Internetowe sklepy sportowe – ranking 2014
2014-07-31 12:31
![Internetowe sklepy sportowe – ranking 2014 [© Kadmy - Fotolia.com] Internetowe sklepy sportowe – ranking 2014](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Internetowe-sklepy-sportowe/Internetowe-sklepy-sportowe-ranking-2014-141168-200x133crop.jpg)
Opineo.pl po raz pierwszy przeprowadziło Ranking Internetowych Sklepów Sportowych © Kadmy - Fotolia.com
Przeczytaj także: Polacy o handlu internetowym
Jak komentuje Paweł Kucharzak, prezes zarządu Opineo.pl: Najistotniejszy element w e-handlu to serwis obsługi klienta. W tej kwestii sklepy sportowe oceniane są nad wyraz wysoko. Otwartość, gotowość do pomocy i profesjonalizm w komunikacji z klientami to plusy wskazywane przez konsumentówSpośród ponad 120 branych pod uwagę do finału zakwalifikowały się 32 sklepy z łączną oceną konsumencką powyżej 9,5 pkt, ogólną oceną na dzień 01.07.2014 powyżej 9,0 pkt, wysoką liczbą opinii w ostatnich 12 miesiącach (powyżej 100) i wysoką liczbą opinii w całej historii Opineo.pl (powyżej 200).
fot. mat. prasowe
Najlepsze internetowe sklepy sportowe - dane za 01.07.2013 - 01.07.2014
Na podium ocenianych internetowych sprzedawców sportowych znalazły się kolejno: Hurtowniasportowa.net, RunnersClub.pl i Sklep-presto.pl.
Zwycięzcy
Na podium najlepiej ocenianych internetowych sprzedawców sportowych znalazły się kolejno: Hurtowniasportowa.net, RunnersClub.pl i Sklep-presto.pl.
Zielonogórska Hurtowniasportowa.net opinie konsumenckie gromadzi od 2012 r. Obecnie nie ma na swoim koncie żadnych negatywnych ocen. Klienci chwalą ją m.in. za szybką wysyłkę, darmową dostawę, profesjonalną obsługę i świetny kontakt.
RunnersClub.pl podtrzymał pozycję wicelidera z lutowej edycji Rankingu Sklepów Internetowych. Choć dołączył do Opineo.pl dopiero w 2013 r., to pod względem dynamiki gromadzenia opinii i poziomu obsługi klienta trudno mu dorównać.
Sklep-Presto.pl, dotychczasowy lider kategorii sportowej w całościowym Rankingu Internetowych Sklepów Sportowych z lutego br., w tym roku świętuje dziesięciolecie swojej działalności. Mimo trzeciej lokaty, wiedzie prym pod względem liczby opinii w historii Opineo.pl i liczby opinii w ostatnich 12 miesiącach.
fot. mat. prasowe
Zwycięzcy rankingu - opinie
Sklep-Presto.pl wiedzie prym pod względem liczby opinii w historii Opineo.pl i liczby opinii w ostatnich 12 miesiącach.
W całym rankingu zauważalny jest awans sklepów: Hurtowniasportowa.net (absolutny lider pod względem łącznej oceny konsumenckiej), FitnessTrening.pl, R-GOL.com, Marionex.pl i Asport.pl ― w stosunku do całościowego Rankingu Internetowych Sklepów Sportowych z lutego.
Najwyższą ogólną ocenę na dzień 01.07.2014 uzyskał Landersen.pl ― 9,9 pkt. ― sklep oferujący sprzęt i akcesoria turystyczne dla miłośników górskich wycieczek, trekkingu i aktywnego wypoczynku.
Pod względem liczby opinii zdobytej w ostatnich 12 miesiącach (01.07.2013 ― 01.07.2014) prym wiedzie pierwsza trójka: Sklep-Presto.pl, Hurtowniasportowa.net i RunnersClub.pl. Te trzy sklepy wyraźnie odcinają się od pozostałych, notując liczbę opinii grubo powyżej 2000. Mówiąc o liczbie opinii w całej historii istnienia sklepu w serwisie Opineo.pl, nie można wspomnieć o Sportclub.com.pl, FitnessTrening.pl i E-megasport.com, które wraz ze złotą trójką sklepów sportowych wysuwają się na czoło rankingu, notując ponad 3000 opinii.
Jak oceniamy internetowe sklepy sportowe?
Klienci chwalą internetowe sklepy sportowe za kulturalną obsługę i profesjonalne podejście oraz doradztwo przy wyborze produktu. Na plus wskazują też błyskawiczną realizację zamówienia, możliwość śledzenia statusu przesyłki, łatwość w wyszukiwaniu produktów na stronie internetowej sklepu.
Jeśli zaś się skarżą, to przede wszystkim na fakt, że sprzedawcy mylą kolory zamówionych przedmiotów, a towar nie zawsze jest dobrze zapakowany. W paczce z zamówionym towarem (np. w przypadku sprzętu do ćwiczeń) oczekują instrukcji w języku polskim, gwarancji oraz narzędzi umożliwiających skręcenie czy samodzielne złożenie sprzętu.
Internetowym sklepom sportowym rekomendowałbym dokładniejszy audyt wysyłek wychodzących pod względem jakości, estetyki i bezpieczeństwa oraz kompletu niezbędnych dokumentów czy narzędzi ― radzi Paweł Kucharzak z Opineo.pl i dodaje: ― Klienci sklepów internetowych liczą na to, że dostaną towar zgodny z zamówieniem. Dlatego tak dużą rolę odgrywa właściwe zaprezentowanie przedmiotu na stronie sklepu, szczegółowy opis oferowanych produktów oraz wzorowo zapakowana przesyłka. Niestety, o ile to pierwsze sklepy sportowe realizują idealnie, o tyle w pozostałych aspektach nie zawsze dobrze sobie radzą. Pomylone rozmiary lub kolory w przypadku odzieży sportowej, obuwia i ochraniaczy nie należą do rzadkości. Do tego słabo zabezpieczona paczka, w której sprzęt sportowy narażony jest na odkształcenia, zarysowania czy wręcz uszkodzenia to bardzo częste minusy wskazywane przez klientów.
Sklepy internetowe powinny bezwzględnie dbać o własną reputację i wiarygodność. Nad tą kwestią muszą jednak jeszcze popracować. Z 32 wyróżnionych e-sklepów sportowych zaledwie 8 certyfikuje się prestiżowym Znakiem Jakości Usług Q, a tylko 7 posiada Certyfikat Rzetelności.
![10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia [© BillionPhotos.com - Fotolia.com] 10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zachowania-konsumentow/10-kluczowych-zmian-w-e-commerce-ktore-przyniosla-pandemia-236467-150x100crop.jpg)
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)