Jak usprawnić SEO na Google+
2014-06-25 00:45
Przeczytaj także: Jakie jest znaczenie SEO w marketingu firmy?
2. Uzupełnij sekcję "Moja historia"
Sekcję "Moja historia" również znajdziesz w menu "O mnie". Możesz tam umieścić tagline (10 słów, które najlepiej opisują Twoją działalność) i krótkie wprowadzanie do rodzaju prowadzonej przez Ciebie działalności.
Treści zawarte w "mojej historii" w bezpośredni sposób odnoszą się do opisu meta strony na Google+. Kiedy Google ukaże wyniki wyszukiwania, zobaczysz nazwę strony, następnie tagline i pierwszą część opisu strony. Poniżej zobaczysz jak w SERP'ach wygląda strona Google+ firmy Grupa Tense:
fot. mat. prasowe
Grupa Tense
Korzyść SEO:
Opisy meta wyświetlane w wynikach wyszukiwania przekonują czytelników, że strona dotyczy tematyki która ich interesuje i jednocześnie zachęcają do kliknięcia. Tworzenie opisu meta, wykorzystując przy tym wybrane słowa kluczowe i frazy których odbiorcy używają kiedy starają się rozwiązać dany problem znacznie poprawi szanse na to, że ktoś kliknie na link i przejdzie do Twojej strony na Google+.
Zachowaj ostrożność. Dość często, użytkownicy przesadzają i umieszczają w opisie zbyt dużą liczbę słów kluczowych. Jeśli przeczytasz opis na głos i okaże się, że nie brzmi on zbyt naturalnie, postaraj się dokonać zmian, wykorzystując przy tym dwa lub trzy najważniejsze słowa kluczowe.
3) Połącz konto na Google+ ze swoją stroną internetową
Czy Twoje konto na Google+ jest połączone ze stroną internetową którą zarządzasz? Jeśli zastanawiasz się czy strony są już połączone, sprawdź czy masz odhaczoną tę opcję obok linka do Twojej strony na Google + (w sekcji "Linki"). Jeśli strony nie są jeszcze połączone, obok linka zobaczysz przycisk zachęcający Cię do przeprowadzenia tej operacji.
Google da Ci instrukcje, które pomogą połączyć strony lub umożliwi wysłanie ich do osoby która zajmuje się zarządzaniem stroną.
Korzyść SEO:
Kiedy połączysz profil na Google+ ze swoją stroną internetową, tworzysz link przychodzący, który w naturalny sposób pomaga w poprawie rankingów strony w wynikach wyszukiwania. Linki przychodzące są najważniejsze w procesie ustalania Page Rank Twojej strony.
Czy istnieją inne sposoby na poprawę SEO na profilu Google+?
Oprócz trzech podstawowych sposobów wymienionych powyżej, istnieje jeszcze kila innych tricków umożliwiających poprawę SEO przy pomocy Google+. Jeśli masz więcej niż 10 obserwatorów, a strona jest starsza niż 30 dni, możesz otrzymać od Google indywidualny URL który będzie dopasowany do marki i pomoże w zwiększeniu widoczności Twojego profilu w SERP'ach.
Autorstwo Google to kolejny ważny element potencjalnie wpływający na SEO. Można go wykorzystać szczególnie jeśli konto, które reprezentujesz jest powiązane ze stroną regularnie publikującą nowe treści (na blogu / blogach).
1 2
oprac. : Grupa TENSE
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)