eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyMercedes najbardziej pożądany

Mercedes najbardziej pożądany

2005-09-26 00:07

Mercedes to samochód, który chciałby posiadać co dziesiąty Polak, jeśli tylko nie musiałby brać pod uwagę jego ceny - wynika z najnowszego sondażu przeprowadzonego przez TNS OBOP. Następnymi w kolejności "wymarzonymi" markami są BMW i Volkswagen (po 9%) oraz Volvo i Toyota (po 7%). Jednocześnie, aż 13% badanych w ogóle nie chce mieć auta.

Przeczytaj także: Fiat najlepiej znaną marką

- O Mercedesie podobnie często marzą mężczyźni jak i kobiety, przy czym zazwyczaj są to osoby w wieku 40-49 lat oraz mieszkańcy wsi. BMW natomiast, częściej wskazywali mężczyźni, osoby młode (w wieku 15-29 lat), a także pochodzące z miast do 100 tysięcy mieszkańców - komentuje wyniki badania Justyna Sawicka z TNS OBOP - Volkswagen to marka „dla wszystkich”, chociaż najmniejszą popularnością cieszy się ona wśród najmłodszych respondentów, obejmujących grupę wiekową 15-19 lat – dodaje.

Z badania TNS OBOP wynika ponadto, że nawet wtedy, kiedy nie bierzemy pod uwagę cen, prawie 13% osób w ogóle nie chce mieć samochodu. Takie stanowisko zajmują częściej kobiety, osoby powyżej 60-roku życia oraz renciści.

Sondaż zrealizowano w okresie 5.05.2005 – 9.05.2005 na łącznej próbie 1005 Polaków w wieku 15 i więcej lat, metodą wywiadów bezpośrednich PAPI (Paper And Pencil Interview). W badaniu zastosowano dobór próby metodą random-route. Próba jest reprezentatywna dla populacji Polaków w wieku 15 i więcej lat ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, region, wielkość miejscowości.

Przeczytaj także: BMW M135i BMW M135i

oprac. : Stefan Czerniecki / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: Mercedes, marki samochodów, samochody, BMW, Volkswagen
Wyniki Megapanel VII 2005

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: