eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeGoogle ogłasza koniec zdjęć autorskich w wynikach wyszukiwania

Google ogłasza koniec zdjęć autorskich w wynikach wyszukiwania

2014-07-20 00:45

Przeczytaj także: Komercjalizacja Google i Facebooka


Sprawdzanie wskaźnika CTR

Jeśli posiadasz ustanowione autorstwo, z łatwością możesz sprawdzić zmiany we wskaźniku CTR za pomocą „Narzędzi dla webmasterów Google”. Wystarczy, że wejdziesz w "laboratorium" > "statystyki autora", aby zobaczyć ile razy informacje na temat Twojego autorstwa pojawiły się w wynikach wyszukiwania. Obok znajdziesz również liczbę kliknięć ze strony użytkowników.

W powyższym przykładzie, w ciągu ostatniego miesiąca wyniki wyszukiwania związane z moim autorstwem uzyskały 4,941 impresji, co wywołało 176 kliknięć. Ogólny wskaźnik CTR wynosi więc 3,5%. Jeśli zmierzysz CTR przed i po zmianie autorstwa Google (poprzez zmianę dat w narzędziach), będziesz w stanie zauważyć wszystkie zmiany, jakie wystąpiły.
Pamiętaj, że CTR to wskaźnik zdeterminowany głównie przez pozycję strony w rankingu (im wyższa pozycja strony, tym wyższy CTR). Nawet niewielkie fluktuacje w pozycji strony mogą oznaczać duże zmiany wskaźnika.

Czy nadal warto przejmować się autorstwem Google?

Dla wielu, zdjęcia w wynikach wyszukiwania były jedyną korzyścią, która przyciągała ludzi do autorstwa Google. Niezależnie od tego czy miało to wpływ na wskaźniki CTR, na pewno łechtało ego autorów i podobało się klientom agencji interaktywnych. Teraz, gdy zdjęć już nie ma, prawdopodobnie coraz mniej osób będzie weryfikować własne profile.
Nawet, jeśli zdjęcia zostały zniesione, istnieje kilka powodów, dla których warto zweryfikować własny profil:
  • Mimo tego, że sam napis jest znacznie mniej widoczny niż zdjęcie, po setkach impresji, które Twój profil otrzymuje każdego dnia, te napisy nadal mogą stanowić znaczną różnicę i poprawić Twoją widoczność online.
  • Google kontynuuje promocję autorów w wynikach wyszukiwania, a autorstwo Google to jeden z najlepszych sposobów na ustanowienie internetowej osobowości. Google, co jakiś czas wspomina o tym jak ważne jest ustanowienie osobowości autora podczas promocji treści internetowych.
Patrząc w przyszłość

Jeśli Google zacznie uwzględniać "Author Rank" jako czynnik wpływający na wyniki wyszukiwania, ustanowienie wysokiego autorytetu już teraz, może przynieść wiele korzyści. Obecnie obserwujemy zniknięcie zdjęć z SERP'ów. Jutro, być może zobaczymy wyższe pozycje w rankingach dla wartościowych autorów, choć przyznać trzeba, że nie ma na to żadnych gwarancji. Pozostaje nam jedynie mieć nadzieję, iż Google wymyśli coś równie udanego i satysfakcjonującego.

poprzednia  

1 2

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Więcej na ten temat: Google, wyniki wyszukiwania, CTR

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: