Zakupy online: liczą się koszty dostawy
2014-07-08 10:59
Rzesza internautów dokonujących zakupów w sieci wzrasta nieustająco © Show-Shot-Foto - Fotolia.com
Przeczytaj także: Handel detaliczny: konieczne nowe strategie rynkowe
Gdyby koszty dostawy były niższe, produkty tańsze, a e-sklepy oferowałyby więcej zniżek, sprzedaż w sieci wzrosłaby. Jak wynika z badań, cena, jaką e-klient musi płacić za dostarczenie zakupów, jak i cena produktów oraz oferowane rabaty mają wpływ na to, jak często dokonuje zakupu online. Na te czynniki wskazali klienci, którzy korzystają z oferty e-sklepów (odpowiednio 69, 62 i 61 proc. z nich).─ Konsument ma świadomość, że na cenę ostateczną zakupów składa się nie tylko cena produktu, ale również koszt wysyłki. Niejednokrotnie sumaryczna kwota nie jest tak bardzo atrakcyjna jak wydawało się na początku i klient decyduje się na zakup w tradycyjnym sklepie ─ komentuje Patrycja Sass-Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.
─ Jest to dowód na to, że konsument ma coraz większą wiedzę i świadomość mechanizmów rządzących sprzedażą internetową. A to stawia kolejne wyzwanie wirtualnym sprzedawcom ─ dodaje Staniszewska.
fot. Show-Shot-Foto - Fotolia.com
Rzesza internautów dokonujących zakupów w sieci wzrasta nieustająco
Za dużo i za długo
Z kolei wysokie koszty dostawy, zbyt długi czas oczekiwania na przesyłkę oraz trudności ze znalezieniem poszukiwanego produktu to problemy, z którym e-klienci spotkają się najczęściej. Wskazało na nie odpowiednio 48, 37 i 24 proc. internautów, którzy korzystają z serwisów oferujących zakupy w sieci.
─ Istotną rolę w e-handlu odgrywa dostawa, z którą to wiążą się dwa najczęściej wskazywane przez kupujących w internecie problemy ─ mówi Marek Cynowski, pełnomocnik ds. e-commerce Poczty Polskiej.
─ Z perspektywy sprzedających istotnym jest tutaj świadomy wybór nie tylko partnera, któremu powierzy dostarczenie przesyłek, ale także portfolio oferowanych usług, obejmujące zarówno przesyłki efektywne pod kątem kosztów, jak i czasu dostawy ─ dodaje Cynowski.
Badania pokazują, że jedna czwarta e-konsumentów nigdy nie spotkała się z żadnym problemem robiąc zakupy online (24 proc.).
Informacje o badaniu
Celem badania było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Badanie zostało zrealizowane przy pomocy ankiet CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview) na grupie 1500 internautów powyżej 15 roku życia. Dane zebrano między 26 lutego a 7 marca 2014 roku.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)