SEO - kilka bolesnych faktów
2014-08-21 10:07
Na skuteczne SEO ma wpływ mnóstwo zróżnicowanych czynników © Rawpixel - Fotolia.com
Przeczytaj także: Local SEO - strategia dla lokalnych przedsiębiorców
Niezależnie od tego, co przeczytasz na blogach, osiąganie wysokich pozycji w rankingach wyszukiwarek wymaga sporych nakładów ciężkiej pracy. Nie ma tu żadnych łatwych rozwiązań lub kilku prostych kroków prowadzących do sukcesu. Na skuteczne SEO ma wpływ naprawdę mnóstwo zróżnicowanych czynników! Co ciekawe, prawie nikt o tym nie wspomina (w szczególności blogerzy i konsultanci marketingowi). W tym artykule przedstawimy nieco bardziej realistyczne podejście do SEO i kilka pomysłów na to jak osiągnąć sukces mimo zaostrzonej konkurencji na rynku:Blogowanie nie działa (przynajmniej nie od razu!)
Twierdzenie, że blogowanie zwiększy poziom ruchu na stronie to trochę jak mówienie, że dzięki krótkiemu joggingowi dojdziesz do szczytowej formy. Oczywiście, jest to możliwe. Ostateczny obraz sytuacji zależy jednak od mnóstwa czynników. Jak często publikujesz nowe artykuły? Jak długo? Czy na pewno robisz to we właściwy sposób?
Blogowanie tylko po to, aby poprawić pozycje strony w wyszukiwarce jest podstawowym powodem, dla którego w swoich kanałach komunikacyjnych widzisz tak wiele przeciętnych treści. Pierwszym priorytetem zawsze powinno być stworzenie przydatnego contentu, który będzie w stanie zaangażować Twoją publiczność. Jeśli będziesz publikować treści regularnie i we właściwy sposób, możesz liczyć na to, że w końcu działania przyniosą spodziewane efekty.
Osiągnięcie wysokiej pozycji w rankingach dla specyficznych słów kluczowych zabiera sporo czasu. Nie spodziewaj się, że jeśli jutro założysz blog, lub poświęcisz po prostu więcej wysiłku na blogowanie, osiągniesz oszołamiające wyniki. Według Google "analizowanie i indeksowanie stron to proces, który zabiera nieco czasu i opiera się o wiele różnych czynników." Uzbrój się więc w cierpliwość!
fot. Rawpixel - Fotolia.com
Na skuteczne SEO ma wpływ mnóstwo zróżnicowanych czynników
Dlaczego tak rzadko się o tym wspomina?
Ponieważ osiągnięcie efektów wymaga ciężkiej pracy. Trudno znaleźć lepsze wytłumaczenie. Agencje i konsultanci pragną przedstawić pozycjonowanie w jak najjaśniejszych kolorach i przekonać klientów, że po skorzystaniu z ich usług, strona internetowa bardzo szybko osiągnie szczytowe pozycje w rankingach wyszukiwarek.
Na szczęście, osiągnięcie sukcesu nie jest też niemożliwe. Aby osiągnąć zamierzenia, wymagana jest przede wszystkim cierpliwość i regularność. Obie te cechy są aktualnie dość trudno dostępne w naszym mobilnym życiu gdzie coraz trudniej skoncentrować się na jednym projekcie. Chcemy osiągać wysokie pozycje w rankingach teraz, a nie w przyszłym miesiącu. Sprytni marketerzy dokładnie wiedzą jak to wykorzystać i mówią klientom to, co chcą usłyszeć. Osiągnięcie sukcesu w blogowaniu wymaga jednak przynajmniej kilku miesięcy.
Wiek domeny ma znaczenie
Niezależnie od prawdziwej siły tego czynnika, istnieje wystarczająco dużo dowodów, aby zasugerować, że wiek domeny odgrywa ważną rolę w procesie nadawania rankingów stronom internetowym. Oznacza to, że jeśli dopiero planujesz stworzenie strony (lub strona właśnie wystartowała) i zrobisz wszystko jak należy z punktu widzenia SEO, nadal możesz trochę poczekać zanim zobaczysz jakikolwiek odzew ze strony wyszukiwarek.
Istnieje wiele rozbieżnych opinii na ten temat. Dla przykładu, Rand Fishkin, założyciel Moz, powiedział; "czy wiek domeny będzie miał znaczący wpływ na zmianę pozycji strony w rankingach? Odpowiedź brzmi - prawie na pewno nie. Prawie na pewno nie."
Matt Cutts, kierownik działu anty-spamowego w Google, również wspomina nieco na ten temat w jednym ze swoich filmów na kanale YouTube. Mówi, że "nie należy się tak bardzo przejmować" wiekiem domeny. Dodaje również, że "różnica między domeną, która ma sześć miesięcy, a taką, która ma rok nie jest zbyt duża."
Jasne. Ale co ze startupem, którego wszyscy konkurenci posiadają domeny starsze niż pięć lat? W takiej sytuacji sprawy nieco się komplikują. Cutts podsumowuje mówiąc, że "jeśli chodzi o rankingi w wyszukiwarkach, największą rolę odgrywa jakość Twoich treści oraz to, jakie linki prowadzą do tych treści."
Brutalna prawda polega na tym, że starsze domeny miały więcej czasu na przyciągnięcie linków wysokiej jakości, jak również regularne publikowanie treści. W większości przypadków, starsze domeny mają przewagę wyłącznie dlatego, że pojawiły się w sieci jako pierwsze.
Dlaczego rzadko się o tym wspomina?
Z punktu widzenia konsultanta lub agencji interaktywnej, trudno jest sprzedać usługę, której wyświadczenie zajmuje sporo czasu. Czas jest przecież najcenniejszym zasobem w świecie biznesu.
Z taktycznego punktu widzenia, wszystko to wydaje się nieco zagmatwane. Ludzie tacy jak Rand Fishkin nie są nawet w stanie z pewnością powiedzieć czy wiek witryny ma wpływ na SEO. Nawet Matt Cutts dostarcza nam nieco enigmatycznych odpowiedzi. Najlepszym sposobem na sukces (który nie zdziwi nikogo) jest regularne tworzenie treści i prowadzenie działań z zakresu pozycjonowania stron.
Podsumowanie
Świetnymi treściami łatwo się podzielić. Generują one równiż dużą liczbę linków przychodzących. Im więcej treści i linków przychodzących, tym mniej liczy się wiek Twojej domeny. Zacznij więc od publikacji oryginalnego, zawierającego specyficzne słowa kluczowe contentu. Osiągnięcie wysokich pozycji w rankingach wyszukiwarek stanie się tylko kwestią czasu.
oprac. : Grupa TENSE
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)