Biedronka i Lidl - najbardziej zaufane sklepy spożywcze
2014-07-04 12:03
Biedronka i Lidl to najbardziej zaufane sklepy spożywcze © 06photo - Fotolia.com
Przeczytaj także: Jakim markom ufają Europejczycy?
Wyniki badania European Trusted Brands są w Polsce podstawą do przyznania nagród Złotego i Kryształowego Godła. Złote Godło to nagroda przyznawana markom, które w swojej kategorii zdobyły najwięcej spontanicznie oddanych głosów. Kryształowe Godło otrzymują zaś marki, które uzyskały najwyższe oceny konsumentów według 5 kryteriów: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta i społeczna odpowiedzialność.Biedronka od kilku lat zdobywa nagrodę Złotego Godła w swojej kategorii. W tegorocznej edycji badania 35% ankietowanych uznało ją za sklep spożywczy najbardziej godny zaufania. 83% klientów jest zadowolonych z wyboru tej właśnie sieci, a 63% z nich wyraziło chęć polecenia jej innym konsumentom. Najczęściej na zakupy do Biedronki wybierają się osoby w wieku do 50 lat, żyjące z rodziną i dziećmi. Biedronka została również wyróżniona za atrybuty jakości i, podobnie jak w zeszłym roku, otrzymała bardzo wysokie oceny w kategoriach wizerunku oraz zrozumienia potrzeb klienta.
Na drugim miejscu zestawienia znalazł się Lidl (12,2%), dalej Tesco (7,2%) i Kaufland (4,5%), co nie powinno być zaskoczeniem ze względu na wynik zbliżony do ubiegłorocznego. Respondenci wskazywali również marki: Auchan, Real, Carrefour, Lewiatan, Żabka, Piotr i Paweł, Społem, Delikatesy Centrum i Netto.
fot. mat. prasowe
Marki godne zaufania - sklep spożywczy 2014r.
fot. mat. prasowe
Marki godne zaufania - sklep spożywczy 2013 r.
Marka Lidl od 2011 roku konsekwentnie zdobywa nagrodę Kryształowego Godła. Podobnie było i w tym roku. Klienci niemieckiej sieci cenią głównie jej wizerunek (średnia to aż 4,7) oraz stosunek wartości produktów do ceny (średnia 4,61). Jednak średnie ocen za jakość, stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta i społeczną odpowiedzialność spadają.
fot. mat. prasowe
Atrybuty marek godnych zaufania - sklep spożywczy 2014r.
Biedronka i Tesco również zostały wyróżnione za atrybuty jakościowe. Tesco znacznie poprawiło też ocenę za wizerunek w stosunku do ubiegłego roku. Wysokie noty otrzymała marka Kaufland, którą doceniono przede wszystkim za wizerunek, oraz Auchan – za zrozumienie potrzeb klienta i stosunek wartości do ceny.
fot. mat. prasowe
Atrybuty marek godnych zaufania - sklep spożywczy 2013r.
O badaniu
European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich w Europie. Jego organizatorem jest Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do różnych aspektów życia.
Badanie European Trusted Brands przeprowadzono po raz pierwszy w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna czternasta już edycja badania została przeprowadzona w 10 krajach: Austrii, Finlandii, Francji, Niemczech, Polsce, Portugalii, Rumunii, Rosji, Słowenii oraz Szwajcarii. Wzięło w nim udział 17 676 respondentów.
Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)