Monitoring mediów: cytowania VII 2014
2014-08-14 13:13
Liderem dzienników ogólnopolskich pod względem cytowań pozostaje Gazeta Wyborcza © Knipserin - Fotolia.com
Przeczytaj także: Media tradycyjne coraz chętniej korzystają z social media
W lipcu liderem zestawienia w grupie dzienników ogólnopolskich została Gazeta Wyborcza (171). Wśród wielu publikacji GW chętnie cytowano wywiad z Romanem Giertychem, w którym były wicepremier komentuje swoją podsłuchaną rozmowę z Piotrem Nisztorem. Cytowano także publikację „Haracz na PSL”, w której Gazeta ujawniła praktykę PSL polegającą na pobieraniu procentów od pensji tych urzędników, którzy dostali pracę dzięki poparciu ludowców.Drugie miejsce zajęła Rzeczpospolita (126), na trzecim uplasował się Fakt (43).
fot. mat. prasowe
Liczba cytowań dzienników ogólnopolskich
Wśród dzienników regionalnych na pierwszym miejscu znalazła się Polska Gazeta Wrocławska (11), na drugim – Dziennik Polski i Polska Dziennik Bałtycki (po 4)
fot. mat. prasowe
Liczba cytowań dzienników regionalnych
Wśród tygodników ogólnopolskich pierwsze miejsce zajął Wprost (220). Podobnie jak w poprzednim miesiącu, cytowano i komentowano fragmenty podsłuchanych rozmów między politykami. Drugie miejsce zajął Newsweek Polska (34), a trzecie Polityka (30).
fot. mat. prasowe
Liczba cytowań tygodników ogólnopolskich
Ranking cytowań i informacji
Wśród dzienników ogólnopolskich najczęściej pisano o Gazecie Wyborczej (341).
Na drugim miejscu znalazła się Rzeczpospolita (275), na trzecim Fakt (79).
Najwięcej informacji tradycyjnie pojawiło się na temat Gazety Wyborczej (170).
fot. mat. prasowe
Liczba cytowań i informacji na temat dzienników ogólnopolskich
Wśród dzienników regionalnych najczęściej pisano na temat Polska Gazety Wrocławskiej (20). Na drugim miejscu znalazły się Dziennik Polski i Echo Dnia (po 10), a na trzecim:
Dziennik Wschodni, Polska Gazeta Krakowska i Głos Pomorza (po 8). Najwięcej informacji pojawiło się na temat Polska Gazety Wrocławskiej (9).
fot. mat. prasowe
Liczba cytowań i informacji na temat dzienników regionalnych
Wśród tygodników ogólnopolskich na pierwszym miejscu znalazł się Wprost (508), z ogromną przewagą nad konkurencyjnymi tytułami, w tym drugą Polityką (96) i trzecim Newsweek Polska (81). Najwięcej informacji pojawiło się na temat tygodnika Wprost (288). Nazwa czasopisma pojawiała się głównie w kontekście wizyty funkcjonariuszy ABW w siedzibie tygodnika.
fot. mat. prasowe
Liczba cytowań i informacji na temat tygodników ogólnopolskich
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono na podstawie dzienników i tygodników ogólnopolskich oraz dzienników regionalnych (lista poniżej). Uwzględniono wszystkie artykuły, które ukazały się w mediach w okresie od 1 do 31 lipca 2014 r., w których cytuje się i powołuje na badane media. Wyszukiwano tytuł pozycji uwzględniając pełną deklinację. Uwzględniono również nazwy potoczne, np. Rzepa (zamiast: Rzeczpospolita) czy Polska (zamiast: Polska The Times), jak i regionalne tytuły gazet z Grupy Polskapresse, o których często pisze się skrótowo (używając wcześniejszej nazwy), np. Głos Wielkopolski (zamiast: Polska Głos Wielkopolski).
Każdy artykuł został przeczytany i sklasyfikowany jako cytowanie bądź informacja. Suma cytowań i informacji oddaje rzeczywistą liczbę artykułów, w których pojawił się choć raz tytuł badanego medium. Pojawienie się tytułu kilkukrotnie w jednym artykule jest traktowane jako jedna wzmianka.
Jako informację potraktowano wszystkie inne wzmianki, w których była mowa o badanym źródle, m.in. rankingi sprzedaży i czytelnictwa, zmiany na stanowiskach redakcyjnych i wydawniczych.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)