Aplikacje mobilne zmieniają jakość życia?
2014-08-28 09:55
![Aplikacje mobilne zmieniają jakość życia? [© goodluz - Fotolia.com] Aplikacje mobilne zmieniają jakość życia?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/aplikacje-mobilne/Aplikacje-mobilne-zmieniaja-jakosc-zycia-142373-200x133crop.jpg)
Aplikacje mobilne zmieniają jakość życia? © goodluz - Fotolia.com
Przeczytaj także: Aplikacje mobilne: specjaliści na wagę złota
We współczesnym społeczeństwie informacyjnym coraz trudniej obejść się bez Internetu, który stanowi kopalnię wiedzy i rozrywki. Sieć pozwala na bieżący kontakt ze znajomymi, zapewnia dostęp do aktualnych wiadomości oraz ułatwia wiele codziennych czynności, takich jak zakupy, wizyta u lekarza czy załatwienie sprawy w banku. Nic więc dziwnego, że ludzie dążą do zapewnienia sobie stałego i wygodnego dostępu do Internetu, niezależnie od czasu i miejsca, w którym się aktualnie znajdują. Mobilność nie jest już chwilową modą, ale stanowi jeden z głównych trendów technologicznych, które wyznaczają obecne kierunki rozwoju. Urządzenia, aplikacje i usługi mobilne mają ułatwiać i usprawniać codzienne życie.Urządzenia mobilne stają się coraz bardziej popularne również na polskim rynku. Producenci tabletów przewidują, że w tym roku nastąpi co najmniej 5% wzrost sprzedaży produktów tego typu. W ofercie wielu sklepów są również dostępne phablety, czyli niewielkie tablety, które umożliwiają wykonywanie rozmów telefonicznych, oraz urządzenia hybrydowe, stanowiące połączenie funkcjonalności tabletu i laptopa. Z kolei jedna czwarta telefonów w Polsce to smartfony, jednak już w przyszłym roku mogą stanowić one nawet ponad 60% rynku. Oznacza to, że nasz kraj może stać się najbardziej rozwijającym się rynkiem dla tego typu urządzeń w Europie Środkowo-Wschodniej. Jak wynika z raportu Generation Mobile 2013, ze smartfonów najczęściej korzystają osoby młode, zaś przeciętny użytkownik to zazwyczaj mężczyzna w wieku do 35 lat, o wykształceniu średnim, zamieszkujący miasto powyżej 20 tys. mieszkańców. Nowoczesne telefony komórkowe nadal wykorzystywane są do dzwonienia i wysyłania smsów, jednak stały się też przedmiotem codziennego użytku w pracy i w domu. Użytkownicy używają smartfonów do korzystania z serwisów społecznościowych i informacyjnych, grania, oglądania filmów video, czytania książek, a także dokonywania zakupów i płatności. Jednak najpopularniejszą czynnością jest robienie zdjęć i nagrywanie filmów.
fot. goodluz - Fotolia.com
Aplikacje mobilne zmieniają jakość życia?
W korzystaniu z urządzeń mobilnych pomagają płatne i darmowe aplikacje, których dla najbardziej powszechnych systemów Android i iOS jest już obecnie niemal 1 400 000 000. Najpopularniejsze z nich związane są z rozrywką, informacjami oraz mediami społecznościowymi.
W korzystaniu z urządzeń mobilnych pomagają płatne i darmowe aplikacje, których dla najbardziej powszechnych systemów Android i iOS jest już obecnie niemal 1 400 000 000. Najpopularniejsze z nich związane są z rozrywką, informacjami oraz mediami społecznościowymi. Dzięki iTunes, Spotify czy Deezer użytkownicy urządzeń mobilnych mają dostęp do bogatych bibliotek muzycznych. Na specjalnych platformach możliwe jest oglądanie najnowszych seriali i filmów. Fani mobilnych gier mają do dyspozycji tysiące tytułów, zarówno tych prostych, jak i olśniewających grafiką 3D. W ostatnich latach fenomenem stała się gra Angry Birds, która podbiła serca graczy na całym świecie i w tym roku uzyskała 2 miliardy pobrań. Osoby szukające w swoim urządzeniu mobilnym najświeższych wiadomości z całego świata mogą skorzystać z serwisów takich jak Flipboard oraz Yahoo News Digest. Informacyjne aplikacje mobilne przygotowały również polskie media, takie jak TVN24, Gazeta Wyborcza, Interia.pl a nawet Radio Maryja. Urządzenia mobilne wykorzystywane są również do komunikacji z innymi użytkownikami Internetu. Stąd do najpopularniejszych aplikacji należą mobilne wersje serwisów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter czy LinkedIn.
Dostęp do Internetu, a także wyposażenie większości urządzeń mobilnych w system GPS sprawia, że stają się one przydatne podczas podróżowania. Smartfon lub tablet może zmienić się w wygodną mapę elektroniczną, nawigację samochodową lub wyszukiwarkę połączeń komunikacji miejskiej. Obecnie coraz popularniejsze staje się również zamawianie taksówki poprzez bezpłatne aplikacje. Rozwiązania proponowane m.in. przez EcoCar eliminują konieczność pośrednictwa centrali telefonicznej w kontakcie pomiędzy klientem a kierowcą, skracając czas oczekiwania na taksówkę. Korzystanie z aplikacji nie wymaga od klienta znajomości numeru telefonu firmy taksówkarskiej czy adresu pod którym się znajduje, gdyż jego pozycja jest identyfikowana przez nadajnik GPS w urządzeniu mobilnym.
![Za wcześnie na aplikacje mobilne w firmach? [© apops - Fotolia.com] Za wcześnie na aplikacje mobilne w firmach?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/aplikacje-mobilne/Za-wczesnie-na-aplikacje-mobilne-w-firmach-144381-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)