycyjny oraz Towarzystwo ubezpieczeniowe), Omo (Proszek do prania), Rainbow Tours (Biuro podróży), T-Mobile (Firma internetowa), Statoil (Stacja benzynowa) oraz Visa (Karta płatnicza).
Przeczytaj także:
Marki godne zaufania 2012 - branża finansowa
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
marki godne zaufania, trusted brand, najlepsza marka, European Trusted Brands, Reader's Digest, marka, marki
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)