M-commerce: gdzie najłatwiej robić zakupy mobilne?
2014-07-22 10:15
Przyszłość handlu internetowego jest mobilna © Welf Aaron - Fotolia.com
Branża m-commerce rozwija się w bardzo dynamicznym tempie. Nic w tym dziwnego - już ponad 85 milionów Europejczyków deklaruje wykorzystywanie urządzeń mobilnych do przeglądania stron www i zakupów w sieci, a tendencja ta ciągle rośnie. Dlatego też porównywarka cen idealo.pl postanowiła przyjrzeć się, którzy europejscy e-sprzedawcy są najlepiej przygotowani do zaspokojenia oczekiwań użytkowników mobilnych.
Przeczytaj także: Polski m-commerce liderem wzrostów w Europie
W tym celu zbadano sklepy internetowe z wybranych europejskich krajów pod względem oferowanych przez nie możliwości zakupów za pośrednictwem urządzeń przenośnych. Raport idealo ma na celu zaprezentować, czy sprzedawcy posiadają strony internetowe zoptymalizowane dla tabletów i smartfonów lub aplikację obsługiwaną przez wiodące systemy operacyjne Android i iOS.fot. mat. prasowe
M-commerce w Europie
Ponad połowa polskich sklepów nie oferuje możliwości zakupów mobilnych
Najwięcej rozwiązań mobilnych oferują swoim użytkownikom sprzedawcy z Wielkiej Brytanii. Aż 86% zbadanych brytyjskich sklepów posiada zoptymalizowaną dla wszystkich przeglądarek wersję swojej strony internetowej lub oferuje aplikację zakupową. Jednak to nie tylko sprzedawcy internetowi są przykładem na to, że handel mobilny ma w tym kraju duże znaczenie. Jak wynika z badań amerykańskiego portalu RetailMeNot, także brytyjscy konsumenci wiodą prym w kwestii zakupów za pośrednictwem urządzeń przenośnych i tym samym przynoszą aż 40% europejskich wpływów z handlu mobilnego.
Drugie miejsce pod względem procentowego udziału sklepów internetowych oferujących zakupy za pośrednictwem urządzeń przenośnych zajmują Francja i Hiszpania, w których 74% sprzedawców optymalizuje swoje strony dla wszystkich rodzajów przeglądarek lub posiada własną aplikację. W Polsce natomiast odsetek ten jest najniższy – wymienione wyżej rozwiązania mobilne wprowadziła w swoich sklepach niespełna połowa sprzedawców. Z 46-procentowym udziałem sklepów przystosowanych do korzystania na urządzeniach mobilnych Polska plasuje się na ostatnim miejscu zaraz po Włoszech (50%).
Według raportu „Mobile commerce w Polsce 2013” zakupów online za pomocą telefonu komórkowego dokonuje 3% Polaków, zaś zaledwie 1% za pomocą tabletu. Okazuje się bowiem, że przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych mieszkańcy naszego kraju podejmują tylko decyzję dotyczącą zakupu, podczas gdy sama transakcja przenoszona jest przez nich na ekrany komputerów. Wciąż niski odsetek klientów decydujących się na zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych zdaje się nieść za sobą niechęć sprzedawców do inwestowania w rozwiązania mobilne. To jednak właśnie brak rozwiązań ułatwiających zakupy mobilne może sprawiać, że konsumenci wolą finalizować swoje zakupy na stronach internetowych w wersji desktop.
Strony mobilne najpopularniejsze, zainteresowanie responsywnym designem wciąż niskie
Nie dziwi zatem fakt, że także w zestawieniu krajów posiadających zoptymalizowaną dla smartfonów i tabletów stronę internetową, polskie sklepy kolejny raz zajmują ostatnie miejsce – użytkownicy mobilni trafiają na dopasowaną do ich urządzeń witrynę w zaledwie 46% przypadków. Na prowadzenie wysuwa się pod tym względem znów Wielka Brytania (80%). Kolejne miejsce zajmują Niemcy z 64%, zaś w środku zestawienia znajdują się sklepy hiszpańskie (60%) i francuskie (52%). Tuż przed Polską plasują się Włochy, w których połowa z przebadanych sklepów wprowadza rozwiązania mające na celu dopasowanie ich witryn do ekranów urządzeń mobilnych.
fot. mat. prasowe
Strona mobilna vs. responsywna
Przeczytaj także:
Polacy o handlu internetowym
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)