Mercedes najbardziej pożądany
2005-09-26 00:07
Mercedes to samochód, który chciałby posiadać co dziesiąty Polak, jeśli tylko nie musiałby brać pod uwagę jego ceny - wynika z najnowszego sondażu przeprowadzonego przez TNS OBOP. Następnymi w kolejności "wymarzonymi" markami są BMW i Volkswagen (po 9%) oraz Volvo i Toyota (po 7%). Jednocześnie, aż 13% badanych w ogóle nie chce mieć auta.
Przeczytaj także: Fiat najlepiej znaną marką
- O Mercedesie podobnie często marzą mężczyźni jak i kobiety, przy czym zazwyczaj są to osoby w wieku 40-49 lat oraz mieszkańcy wsi. BMW natomiast, częściej wskazywali mężczyźni, osoby młode (w wieku 15-29 lat), a także pochodzące z miast do 100 tysięcy mieszkańców - komentuje wyniki badania Justyna Sawicka z TNS OBOP - Volkswagen to marka „dla wszystkich”, chociaż najmniejszą popularnością cieszy się ona wśród najmłodszych respondentów, obejmujących grupę wiekową 15-19 lat – dodaje.Z badania TNS OBOP wynika ponadto, że nawet wtedy, kiedy nie bierzemy pod uwagę cen, prawie 13% osób w ogóle nie chce mieć samochodu. Takie stanowisko zajmują częściej kobiety, osoby powyżej 60-roku życia oraz renciści.
Sondaż zrealizowano w okresie 5.05.2005 – 9.05.2005 na łącznej próbie 1005 Polaków w wieku 15 i więcej lat, metodą wywiadów bezpośrednich PAPI (Paper And Pencil Interview). W badaniu zastosowano dobór próby metodą random-route. Próba jest reprezentatywna dla populacji Polaków w wieku 15 i więcej lat ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, region, wielkość miejscowości.
Przeczytaj także:
BMW M135i
oprac. : Stefan Czerniecki / eGospodarka.pl