Instytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2014 r.
2014-08-06 09:33
Przeczytaj także: Instytucje finansowe a wydatki na reklamę I kw. 2014 r.
90 mln zł na promocję kont
Jak wynika z danych aplikacji admonit, wśród wszystkich kampanii banków, firm i instytucji finansowych w Polsce, najwięcej środków - prawie 90 mln zł - kierowanych było na promocję kont bankowych.
fot. mat. prasowe
TOP5 produktów finansowych w II kw. 2014
Jak wynika z danych aplikacji admonit, wśród wszystkich kampanii banków, firm i instytucji finansowych w Polsce, najwięcej środków - prawie 90 mln zł - kierowanych było na promocję kont bankowych.
Reklamy pożyczek gotówkowych w prasie, radiu i telewizji warte były 78 mln zł, a 74 mln zł przeznaczono na promocję kredytów. Wysoką, piątą pozycję wypracowały firmy oferujące ubezpieczenia motoryzacyjne. Wśród nich, najbardziej aktywnie promowane były oferty Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń, Proama, Liberty Direct oraz Link4 i AXA. Zaraz za pierwszą piątką produktów, na których promocję przeznaczano w drugim kwartale najwięcej, znalazły się natomiast karty płatnicze oraz ubezpieczenia na życie.
O finansach gorąco na Facebooku i Twitterze
Internauci w dyskusjach o instytucjach i produktach finansowych najczęściej poruszają temat PKO Banku Polskiego, mBanku oraz Banku Zachodniego WBK. Nazwy reklamodawców padały w sieci w badanym okresie ponad 42 tysiące razy. Najpopularniejszym miejscem internetowej dyskusji o instytucjach finansowych jest Facebook, przed Twitterem i serwisem forum-kredytowe.pl. W pierwszej piątce serwisów o największej liczbie publikacji na temat każdego z reklamodawców znalazły się jeszcze forum.gazeta.pl oraz Google Plus. Temat finansów nierozerwalnie związany jest z wieloma dziedzinami życia, dzięki czemu nazwy banków wymieniane są w wielu kontekstach na wielu forach tematycznych, m.in. na forum.wizaz.pl, kafeteria.pl bądź forum.fly4free.pl. Publikacje dziennikarskie, w których pojawiały się nazwy wszystkich czołowych reklamodawców w branży, pojawiały się najczęściej w formie doniesień agencyjnych (biznes.pap.pl), oraz w serwisach tematycznych dużych portali: m.in. finanse.wp.pl oraz biznes.onet.pl.
O badaniu:
Wydatki reklamowe zbadano w aplikacji admonit w 30 stacjach telewizyjnych, 65 stacjach radiowych oraz 470 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów. Pod uwagę brane były reklamy, które ukazały się między 1 kwietnia a 30 czerwca 2014 r.
Analizie poddano także ogólnodostępne wzmianki w internecie i mediach społecznościowych z nazwami 10 reklamodawców z branży finansowej, którzy w okresie 1 kwietnia – 30 czerwca 2014 r. przeznaczyli najwięcej środków na emisję reklam w prasie, radiu i telewizji.
Łukasz Jadaś, Ekspert ds. Monitoringu Internetu,
![Branża finansowa a wydatki na reklamę IV kw. 2015 r. [© ewakubiak - Fotolia.com] Branża finansowa a wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama/Branza-finansowa-a-wydatki-na-reklame-IV-kw-2015-r-174864-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)