Polacy o wyborach
2005-09-23 00:06
Ponad połowa Polaków jest zainteresowana przebiegiem kampanii, ale tylko 14% śledzi kampanię z uwagą - wynika z sondażu Ipsos. Żadnego zainteresowania kampanią nie przejawia 15% badanych.
Przeczytaj także: Czy powrót inflacji wpłynął na wyniki wyborów?
Dominującym źródłem informacji jest niewątpliwie telewizja. Aż 79% badanych przyznało, że informacje o toczącej się obecnie kampanii wyborczej czerpie właśnie z telewizji. Pozostałe źródła wymieniane były znacznie rzadziej: prasa (7%), radio (5%).fot. mat. prasowe
Wśród ogółu dorosłych Polaków jedna trzecia (36%) ma nadzieję na korzystne zmiany w wyniku najbliższych wyborów do Sejmu. Większość, bo 53% osób takiej nadziei nie ma. Zdecydowanie bardziej optymistyczne są osoby, które zamierzają wziąć udział w najbliższych wyborach. Nadzieję na korzystne zmiany w tej grupie ma 53% badanych. Dla porównania, wśród osób, które nie zamierzają brać udziału w wyborach odsetek ten wynosi zaledwie 12%.
fot. mat. prasowe
Ciekawie wyglądają również rozkłady odpowiedzi na to pytanie w elektoratach poszczególnych partii. Biorąc pod uwagę najbardziej liczące się ugrupowania, najwięcej optymizmu mają potencjalni wyborcy Platformy Obywatelskiej. Blisko trzy czwarte osób w tej grupie (71%) ma nadzieję na korzystne zmiany po wyborach. Mniej optymizmu przejawiają potencjalni wyborcy PiS (52%), SLD (52%), LPR (51%), zdecydowanie najmniej natomiast potencjalni wyborcy Samoobrony – tylko 36% spośród nich ma nadzieję na poprawę sytuacji.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl