Media tradycyjne coraz chętniej korzystają z social media
2014-08-13 13:55
Media tradycyjne coraz chętniej korzystają z social media © vetkit - Fotolia.com
Przeczytaj także: Najbardziej opiniotwórcze social media
Triumwirat: Facebook, Twitter i YouTubeZ badania Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że regularne powoływania na informacje zaczerpnięte z social media stały się powszechną praktyką w polskiej prasie, radiu i TV. Dane zostały zanalizowane w okresie: sierpień 2012 – lipiec 2014. W największej skali wykorzystywane są tweety (47 procent wszystkich cytowań), a tuż za nimi facebookowe posty (46 procent wszystkich cytowań). Z YouTube pochodzi natomiast 6 procent cytowań z social media, wykorzystywanych w badanych przez IMM mediach tradycyjnych. Pozostałe źródła społecznościowe uwzględnione w badaniu IMM mają najmniejszy – 1 procentowy udział.
fot. mat. prasowe
Udział cytowań informacji z mediów społecznościowych w ogólnej liczbie cytowań
Social media rosną w siłę
Instytut Monitorowania Mediów zaobserwował trzykrotny wzrost popularności wykorzystywania treści i materiałów z mediów społecznościowych w mediach tradycyjnych w okresie 2 lat. Prasa, radio i TV zwiększyły częstotliwość cytowania informacji z popularnych kanałów społecznościowych ze średnio 400 do średnio 1200 razy miesięcznie! Na uwagę zasługuje również porównanie najwyższej liczby cytowań z 2 lat, która przypada na czerwiec 2014. W tym miesiącu pojawiło się aż 1 287 cytatów ze wszystkich badanych przez IMM mediów społecznościowych. Natomiast rok wcześniej w czerwcu 2013 roku IMM zanotował dwa razy mniej cytowań.
fot. mat. prasowe
Liczba cytowań w podziale na miesiące
Prasa lajkuje Facebooka, radio dodaje Twittera do ulubionych
Porównanie liczby cytowań poszczególnych mediów społecznościowych w podziale na media pokazało, że prasa zdecydowanie najczęściej wykorzystuje historie zaczerpnięte ze stron użytkowników Facebooka – to ponad 60 procent wszystkich cytowań social media w druku! Liderami powołań na treści z portalu Marka Zuckerberga są: „Super Express” (ok. 260 powołań) i... wcale nie „Fakt” tylko... „Gazeta Wyborcza” (ok. 250 powołań)!
Z kolei rozgłośnie radiowe skupiają się przede wszystkim na skrótowych informacjach z Twittera (to 75% procent cytowań treści z social media na badanych antenach radiowych). Najczęściej „retweetowały”: Radio TOK FM (ok. 500 powołań) i Radio Zet (ok. 340 powołań).
Stacje TV natomiast chętniej niż prasa i radio korzystają z multimedialnego potencjału Youtube, przede wszystkim jednak powołują się na doniesienia z Twittera (70 procent wszystkich cytowań). Youtube w TV cytowany jest 3 razy częściej niż w prasie oraz 7 razy częściej niż w radiu.
fot. mat. prasowe
Udział procentowy cytowań w podziale na media
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)