eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeGoogle ogłasza koniec zdjęć autorskich w wynikach wyszukiwania

Google ogłasza koniec zdjęć autorskich w wynikach wyszukiwania

2014-07-20 00:45

Google ogłasza koniec zdjęć autorskich w wynikach wyszukiwania

Zdjęcia autorskie w Google zostały wycofane © stockphoto-graf - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Aż chciałoby się powiedzieć - Google daje, Google zabiera. Mimo wszystko, ogłoszenie przez Johna Muellera wiadomości na temat pozbycia się zdjęć autorskich w wynikach wyszukiwania było niespodzianką. Do tej pory wielu twórców treści weryfikowało autorstwo w celu osiągnięcia potencjalnie wyższych wskaźników CTR, jak również zbudowania pozytywnego wizerunku marki i pokazania swojej prawdziwej twarzy w wynikach wyszukiwania. Niestety, zdjęcia autorskie zostały wycofane.

Przeczytaj także: Komercjalizacja Google i Facebooka

W jaki sposób zmieniają się zdjęcia autorskie?

Ogłoszenie opublikowane przez Google oznacza, że zdjęcia autorskie w większości wyszukiwań po prostu przestaną istnieć. Do tej pory, po weryfikacji autorstwa przez Google+, Twoje zdjęcie mogło pokazać się w wynikach wyszukiwania. Na ekranie można było zobaczyć zdjęcie, jak również liczbę osób, która obserwuje dany profil. W nowej wersji, Google planuje wyświetlać wyłącznie nazwisko autora, porzucając zdjęcie i liczbę kręgów (tak jak poniżej).

fot. mat. prasowe

Zdjęcia autorskie w Google

W nowej wersji, Google planuje wyświetlać wyłącznie nazwisko autora, porzucając zdjęcie i liczbę kręgów


Z drugiej strony, Wiadomości Google również uległy zmianie. W tym przypadku, Google planuje pokazać małe zdjęcie autora (w sekcji "rich snippets"), obok większego zdjęcia dotyczącego danej wiadomości.

fot. mat. prasowe

Zdjęcia autorskie w Google

Google planuje pokazać małe zdjęcie autora (w sekcji "rich snippets"), obok większego zdjęcia dotyczącego danej wiadomości.


W tym momencie nie wiemy jeszcze do końca jak autorstwo w Wiadomościach Google będzie przedstawiane w rezultatach wyszukiwań mobilnych.

Dlaczego Google porzuciło zdjęcia autorskie?

W swoim oświadczeniu, John Mueller powiedział, że Google pragnie oczyścić wizualną stronę wyników wyszukiwania i jednocześnie stworzyć "lepsze doświadczenia mobilne i podobny design na wszystkich urządzeniach." Ma to sens, biorąc pod uwagę to, że Google aktualnie skupia się głównie na urządzeniach mobilnych, a zdjęcia autorskie zabierają sporo miejsca na małych ekranach smartfonów. Z drugiej strony, wprowadzenie zmiany rozczarowało wielu webmasterów. Przecież większość ludzi lubiła zdjęcia autorskie a cała sieć oferuje nam coraz więcej doświadczeń wizualnych.

John Mueller wskazał, że testy udowodniły, że wskaźniki CTR po zmianie pozostają mniej więcej na tym samym poziomie. Jak wiadomo, jednym z powodów, dla którego autorzy lubili swoje zdjęcia w wynikach wyszukiwania, była nadzieja, że zachęcą oni odbiorców do kliknięcia na dany link.

Czy po tej drobnej rewolucji wskaźniki CTR faktycznie nie ulegną zmianie? Krytycy twierdzą, że jedną rzeczą, która na pewno stanie się bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania będą reklamy Google na szczycie i w bocznej części strony.

Co się nie zmieni?

1. Autorstwo Google nadal istnieje


Utrata zdjęć nie oznacza tego, że samo autorstwo Google przestało istnieć. Wykwalifikowani autorzy nadal powinni uzyskać korzyści w postaci wyższych miejsc w rankingach wyszukiwania.

2. Nazwiska autorów nadal pokazują się w wynikach wyszukiwania

W nowym systemie, autorzy nadal będą mogli zobaczyć swoje nazwiska wyświetlone w SERP'ach. Po kliknięciu na nazwisko, zostaniemy przeniesieni na indywidualny profil autora na Google+. Czy samo nazwisko będzie jednak wystarczające, aby zachęcić odbiorców do kliknięcia? Czas pokaże.

3. Twoje pozycje w rankingach nie ulegną zmianie

Autorstwo nie wpływa bezpośrednio na pozycje w rankingach w większości wyszukiwań (wyjątkiem od reguły zdają się być rozbudowane artykuły, tzw. "in-depth articles"). Nieraz zdjęcie prowadziło do większej liczby kliknięć, jednak sama zmiana nie powinna mieć wpływu na kolejność stron w wyszukiwarce.

4. Nadal trzeba zweryfikować autorstwo, aby uzyskać "rich snippets".

Google nie zmienia zasad dotyczących ustanawiania autorstwa. Można to zrobić za pomocą weryfikacji poprzez e-mail lub przez połączenie własnych treści z profilem na Google+ i dodanie linka do własnej strony z profilu osobistego na Google+.

 

1 2

następna

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Więcej na ten temat: Google, wyniki wyszukiwania, CTR

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: