eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyWakacje 2014: Egipt i Polski Bus superbohaterami Polaków

Wakacje 2014: Egipt i Polski Bus superbohaterami Polaków

2014-07-27 00:30

Wakacje 2014: Egipt i Polski Bus superbohaterami Polaków

Egipt © Pius Lee - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Egipt jest miejscem, które szczególnie przypadło Polakom do gustu jako miejsce wakacyjnego odpoczynku – nie tylko najchętniej o nim dyskutują w sieci, ale też wystawiają najbardziej pozytywne opinie. Dobrą sławą cieszą się również Portugalia, Turcja i Bułgaria. Najlepiej ocenianym przewoźnikiem jest Polski Bus, a biurem podróży – Grecos Holiday – wynika z raportu agencji Re:buzz i SentiOne.

Przeczytaj także: Rodzinne wakacje za granicą: gdzie dobrze i tanio?

Absolutnym wakacyjnym liderem jest Egipt. Kierunek ten wygrywa zarówno w liczbie dyskusji (3314), jak i pozytywnych recenzji. Laurka Egiptowi wystawiana jest aż w 34 proc. wątków, negatywne opinie stanowią tylko 1,66 proc., zaś neutralne – 64,33 proc. całości. Często dyskutujemy też o Grecji (1619), jednak oceniamy ją mniej entuzjastycznie – 18,92 proc. pozytywnych opinii i 7,1 proc. negatywnych. Dużym zainteresowaniem cieszą się rozmowy o Turcji (1572).

fot. mat. prasowe

Ocena miejsc wypoczynkowych

Absolutnym wakacyjnym liderem jest Egipt. Kierunek ten wygrywa zarówno w liczbie dyskusji (3314), jak i pozytywnych recenzji


Superbohaterami Polaków są jednak Portugalia (28,27 proc. pozytywnych wpisów i 3,14 proc. negatywnych) oraz Bułgaria (25,38 proc. pozytywnych i 1,5 proc. negatywnych). Największą liczbę dyskusji w badanym okresie w kategorii przewoźnicy wywołali: Polski Bus (31 638), Intercity (30 724) oraz Ryanair (25 739). Ten pierwszy wygrał też w kategorii Superbohaterzy, zbierając aż 18,9 proc. pozytywnych recenzji przy 4,59 proc. negatywnych. Kolejne miejsca zajęły linie lotnicze Air France (14,73 proc. pozytywów) oraz krajowy Eurolot (14,26 proc.). Czarnymi owcami – czyli przewoźnikami z większą liczbą negatywnych opinii niż tych pozytywnych – zostały dwie marki: LOT oraz Intercity.

Najwięcej wątków w kategorii biura podróży dotyczyło Itaki (19 013), Rainbow Tours (7208) oraz TUI Poland (6801). Jednak tylko trzecie biuro trafiło do zestawienia Superbohaterów - z imponującą liczbą aż 37,2 proc. pozytywnych recenzji i tylko 0,8 proc. opinii negatywnych.

Pierwsze miejsce – procentowo – zajęło jednak biuro Grecos Holiday ze wskaźnikami 41,26 proc. pozytywów i 1,73 proc. negatywów. Na podium znalazł się też Funclub (35,31 proc. pozytywnych wątków i 1,45 proc. negatywnych). Żadne z badanych biur nie zanotowało powyżej 2% negatywnych opinii. Dyskusje o przewoźnikach to domena mężczyzn, natomiast na temat biur podróży rozmawiają głównie kobiety.

fot. mat. prasowe

Ocena biur podróży

Pierwsze miejsce – procentowo – zajęło biuro Grecos Holiday ze wskaźnikami 41,26 proc. pozytywów i 1,73 proc. negatywów.


Interakcje z użytkownikami to domena głównie biur podróży, które coraz częściej potrafią rozmawiać i odpowiadać na pytania w czasie rzeczywistym. Bardzo ograniczony dialog z konsumentami prowadzą przewoźnicy, zaś same kraje – jako marki - praktycznie nie prowadzą takiej komunikacji – komentuje wyniki Kamil Sokołowski, dyrektor zarządzający agencji Re:buzz.

Badanie wykazało, że Polacy w planowaniu podróży coraz chętniej wykorzystują internet, szukają porad, dzielą się opiniami i komentują. Internet, jako pierwsze źródło informacji o kierunkach, przewoźnikach i biurach podróży, ma znaczny wpływ na decyzje podejmowane przez klienta dodaje CEO SentiOne Kamil Bargiel.

Informacje o badaniu

Na cele badania przetworzono prawie 194 433 opinii pochodzących z okresu styczeń - czerwiec 2014 roku, w których pojawiły się frazy związane z badanymi podmiotami. W badaniu przeanalizowano następujące marki przewoźników: Air Berlin, Air France, Easy Jet, Eurolot SA, Intercity, LOT, Lufthansa, Norwegian Air Shuttle, Polski Bus, SAS, Ryanair oraz WizzAir. Wśród biur podróży badano takie marki, jak: CTI Poland,Ecco Holiday, Funclub, Grecos Holiday, Itaka, Rainbow Tours, Neckerman oraz TUI Poland. Wśród destynacji wyodrębniono: Australię, Brazylię, Bułgarię, Chiny, Egipt, Francję, Grecję, Hiszpanię, Meksyk, Portugalię, Stany Zjednoczone, Tajlandię, Tunezję i Turcję. W przypadku kierunków analizowane były tylko wątki poświęcone podróżowaniu do owych krajów, nie uwzględniając wydarzeń politycznych, społecznych czy sportowych. Klasyfikacja treści była realizowana w oparciu o algorytm analizujący sekcję meta wybranej strony oraz jej adres URL.



Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: