Internet mobilny: po jakie treści sięgają Polacy?
2014-08-19 10:34
Po jakie tematy sięgają mobilni internauci? © pab_map - Fotolia.com
Przeczytaj także: Polscy internauci a smartfony
Sport, informacje i publicystykaOkazuje się, że mobilni internauci często przeglądają strony o tematyce sportowej (20 proc. ruchu na stronach o tej tematyce pochodzi z przeglądarek mobilnych) oraz serwisy z informacjami i publicystyką (18 proc). Popularnością wśród użytkowników internetu mobilnego cieszą się także strony WWW o stylu życia, w tym serwisy dla kobiet i mężczyzn, młodzieży i studentów oraz poświęcone zdrowiu i medycynie, religii czy plotkom (15 proc.). Podobnie jest ze stronami internetowymi dotyczącymi nowinek technologicznych (14 proc.).
Nieco inaczej wyglądają liczby w przypadku portali z ofertami pracy i poradami dotyczącymi rozwoju kariery zawodowej. Niemal co dwunasta (8,4 proc.) odsłona na tych stronach WWW pochodzi ze smartfonów i tabletów.
fot. pab_map - Fotolia.com
Po jakie tematy sięgają mobilni internauci?
– Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba odsłon generowanych przez użytkowników urządzeń mobilnych w sieci. Dotyczy to całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Co prawda obecnie Polska znajduje się pod tym względem w połowie stawki, ale to nie znaczy, że za dwa lata nie osiągnie poziomu Danii. Tam ruch w sieci z urządzeń przenośnych zbliża się do 50 procent. Dwa lata temu, podobnie jak w Polsce, co dziesiąta odsłona w duńskim internecie pochodziła z tabletów i smartfonów – komentuje Michał Włodarczyk z firmy Gemius.
Jego zdaniem to wyraźny sygnał dla wydawców, którzy jeszcze nie rozpoczęli sprzedaży reklamy mobilnej, a także dla reklamodawców, którzy planują strategie obecności marki w polskiej sieci.
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)