Instytucje finansowe a straty związane z cyberprzestępczością
2014-07-21 11:10
Płatność online © neirfy - Fotolia.com
Przeczytaj także: Cyberprzestępczość uderza w instytucje finansowe
Wiele firm, które mają do czynienia z płatnościami online, jest gotowych zaakceptować dodatkowe koszty wynikające z cyberataków. 28% przedstawicieli firm sektora finansowego oraz 32% pracowników sklepów internetowych, którzy zostali objęci badaniem, jest przekonanych, że łączne straty spowodowane przestępczością internetową, w tym zwrot skradzionych pieniędzy, nie są wyższe niż koszty zainstalowania rozwiązań bezpieczeństwa. Tylko 19% firm z branży finansowej oraz 7% rynków online (gdzie na jednej platformie można kupić produkty wielu różnych producentów) wskazuje koszt rekompensowania strat klientów jako jeden z trzech najpoważniejszych skutków cyberoszustwa.Jednocześnie, wg danych z chmury Kaspersky Security Network, w 2013 r. prawie 4 miliony użytkowników produktów firmy Kaspersky Lab trafiło na finansowe szkodliwe oprogramowanie, które próbowało ukraść ich pieniądze (wzrost o 18,6% w porównaniu z 2012 r.). W grudniu 2013 r. wiele banków z Ameryki Północnej poniosło straty w wysokości ponad 200 milionów dolarów na skutek wycieku szczegółów dotyczących kart kredytowych oraz danych osobistych ich klientów – a ostateczna wysokość strat z tego tytułu będzie prawdopodobnie znacznie wyższa. Naturalnie, ciągły wzrost cyberprzestępczości doprowadzi do sytuacji, gdy suma odszkodowań wypłacanych przez firmy przewyższy zarówno koszt ochrony transakcji finansowych, jak i ich budżet przeznaczony na rekompensatę takich strat.
Kolejnym mocnym argumentem przemawiającym za wykorzystywaniem wyspecjalizowanych rozwiązań bezpieczeństwa jest niedbałość klientów. Według innego badania Kaspersky Lab, 57% użytkowników zwraca niewielką uwagę (lub nawet żadnej) na bezpieczeństwo swoich płatności online, ponieważ uważa, że wszelkie niezbędne działania podejmuje ich bank. To jedynie zwiększa prawdopodobieństwo, że padną ofiarą cyberprzestępców.
fot. neirfy - Fotolia.com
Płatność online
Kaspersky Fraud Prevention
Złożona z kilku komponentów platforma Kaspersky Fraud Prevention oferuje wielowarstwową ochronę przed współczesnymi cyberzagrożeniami finansowymi. Kaspersky Fraud Prevention for Endpoints zapewnia ochronę urządzeniom klienckim działającym pod kontrolą systemów Windows, OS X, Android lub iOS. Narzędzia dla programistów (Kaspersky Fraud Prevention SDK) pomagają instytucjom finansowym rozwijać własne aplikacje mobilne, które są chronione przy pomocy zaawansowanych technologii firmy Kaspersky Lab. Serwerowa część platformy, Kaspersky Clientless Engine, pomaga zapobiegać nielegalnym transakcjom poprzez analizowanie danych dotyczących płatności oraz identyfikowanie prób cyberataków, nawet jeśli na urządzeniu klienckim nie ma rozwiązania bezpieczeństwa. Kaspersky Fraud Prevention obejmuje dodatkowe usługi, dzięki którym firmy są poinformowane o finansowych cyberzagrożeniach oraz środkach, jakie mogą podjąć, aby je pokonać, jak również zapewniają pomoc podczas badania incydentów finansowych.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)