Ford - najbardziej ekologiczna marka na świecie
2014-08-12 11:40
Koncerny motoryzacyjne najbardziej ekologicznymi markami na świecie © viperagp - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zrównoważony rozwój a zachowania konsumentów
Tegoroczna lista najlepszych 50 firm pokazuje, że coraz więcej branż podejmuje działania, mające na celu publiczną prezentację informacji dotyczących ich zaangażowania w sferze ekologii czy szerzej zrównoważonego rozwoju / odpowiedzialnego biznesu (CR – Corporate Responsibility), w tym gotowość do raportowania tego wymiaru ich działalności zewnętrznym interesariuszom.Ranking „Best Global Green Brands” bierze pod uwagę dwa wymiary działalności przedsiębiorstw: aktywność w zakresie ekologii oraz ich wizerunek ekologiczny, tj. sposób postrzegania działań ekologicznych przez klientów oraz podejście do komunikacji firmy z rynkiem.
Deloitte ocenia podejmowane działania ekologiczne oraz rozwiązania wdrożone w przedsiębiorstwach. Marki muszą wykazać swój ekologiczny charakter w sześciu analizowanych obszarach:
- Działalność operacyjna - energooszczędność produkcji, materiałów, zarządzanie odpadami, oszczędność energii etc.
- Produkt, świadczona usługa – „zielone atrybuty”.
- Transport i logistyka (raportowanie i mierzenie), w tym ograniczanie stopnia ich wpływu na środowisko.
- Zarządzanie łańcuchem dostaw, w tym ograniczanie skali jego wpływu na środowisko.
- Zaangażowanie właścicieli firmy oraz pracowników w działania/rozwiązania ze sfery ekologicznej.
- Polityki i procedury wdrożone w firmie w celu efektywnego zarządzania skutkami prowadzenia działalności wpływającymi na środowisko naturalne oraz realizowania stosownych programów środowiskowych.
fot. viperagp - Fotolia.com
Koncerny motoryzacyjne najbardziej ekologicznymi markami na świecie
Interbrand ocenia marki pod względem wizerunku – firmy muszą dbać o pozytywne postrzeganie ich przez odbiorców poprzez wiarygodne przedstawianie ich zaangażowania w zakresie oddziaływania na środowisko. Elementy oceny:
- Autentyczność działań.
- Waga działań (istotność problemów).
- Odmienność działań firmy w stosunku do konkurencji.
- Konsekwencja i spójność podejmowanych inicjatyw.
- Poziom zrozumienia generalnej problematyki ekologicznej.
- Świadomość klientów dot. działań firmy oraz posiadanej reputacji na rynku.
„Z naszego raportu wynika, że każdy element układanki: działalność operacyjna, konsumenci, pracownicy, dostawcy, organy rządowe oraz inwestorzy muszą wykazać zaangażowanie i chęć współpracy, aby inicjatywy w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju, przeszły na bardziej zaawansowany poziom” – mówi Jez Frampton, Globalny Dyrektor Generalny Interbrand.
W tegorocznym rankingu firmy z branży motoryzacji, elektroniki i technologii stanowią niemal 50 procent jego składu. Spośród nich dziesięć firm wywodzi się z sektora motoryzacyjnego, a dwanaście z branży elektroniki i technologii.
fot. mat. prasowe
TOP 10 - Best Global Green Brands 2014
Po raz pierwszy w historii rankingu, odnotowano zmianę lidera – firma Ford zdetronizowała Toyotę, która zajmowała pierwszą pozycję od 2011 roku, natomiast w tegorocznym zestawieniu spadła na miejsce drugie. Za nią uplasowały się: Honda (miejsce 3), Nissan (miejsce 4) oraz Panasonic (miejsce 5).
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)