eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetNeostrada - oczekiwania i opinie użytkowników

Neostrada - oczekiwania i opinie użytkowników

2014-07-27 00:20

Neostrada - oczekiwania i opinie użytkowników

Neostrada - oczekiwania i opinie użytkowników ©  hywards - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia w lipcu br. przeprowadził badanie dotyczące opinii Polaków w zakresie oferty usług internetu stacjonarnego. Z opublikowanego raportu wynika jednoznacznie, że klienci oczekują ofert tanich i uczciwych, bez haczyków w postaci dodatkowych opłat lub niejasnych zasad finansowania usługi po okresie promocyjnym.

Przeczytaj także: Internet w Polsce II-IV 2014

W kolejnym już badaniu dotyczącym preferencji Polaków w zakresie usług internetu stacjonarnego skoncentrowano się wokół opinii obecnych i byłych użytkowników usługi Neostrada (d. Telekomunikacja Polska, obecnie Orange).

Jak mówi Adam Czarnecki, wiceprezes zarządu ARC Rynek i Opinia, z przeprowadzonych w tym miesiącu badań jasno wynika, że wciąż na rynku polskim istnieje zapotrzebowanie na tanie i uczciwe oferty dostępu do Internetu.

W badaniu ustalono, że trzy czwarte respondentów będących obecnie klientami Neostrady nadal posiada telefon stacjonarny, a pozostałe 25% płaci obowiązkową opłatę za utrzymanie łącza. Dodatkowo prawie 20% posiadających telefon stacjonarny płaci za niego, choć w ogóle go nie używa lub tylko odbiera połączenia przychodzące.

Ponad połowa badanych, którzy posiadają telefon stacjonarny wraz z usługą Neostrada, zrezygnowałaby z niego, gdyby nie wiązało się to z koniecznością płacenia dodatkowej opłaty za utrzymanie łącza. Chęć rezygnacji z numeru stacjonarnego wynika bezpośrednio z częstotliwości wykorzystywania posiadanego telefonu przez respondentów. Zdecydowana większość ankietowanych (ponad 80%) nie akceptuje faktu przymusowego zakupu innych usług w pakiecie podczas zakupu dostępu do internetu stacjonarnego.

Obecni klienci Neostrady jako element, który ich zdaniem jest ukrywany najczęściej przez operatorów internetu, wskazywali konieczność płacenia abonamentu telefonicznego lub opłaty za utrzymanie łącza (58%). Natomiast byli klienci Neostrady najczęściej wskazywali w tym kontekście na fakt przymusowego dołączania niechcianych usług dodatkowych (51%).

fot. mat. prasowe

Elementy oferty, które mogą być ukrywane przez operatorów

Obecni klienci Neostrady jako element ofert, który może być ukrywany przez operatorów wskazują głównie na konieczność płacenia abonamentu telefonicznego lub opłaty za utrzymanie łącza.


Ciekawe, że mimo wysiłków wszystkich operatorów, żeby sprzedawać usługi pakietyzowane – co ma miejsce nie tylko u nas, ale wszędzie na świecie - abonenci wcale tego nie uwielbiają. - mówi Tomasz Kulisiewicz, analityk rynku komunikacji elektronicznej - Dotyczy to szczególnie przypadku uzależnienia zakupu internetu od zakupu usługi telefonicznej, co negatywnie ocenia ponad 80 proc. ankietowanych.

Byli klienci Neostrady zrezygnowali z tej usługi z powodu: wysokiej ceny łącza (39%), dodatkowej opłaty za utrzymanie łącza (38%), niskiej prędkości internetu (29%), zmiany miejsca zamieszkania (24%), złej jakości obsługi klientów (23%).

fot. mat. prasowe

Przyczyny rezygnacji z usługi Neostrada

Byli klienci Neostrady jako powód rezygnacji z usługi podawali głównie wysoką cenę łącza (39%),


Problemem usługi Neostrada nie jest koszt utrzymania łącza, tylko sposób wykorzystywania go w marketingu oraz dość wysokie sumaryczne koszty usługi detalicznej. – uważa Anna Streżyńska, była Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej – Zamiast obniżenia sumarycznej ceny usługi, operatorowi wygodniej jest koncentrować uwagę publiczności na 'narzuconej przez regulatora' opłacie za utrzymanie łącza, za pomocą której usprawiedliwia poziom łącznych kosztów świadczenia internetu klientom.

Byli klienci Neostrady najczęściej korzystają obecnie z usług małych sieci kablowych i tzw. sieci osiedlowych (łącznie 32% wskazań), następnie Netii (20%), UPC (18%), Vectry (11%), Multimediów (8%) i Dialogu (2%).

Większość aktualnych użytkowników Neostrady ma niewielki wybór lub niewielką świadomość możliwości wyboru dostawcy stacjonarnego dostępu do internetu. Najbardziej dostępni w miejscu zamieszkania dla ankietowanych, obecnych klientów Neostrady Orange (d. TP) są operatorzy: Netia (35%), UPC (19%), Vectra (16%), Multimedia (9%), Dialog (8%).

Natomiast byli klienci Neostrady – oprócz Orange Polska (dawna Telekomunikacja Polska), na którą wskazuje 57% ankietowanych, w większym stopniu dostrzegają dostępność innych operatorów (możliwość wielokrotnego wyboru), wskazując: Netia (52 %), UPC (36%), Vectra (26%), Multimedia (16%), Dialog (12%) oraz innych operatorów (39%), w tym także mobilne usługi.

Informacje o badaniu
Badanie zrealizowano techniką CAWI w dniach 27.06-3.07.2014 na próbie N=822 dorosłych internautów. Próba miała charakter kwotowy (obecni i byli użytkownicy Neostrady).

Przeczytaj także: Internet w Polsce VII-IX 2015 Internet w Polsce VII-IX 2015

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (4)

  • buba20123 / 2014-07-27 13:07:10

    tani jak tani, ale żebym wiedziała za co płacę, bez ukrytych kosztów i długoterminowych umów; dobrze że zostało przeprowadzone takie badanie odpowiedz ] [ cytuj ]

    • aneta kaleta / 2014-07-30 21:11:06

      badanie badaniem, dobrze że jest dropss bez ukrytych kosztów, wzięłam i moge tylko polecić, bo z tym co było dotychczas nie da się żyć odpowiedz ] [ cytuj ]

  • Re: Neostrada - oczekiwania i opinie użytkowników

    miru778 / 2014-07-27 20:33:49

    Dodatkowe przymusowe koszta, przydługie umowy, słaba jakość internetu. Czy może mi ktoś podać powód, dla którego miałbym nie rezygnować z usług tejże firmy?
    odpowiedz ] [ cytuj ]

  • Re: Neostrada - oczekiwania i opinie użytkowników

    aneta kaleta / 2014-10-06 19:55:11

    oczekiwania- jasne warunki, chociaż tyle, niestety toego nie było, jak pomysle to w dropsie wszstko wydaje się być jasne i powiedziane mam nadzieję że tak zostanie odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: