Własny biznes? Zapomnij o wakacjach
2014-07-02 12:23
Przeczytaj także: Polscy przedsiębiorcy a weekend majowy 2014
Przedsiębiorca marzy ….
Nawet w tym dość pesymistycznym obrazie polskiej przedsiębiorczości, można jednak znaleźć aspekt pozytywny. Jest nim nadzieja, że gdy biznes już się rozwinie, firma ugruntuje swoją pozycję na rynku, wszystkie procesy będą dobrze zorganizowane, to przedsiębiorca zacznie odcinać kupony w postaci większej ilości wolnego czasu. – Moim marzeniem jest, aby za jakiś czas w każdym miesiącu 2 tygodnie pracować i 2 tygodnie podróżować. Nigdy nie udałoby mi się to, gdybym pracował w korporacji, a jako przedsiębiorca mam taki cel i wierzę, że go osiągnę – mówi właściciel Manufaktury Cukierków.
Sezon ogórkowy czy szczyt sezonu?
Sam okres wakacji dla małych firm może być zarówno sezonem ogórkowym (np. w takich branżach jak edukacja, szkolenia, pośrednictwo sprzedaż nieruchomości), jak też czasem wzmożonej aktywności gospodarczej, a nawet okresem, w którym firma osiąga swoje sprzedażowe apogeum w ciągu roku. Chodzi tu przede wszystkim o biznesy związane z turystyką, gastronomią czy produkcją i sprzedażą napojów. Wśród firm, które uczestniczyły w badaniu Idea Banku największą grupę stanowiły takie, dla których wakacje będą czasem normalnej aktywności. Stanowiły one dokładnie 50% badanych. Pozostałe narażone są na wahania cykliczne swojej aktywności: 30% spodziewa się bardziej intensywnej pracy, a 21% spowolnienia. Tylko 1% respondentów zapowiedział cykliczne zawieszenie biznesu (skorzystanie z takiego rozwiązania, po spełnieniu formalności, pozwala na niepłacenie składek ZUS).
fot. mat. prasowe
Wpływ okresu wakacyjnego na prowadzenie działalności
Katarzyna Siwek, wsp. Katarzyna Miazek
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)