Centrum Posnania: nowa galeria w stolicy Wielkopolski
2014-07-14 10:15
Centrum Posnania © fot. mat. prasowe
9 lipca firma APSYS rozpoczęła w Poznaniu realizację projektu Centrum Posnania, nowej galerii handlowej o powierzchni 100 tys. m2. Inwestycja powstająca w poznańskiej dzielnicy Rataje będzie miejscem spotkań o szerokim wachlarzu ofert – wystarczy wspomnieć o 220 butikach czy 40 restauracjach. W pracach związanych z budową obiektu zaangażowanych będzie ok. 3 tys. osób, tyle samo znajdzie pracę po jego otwarciu. Według założeń oddanie centrum do użytku ma nastąpić w drugiej połowie 2016 r.
Przeczytaj także: Galeria Kaskada w Szczecinie
Projekt Centrum Posnania realizowany jest w ramach rządowego programu „Inwestycje Polskie” i ma na celu rewitalizację dzielnicy Rataje. Centrum przyczyni się do rozwoju infrastruktury, modernizacji dróg oraz rozwiązań komunikacyjnych dzielnicy, której mieszkańcy zyskają lepszy dostęp do oferty zarówno zakupowej, jak i rozrywkowo-rekreacyjnej. Łączna wartość inwestycji to blisko 300 mln euro. Finansowanie zapewnia konsorcjum banków, w skład którego wchodzą: Bank Gospodarstwa Krajowego, Berlin Hyp oraz ING.Bogata Oferta
Posnania będzie największym centrum handlowym w woj. wielkopolskim i trzecim pod tym względem w kraju. Otwarcie zaplanowane jest na drugą połowę 2016 r.
Ze względu na wielkość i zróżnicowanie oferty – około 300 najemców – klienci będą mogli zaspokoić swoje indywidualne oczekiwania, gusta i smaki. Pod jednym dachem znajdzie się 40 wielko i średnio powierzchniowych sklepów, 220 butików, 40 restauracji oraz kawiarni. Na gości będzie czekało 3 300 miejsc parkingowych. Odwiedzający będą mogli zrobić zakupy m.in. w Carrefour czy Lerroy Merlin, zrelaksować się w Multikinie czy też zadbać o kondycję w Pure Jatomi Fitness Platinium. W Centrum będą obecne wszystkie marki takich grup, jak hiszpański Inditex (Zara, Bershka, Pull&Bear, Massimo Dutti, Zara Home, Stradivarius i Oysho) czy polska grupa LPP (Reserved, Mohito, Cropp Town, House, Sinsay), ale też m.in. Van Graaf, H&M, C&A czy Mango. Najemcy zarezerwowali bądź wynajęli już 80% powierzchni handlowej Centrum.
fot. mat. prasowe
Posnania rotunda
fot. mat. prasowe
Posnania restauracje
Architektura
Centrum Posnania zostało zaprojektowane przez RTKL, światowej klasy architektów znanych z realizacji takich projektów jak Metropolis w Moskwie czy Westfield w San Francisco. Wyróżniać się będzie m.in. przeszkloną fasadą, przestronnymi wnętrzami (Forum, Rotunda, Boulevard) oraz niespotykanymi dotąd w Polsce witrynami sklepowymi o podwójnej wysokości sięgającej 8 metrów. Na zewnątrz kompleksu znajdą się tarasy, ogród zimowy, fontanny i pasaże. Posnania będzie obiektem wybudowanym i zarządzanym ekologicznie – przy użyciu energooszczędnych materiałów, systemów zarządzania odpadami oraz redukcji emisji zanieczyszczeń, co pozwoli spełnić normy certyfikatu BREEAM z oceną „bardzo dobry”. Liczne ścieżki oraz udogodnienia dla rowerzystów tworzą z Posnanii miejsce przyjazne i integrujące.
fot. mat. prasowe
Centrum Posnania
Miejsce spotkań z bogatymi rozwiązaniami technologicznymi
Centrum Posnania oferuje nie tylko szeroki wachlarz marek, to także unikalne miejsce spotkań. Stąd tak liczne w Centrum miejsca aktywizujące i integrujące lokalną społeczność - amfiteatr pomyślany by gościć liczne wydarzenia kulturalno-rozrywkowe, place do organizacji pokazów, eventów i happeningów, czy wreszcie gigantyczna ściana służąca użytkownikom mediów społecznościowych.
Klienci otrzymają do dyspozycji darmową sieć WiFi dostępną w całym centrum z możliwością geolokalizacji danego sklepu lub samochodu na parkingu, cyfrowe mapy, możliwość płatności mobilnych, dedykowaną aplikację oraz specjalny portal umożliwiający bliską współpracę centrum z najemcami w celu zapewnienia zindywidualizowanej obsługi i oferty „na miarę”. Posnania to także pakiet usług dodanych – osobisty doradca, dostawa do domu, powierzenie parkowania dedykowanej obsłudze, miejsce zabaw i opieki nad dziećmi, a także usługi concierge czy wygodny „lounge” dla lojalnych „Friends of Posnania” z dostępem m.in. do nieodpłatnej prasy i iPadów.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)