eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaMonitoring mediów: cytowania VII 2014

Monitoring mediów: cytowania VII 2014

2014-08-14 13:13

Monitoring mediów: cytowania VII 2014

Liderem dzienników ogólnopolskich pod względem cytowań pozostaje Gazeta Wyborcza © Knipserin - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

W lipcowym Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media liderem dzienników ogólnopolskich pod względem cytowań pozostaje Gazeta Wyborcza (171). Drugie miejsce nadal zajmuje Rzeczpospolita (126), a trzecie - Fakt (43). Polska Gazeta Wrocławska zwyciężyła wśród dzienników regionalnych, z kolei spośród tygodników ogólnopolskich najczęściej cytowano Wprost (220).

Przeczytaj także: Media tradycyjne coraz chętniej korzystają z social media

W lipcu liderem zestawienia w grupie dzienników ogólnopolskich została Gazeta Wyborcza (171). Wśród wielu publikacji GW chętnie cytowano wywiad z Romanem Giertychem, w którym były wicepremier komentuje swoją podsłuchaną rozmowę z Piotrem Nisztorem. Cytowano także publikację „Haracz na PSL”, w której Gazeta ujawniła praktykę PSL polegającą na pobieraniu procentów od pensji tych urzędników, którzy dostali pracę dzięki poparciu ludowców.

Drugie miejsce zajęła Rzeczpospolita (126), na trzecim uplasował się Fakt (43).

fot. mat. prasowe

Liczba cytowań dzienników ogólnopolskich

W lipcu liderem zestawienia w grupie dzienników ogólnopolskich została Gazeta Wyborcza (171).


Wśród dzienników regionalnych na pierwszym miejscu znalazła się Polska Gazeta Wrocławska (11), na drugim – Dziennik Polski i Polska Dziennik Bałtycki (po 4)

fot. mat. prasowe

Liczba cytowań dzienników regionalnych

Wśród dzienników regionalnych na pierwszym miejscu znalazła się Polska Gazeta Wrocławska (11).


Wśród tygodników ogólnopolskich pierwsze miejsce zajął Wprost (220). Podobnie jak w poprzednim miesiącu, cytowano i komentowano fragmenty podsłuchanych rozmów między politykami. Drugie miejsce zajął Newsweek Polska (34), a trzecie Polityka (30).

fot. mat. prasowe

Liczba cytowań tygodników ogólnopolskich

Wśród tygodników ogólnopolskich pierwsze miejsce zajął Wprost (220), z dużą przewagą nad konkurencyjnymi tytułami.


Ranking cytowań i informacji

Wśród dzienników ogólnopolskich najczęściej pisano o Gazecie Wyborczej (341).

Na drugim miejscu znalazła się Rzeczpospolita (275), na trzecim Fakt (79).

Najwięcej informacji tradycyjnie pojawiło się na temat Gazety Wyborczej (170).

fot. mat. prasowe

Liczba cytowań i informacji na temat dzienników ogólnopolskich

Wśród dzienników ogólnopolskich najczęściej pisano o Gazecie Wyborczej (341)


Wśród dzienników regionalnych najczęściej pisano na temat Polska Gazety Wrocławskiej (20). Na drugim miejscu znalazły się Dziennik Polski i Echo Dnia (po 10), a na trzecim:
Dziennik Wschodni, Polska Gazeta Krakowska i Głos Pomorza (po 8). Najwięcej informacji pojawiło się na temat Polska Gazety Wrocławskiej (9).

fot. mat. prasowe

Liczba cytowań i informacji na temat dzienników regionalnych

Wśród dzienników regionalnych najczęściej pisano na temat Polska Gazety Wrocławskiej (20). Na drugim miejscu znalazły się Dziennik Polski i Echo Dnia (po 10)


Wśród tygodników ogólnopolskich na pierwszym miejscu znalazł się Wprost (508), z ogromną przewagą nad konkurencyjnymi tytułami, w tym drugą Polityką (96) i trzecim Newsweek Polska (81). Najwięcej informacji pojawiło się na temat tygodnika Wprost (288). Nazwa czasopisma pojawiała się głównie w kontekście wizyty funkcjonariuszy ABW w siedzibie tygodnika.

fot. mat. prasowe

Liczba cytowań i informacji na temat tygodników ogólnopolskich

Wśród tygodników ogólnopolskich na pierwszym miejscu znalazł się Wprost (508), na drugim - Polityka (96), a na trzecim Newsweek Polska (81).


Informacje o badaniu

Badanie przeprowadzono na podstawie dzienników i tygodników ogólnopolskich oraz dzienników regionalnych (lista poniżej). Uwzględniono wszystkie artykuły, które ukazały się w mediach w okresie od 1 do 31 lipca 2014 r., w których cytuje się i powołuje na badane media. Wyszukiwano tytuł pozycji uwzględniając pełną deklinację. Uwzględniono również nazwy potoczne, np. Rzepa (zamiast: Rzeczpospolita) czy Polska (zamiast: Polska The Times), jak i regionalne tytuły gazet z Grupy Polskapresse, o których często pisze się skrótowo (używając wcześniejszej nazwy), np. Głos Wielkopolski (zamiast: Polska Głos Wielkopolski).

Każdy artykuł został przeczytany i sklasyfikowany jako cytowanie bądź informacja. Suma cytowań i informacji oddaje rzeczywistą liczbę artykułów, w których pojawił się choć raz tytuł badanego medium. Pojawienie się tytułu kilkukrotnie w jednym artykule jest traktowane jako jedna wzmianka.
Jako informację potraktowano wszystkie inne wzmianki, w których była mowa o badanym źródle, m.in. rankingi sprzedaży i czytelnictwa, zmiany na stanowiskach redakcyjnych i wydawniczych.


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: