Sprzęt AGD: w sieci zwyciężają lodówki i pralki
2014-07-07 13:28
W sieci zwyciężają lodówki i pralki © Black Jack - Fotolia.com
Przeczytaj także: Ekspresy do kawy w Internecie I kw. 2013
Przeanalizowano dane z blisko 100 działających w Polsce sklepów online zintegrowanych z rozwiązaniem dla producentów od RTB House. Okazuje się, że co 4 odwiedzający je internauta przegląda sprzęty AGD.Michał Orzechowski z RTB House, zauważa, że sieć jest coraz częściej głównym źródłem wiedzy na temat produktów, które planujemy kupić. – Jak pokazują badania IIBR, ok. 50 proc. decyzji zakupowych dotyczących sprzętów RTV i AGD oparta jest na informacjach znalezionych w internecie. Sprzedażowy sukces zależy zatem od umiejętnego wykorzystania bieżących danych o zakupowych potrzebach internautów. Wiedząc, kto w tym momencie szuka w sieci nowego sprzętu producenci mogą kierować przekaz do faktycznie zainteresowanych konkretnym produktem i np. reklamować zmywarki tym użytkownikom, którzy właśnie urządzają kuchnię – podkreśla Orzechowski.
Jak wynika z danych, internauci przeglądający w e-sklepach asortyment AGD najczęściej szukają nowej lodówki. W pierwszym kwartale 2014 roku po informacje na temat tego produktu do sklepów online zajrzało 573 tys. potencjalnych klientów. Na kolejnych miejscach znalazły się pralki (564 tys. użytkowników) oraz odkurzacze (386 tys.). Największy wybór odnotowano z kolei w kategoriach: odkurzacze (100 marek oferujących tego typu produkty), ekspresy do kawy (58) i blendery (56).
fot. Black Jack - Fotolia.com
W sieci zwyciężają lodówki i pralki
– W rywalizacji o uwagę odbiorcy bardzo ważne jest indywidualne podejście do potencjalnego klienta. Dlatego coraz więcej firm sięga po rozwiązania umożliwiające precyzyjny dobór tego, co pokazujemy na reklamach do preferencji internautów. Takie podejście przynosi korzyści zarówno użytkownikom, jak i producentom. Pierwsi widzą w sieci reklamy produktów o zbliżonych parametrach do wcześniej szukanych i mają pewność, że podejmują decyzję znając wszystkie opcje wyboru. Drudzy docierają z przekazem do najlepszej możliwej grupy docelowej, czyli osób, które tu i teraz są zainteresowane przedmiotem z konkretnej kategorii – podsumowuje Orzechowski.
Informacje o badaniu
Dane pochodzą z rozwiązania dla producentów od RTB House, które umożliwia dotarcie z indywidualnym przekazem do precyzyjne zdefiniowanej grupy docelowej. Wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „Najpopularniejsze marki w polskim e-commerce”.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)