Zakupy grupowe w Polsce coraz mniej popularne
2014-08-06 10:01
![Zakupy grupowe w Polsce coraz mniej popularne [© leungchopan - Fotolia.com] Zakupy grupowe w Polsce coraz mniej popularne](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zakupy-grupowe/Zakupy-grupowe-w-Polsce-coraz-mniej-popularne-141403-200x133crop.jpg)
Zakupy grupowe w Polsce coraz mniej popularne © leungchopan - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zakupy grupowe Polek
Gemius sprawdził popularność stron oferujących zakupy grupowe w Danii, Polsce, Rosji i Turcji. W analizie uwzględniono dane z ostatniego miesiąca każdego kwartału w latach 2012-2014. Okazuje się, że spadek popularności badanych stron jest najbardziej widoczny w Rosji (z 38% do 8%) i w Polsce (z 27% do 12%). W Turcji również odnotowano spadek, ale był on mniejszy – z 27% w 2012 r. do 22% w roku 2014. Inaczej jest w Danii, gdzie ruch na stronach oferujących zakupy grupowe wzrósł z 5% do 13%.fot. mat. prasowe
Popularność stron oferujących zakupy grupowe w wybranych krajach
Spadek popularności badanych stron jest najbardziej widoczny w Rosji (z 38% do 8%) i w Polsce (z 27% do 12%)
Zakupy grupowe a cechy społeczno-demograficzne kupujących
Kim są internauci, którzy polują na okazje w serwisach z zakupami grupowymi? Analiza wszystkich użytkowników pod względem ich cech społeczno-demograficznych pokazuje, że w każdym z analizowanych krajów z serwisów oferujących zakupy grupowe częściej korzystają kobiety niż mężczyźni oraz osoby z wykształceniem wyższym. W Turcji są to przede wszystkim konsumenci między 18 a 34 rokiem życia (stanowią 2/3 użytkowników analizowanych stron WWW). Z kolei w Polsce i Rosji ponad połowa internautów polujących na okazje w serwisach zakupów grupowych to dorośli między 25 a 44 rokiem życia, a w Danii w wieku 45 plus.
fot. mat. prasowe
Użytkownicy serwisów oferujących zakupy grupowe w podziale na płeć
W każdym z analizowanych krajów z serwisów oferujących zakupy grupowe częściej korzystają kobiety niż mężczyźni
fot. mat. prasowe
Użytkownicy serwisów oferujących zakupy grupowe w podziale na wiek
W Polsce i Rosji ponad połowa internautów polujących na okazje w serwisach zakupów grupowych to dorośli między 25 a 44 rokiem życia
![Zakupy grupowe - ranking serwisów [© Lucian Milasan - Fotolia.com ] Zakupy grupowe - ranking serwisów](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zakupy-grupowe/Zakupy-grupowe-ranking-serwisow-108119-150x100crop.jpg)
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)